Dato og tid er 01 nov 2014 02:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 09 aug 2007 17:03 
Offline
Barbell-Baron
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2007 14:44
Indlæg: 509

min træning går på pause i mindst 4 uger.

jeg har lige brækket mit ene håndled. skal have min hånd i gips i 4 uger. og skal så genoptræne min hånd før jeg kan gå i gang igen.
det er virkeligt noget møg.

hvis der er nogen der kender noget til brækkede håndled, om genoptræning osv. så er jeg interesseret.

jeg går vel ud fra at jeg mister de muskler jeg er begyndt og bygge op, var under en bulk fase. er det nødvendigt at tabe mig lidt så mine muskler ikke bliver til fedt og jeg får for meget mave af det?



Top
 Profil  
 Titel: .
Indlæg: 09 aug 2007 17:10 
Offline
Nasty
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2007 22:30
Indlæg: 750
Geografisk sted: Aalborg

Muskler bliver ikke til fedt og omvendt!

Men du skal nok skære ned på dit kcal forbrug, da du nok ikke laver meget fysisk i de 4 uger.


_________________
Bestrong Be natural! <- Lundique's log!


Top
 Profil  
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2007 17:14 
Offline
Hercules
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 aug 2004 12:16
Indlæg: 3736
Geografisk sted: København K

Jeg har aldrig selv brækket noget, men mener nu alligevel jeg kan gi lidt råd.

1) Pas åp det - selv efter genoptræningen skal du ikke overbelaste det

2) Under pausen skal du holde ligevægtsindtag - på den måde mister du ik så meget masse, samtidig med du ik blir fed

3) mener nu godt du kan træne ting som benpres, hyperextensions, mave osv. der er mange muligheder!

4) panik ik over at du mister masse og styrke og derfor starter for tidligt med den hårde træning - det du mister på de uger det tager kommer HURTIGT igen - og du mister slet slet ik så meget som du tror!

held og lykke


_________________

Følg loggen - bulker løs for tiden:

http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044

Løft for tiden:

Bænk: 100
Dødløft: 150
Squat: 120
_______________
Total: 370



Top
 Profil  
Indlæg: 09 aug 2007 17:29 
Offline
Barbell-Baron
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2006 22:30
Indlæg: 501
Geografisk sted: Hellerup
Lord skrev:
min træning går på pause i mindst 4 uger.

jeg har lige brækket mit ene håndled. skal have min hånd i gips i 4 uger. og skal så genoptræne min hånd før jeg kan gå i gang igen.
det er virkeligt noget møg.

hvis der er nogen der kender noget til brækkede håndled, om genoptræning osv. så er jeg interesseret.

jeg går vel ud fra at jeg mister de muskler jeg er begyndt og bygge op, var under en bulk fase. er det nødvendigt at tabe mig lidt så mine muskler ikke bliver til fedt og jeg får for meget mave af det?


vil som arnold sige at du godt kan lave en lille smule.. Har selv haft brækket min lillefinger, og jo er noget af det samme, for hele min hånd var pakket ind og kunne ikk bruge den! Du blir ret hurtigt slap i den, og jo din arm blir også tyndere, MEN det går ikk meget over en uge efter du er kommet i gang igen, så er den go igen! Ville dog holde min 5 ugers ro med hånden, eller ja dine 4 uger, og så stadig ikk belaste dit led i 5 uge da den altså har brug for noget genoptræning!

Er så let, for tror faktisk slet ikk du kan træne efter du har fået gipsen af, tror stadig det gør lidt ondt! Gjorde det ved mig i hvertfald!
Men selvfølgelig er vi ikke ens, og du ved selv hvornår du er klar igen!

Slap du nu bare af og nyd det ;)

_________________

there is NO hope with dope, pump it clean!



Top
 Profil  
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2007 18:55 
Offline
Hjemmetræner

Tilmeldt: 22 nov 2006 17:11
Indlæg: 208

Du skal ikke lave noget som helst, hvor du holder om en vægt. Overbelaster du et brækket håndled, kan du måske sidde med en skade du aldrig kommer af med. Træningen er ALDRIG så vigtig, at den skal gå forud for din træning.

Jeg vil nok anbefale dig at stoppe med bulk imens du ikke træner og så fokusere på en sund kost med kalorieindtag på ligevægtsniveau.



Top
 Profil  
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2007 19:25 
Offline
Hercules
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 aug 2004 12:16
Indlæg: 3736
Geografisk sted: København K
Dysp skrev:
Du skal ikke lave noget som helst, hvor du holder om en vægt. Overbelaster du et brækket håndled, kan du måske sidde med en skade du aldrig kommer af med. Træningen er ALDRIG så vigtig, at den skal gå forud for din træning.

