Dato og tid er 21 okt 2014 16:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Kagearm

Geografisk sted: Århus

Rå æggehvide optages efter sigende ikke særligt godt. Først efter opvarmning nedbrydes det stof som hæmmer optagelsen.
I forbindelse med at jeg eksperimeterer lidt med protein sammensætning i en proteindrik til før sengetid, kunne jeg godt tænke mig at blande æggehvider i drikken.

Er der nogen der ved om de færdigblandende æggehvider fra Danæg er ude over dette problem, da de jo er pasteuriserede som jo netop er en kort opvarmning ?

/Jan

Titel:
Barbell-Baron
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Rå æg optages formodeligt ganske glimrende. Problemet er faren for en samlonellaforgiftning (samt smag/konsistens).

Hvis du absolut vil have æggeprotein hvad så med at købe noget æggeproteinpulver i stedet? ;)

Rock'n Roll :strat:
SaintPauli

Titel:
Strandløve
Brugeravatar

Geografisk sted: Amager

En af mine kammerater købte engang en 10 liter dunk pasteuriseret æggehvide i Metro. Er det ikke salmonella frit??? Hvis det altså er pasteuriseret ( ved ikke om det er rigtig stavet :? )

Jeg har faktisk selv overvejet at købe sådan en, jeg er ligeglad med smag/konsistens, lortet skal bare ned! Men jeg har prøvet at få en rigtig hardcore salmonella forgiftning engang, og det var en oplevelse, jeg bestemt ikke har lyst til at prøve igen!
Behøver kun at sige een ting....Afføringsprøver :-s

En dag uden træning - er en dag uden mening

Titel:
MOOONSTER
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh SV

[quote="vanguard"]En af mine kammerater købte engang en 10 liter dunk pasteuriseret æggehvide i Metro. Er det ikke salmonella frit??? Hvis det altså er pasteuriseret ( ved ikke om det er rigtig stavet :? )

jow det er det

Titel:
Strandløve
Brugeravatar

Geografisk sted: Amager
Snowball skrev:
vanguard skrev:
En af mine kammerater købte engang en 10 liter dunk pasteuriseret æggehvide i Metro. Er det ikke salmonella frit??? Hvis det altså er pasteuriseret ( ved ikke om det er rigtig stavet :? )

jow det er det

Er det rigtig stavet, eller er det salmonella frit :lol:

Jamen, så er det da sådan en dunk jeg skal have mine fedtede fingre i !!!

En dag uden træning - er en dag uden mening

Titel:
Kagearm

SaintPauli skrev:
Rå æg optages formodeligt ganske glimrende. Problemet er faren for en samlonellaforgiftning (samt smag/konsistens).

Hvis du absolut vil have æggeprotein hvad så med at købe noget æggeproteinpulver i stedet? ;)

Rock'n Roll :strat:
SaintPauli

Jo, det har jeg også tænkt på, men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nogen som sælger proteinpulver med æg - eller cassein for den sags skyld.
For lige at uddybe, så er baggrunden at jeg er overbevist om at Whey/valle ikke er det rigtige valg til en godnat proteindrik. Derimod vil jeg prøve at eksperimentere lidt med at blande æg, cassein/mælkeprotein og soyaprotein.

/Jan

Titel:
Kagearm

SaintPauli skrev:
For lige at uddybe, så er baggrunden at jeg er overbevist om at Whey/valle ikke er det rigtige valg til en godnat proteindrik. Derimod vil jeg prøve at eksperimentere lidt med at blande æg, cassein/mælkeprotein og soyaprotein.

Du har fuldstændig ret i at hurtigt optageligt Whey protein ikke er den bedste idé til en aften shake, fordi det netop optages så hurtigt, hvorved den konstante tilstrømning af aminosyrer fra maven ophører efter relativt kort tid og der er pludselig et overskud af aminosyrer, som istedet omdannes til energi i form af glukose.

En bedre idé er netop æg eller soya, som du siger, for det optages langsommere. Om det er rå æg eller i form af pulver er op til dig, men hvis du ikke kan finde noget æggehvide protein på en dansk side, så søg efter: "Egg Protein powder" på Google.

Titel:
Newb

prøv at blende noget pastueret æg, youghurt, en banan og noget vanilie sukker det kan anbefales det smager mega godt :D

|-[\\\\]>----I said no to steroids,....but they wouldn't listen.

Titel:
Kagearm

Er der virkelig ikke noget der ved, om det stof i rå æg som gør at de ikke optages så godt, nedbrydes under pasteurisering ?

/Jan

Titel:
Diskopumper

Geografisk sted: København

hmm jeg plejer lige at smide 3 æg i gryden 8 minutters tid, og derefter slice dem ud over noget fedtlavt kerne brød henad aftenen..smager sq godt og så kan kroppen jo ligge og tygge lidt i det natten over, der er jo både proteiner og gode kulhydrater i...eller er det en dårlig ide ?

Titel:
Kagearm

Lige for at lukke tråden, så har jeg fundet to svenske producenter som laver specielle godnat proteinpulver med mix af flere forskellige proteinkilder: Dalblads og Fast Sports Nutrition
Det prøver jeg nok i stedet.
mvh Jan

/Jan

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time