Jeg vil nok anbefale dig at stoppe med bulk imens du ikke træner og så fokusere på en sund kost med kalorieindtag på ligevægtsniveau.


benpres fx kræver jo ik man holder om noget :wink: og hvis man har tid og lyst, er det en god måde at holde sig igen på - mange går helt ned i aktivitetsniveau når de får skader, det skal man IKKE!

_________________

Følg loggen - bulker løs for tiden:

http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044

Løft for tiden:

Bænk: 100
Dødløft: 150
Squat: 120
_______________
Total: 370



Top
 Profil  
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2007 20:56 
Offline
Barbell-Baron
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2007 14:44
Indlæg: 509

Tak for jeres svar.
Tror også jeg vil begynde og træne noget mave snart. skal også have købt en cykel indenfor de næste par uger. som jeg vil bruge frem og tilbage til min uddannelse. der er ca. 8 km hver vej. men ved ikke om det er risikabelt hvis jeg vælter og rammer min hånd igen. men det regner jeg da ikke med. kører godt.
det er bare besværligt, når man så skal i bad, så skal gipsen dækkes ind i et håndklæde med en pose rundt om fordi gisen ikke må blive våd.
Ang. kosten, så spiser jeg nogenlunde som jeg plejer så godt det kan lade sig gøre.
jeg må sige at de sidste 2-3 dage har jeg været ret langt nede og følt at det hele er noget lort. jeg skal nemlig starte på uddannelse om mindre end en uge og har nu haft gips på i en uge og fik scannet min hånd igen i dag. jeg fik at vide at jeg skal have min hånd i gips i 4 uger til. så det bliver 5 uger i alt med den uge der er gået.

Jeg har søgt lidt på google i dag ang. genoptræning af brækket håndled. kan ikke finde den side igen, men fandt en side hvor de viste nogle øvelser og hvor der stod at det godt kan tage 4-6 måneder at genoptræne håndledet. det er virkelig lang tid.
jeg fik at vide af lægen fra en uge siden da jeg dukkede op på skadestuen med mit håndled at den var brækket og at jeg havde knogleskørhed noget som normalt gamle damer får.
det er virkelig trist og få sådan noget at vide. har søgt efter knogleskørhed på nettet. det virker ret alvorligt.

jeg er virkelig lang nede nu, jeg skal starte på skole om mindre end en uge, skal flytte om mindre end 10 dage. og jeg var virkelig gået godt i gang med træning og ændret min kost og tog det her seriøst, og så sker det her. jeg har i forvejen en bruskskade i mit knæ som har holdt mig ude i noget tid og nu ville jeg alligevel give det en chance og så kommer endnu en skade. måske endda en mere alvorlig en.

Jeg føler lidt at jeg har lyst til og opgive det hele selvom det nok er forkert og så bare spise hvad der passer mig, når jeg alligevel ikke kommer til og træne i et par måneder. det er virkelig noget lort det her.



Top
 Profil  
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2007 21:01 
Offline
Hercules
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 aug 2004 12:16
Indlæg: 3736
Geografisk sted: København K

rolig du. du har ikke knogleskørhed, don't worry. Du skal bare igang igen. Prøv evt imens du er skadet at træn benene lidt, og så ku du måske være i lidt kalorieunderskud så du ku cutte ned imens... Ellers såbare hold ligevægt, og så skal du nok komm ehurtigt igen efter noget tid!


_________________

Følg loggen - bulker løs for tiden:

http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044

Løft for tiden:

Bænk: 100
Dødløft: 150
Squat: 120
_______________
Total: 370



Top
 Profil  
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2007 21:07 
Offline
Barbell-Baron
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2007 14:44
Indlæg: 509
Arhnold skrev:
rolig du. du har ikke knogleskørhed, don't worry. Du skal bare igang igen. Prøv evt imens du er skadet at træn benene lidt, og så ku du måske være i lidt kalorieunderskud så du ku cutte ned imens... Ellers såbare hold ligevægt, og så skal du nok komm ehurtigt igen efter noget tid!


hvis jeg ikke har knogleskørhed hvorfor fik jeg så at vide af lægen at jeg havde det i mit håndled?

hvad slags træning skal jeg træne benene med uden det går ud over min bruskskade?

jeg har læst lidt ang. cuts og kalorieunderskud, men synes det var indviklet og finde ud af om jeg kun skal have mindre kalorier eller også mindre af andre ting som protein og om jeg skal spise mindre. synes det virker indviklet det med cuts. men må læse det igen.

det er virkelig skod ikke og kunne forstætte træningen og få en bedre krop, ville jo gerne se godt ud i starten af min nye uddannelse, så jeg kunne score mig en sød pige.


Top
 Profil  
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2007 21:11 
Offline
Hjemmetræner

Tilmeldt: 22 nov 2006 17:11
Indlæg: 208
Arhnold skrev:
Dysp skrev:
Du skal ikke lave noget som helst, hvor du holder om en vægt. Overbelaster du et brækket håndled, kan du måske sidde med en skade du aldrig kommer af med. Træningen er ALDRIG så vigtig, at den skal gå forud for din træning.

Jeg vil nok anbefale dig at stoppe med bulk imens du ikke træner og så fokusere på en sund kost med kalorieindtag på ligevægtsniveau.


benpres fx kræver jo ik man holder om noget :wink: og hvis man har tid og lyst, er det en god måde at holde sig igen på - mange går helt ned i aktivitetsniveau når de får skader, det skal man IKKE!


Jeg har markeret noget meeeeeget vigtigt i det jeg skrev.

Nu til mit spørgsmål: Holder du om vægte ved benpres? ;)


Top
 Profil  
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2007 21:30 
Offline
Barbell-Baron
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2007 14:44
Indlæg: 509
Dysp skrev:
Arhnold skrev:
Dysp skrev:
Du skal ikke lave noget som helst, hvor du holder om en vægt. Overbelaster du et brækket håndled, kan du måske sidde med en skade du aldrig kommer af med. Træningen er ALDRIG så vigtig, at den skal gå forud for din træning.

Jeg vil nok anbefale dig at stoppe med bulk imens du ikke træner og så fokusere på en sund kost med kalorieindtag på ligevægtsniveau.


benpres fx kræver jo ik man holder om noget :wink: og hvis man har tid og lyst, er det en god måde at holde sig igen på - mange går helt ned i aktivitetsniveau når de får skader, det skal man IKKE!


Jeg har markeret noget meeeeeget vigtigt i det jeg skrev.

Nu til mit spørgsmål: Holder du om vægte ved benpres? ;)


Dysp hvis du ligger mærke til at jeg skrev at jeg har en bruskskade derfor at jeg ikke er sikker på om benpress vil belaste min skade i mit knæ. eller om jeg skal lave nogle andre øvelser til mine ben?

du har helt ret i det med at jeg ikke skal overbelaste mit håndled så det ikke bliver være.


Top
 Profil  
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2007 21:32 
Offline
Hercules
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 aug 2004 12:16
Indlæg: 3736
Geografisk sted: København K
Lord skrev:
Arhnold skrev:
rolig du. du har ikke knogleskørhed, don't worry. Du skal bare igang igen. Prøv evt imens du er skadet at træn benene lidt, og så ku du måske være i lidt kalorieunderskud så du ku cutte ned imens... Ellers såbare hold ligevægt, og så skal du nok komm ehurtigt igen efter noget tid!


hvis jeg ikke har knogleskørhed hvorfor fik jeg så at vide af lægen at jeg havde det i mit håndled?

hvad slags træning skal jeg træne benene med uden det går ud over min bruskskade?

jeg har læst lidt ang. cuts og kalorieunderskud, men synes det var indviklet og finde ud af om jeg kun skal have mindre kalorier eller også mindre af andre ting som protein og om jeg skal spise mindre. synes det virker indviklet det med cuts. men må læse det igen.

det er virkelig skod ikke og kunne forstætte træningen og få en bedre krop, ville jo gerne se godt ud i starten af min nye uddannelse, så jeg kunne score mig en sød pige.


knogleskørhed er en sygdom, som man ikke har i hånden men i hele kroppen. Det din læge sikkert har ment var bare at din knogle var "skør", dvs den ikke var robust. Det kommer tit hvis man ikke har dyrket så meget motion i en periode. Fx har mange fede mennesker skøre knogler

Jeg forstår godt du er ked af det - derfor skal du virkelig sørge for ikke at miste motivationen. Du kan altså godt træne lidt alligevel. Prøv fx at køre følgende:

- Benpres
- LegCurls
- LegExtensions
- Hyperextensions med vægt (hold dem med den raske hånd)
- Mavebøjninger med vægt. Prøv fx reverse crunches med lidt vægt, og støt med din raske hånd.
- Hvis du har adgang til et center, så prøv at køre nogle pec-dec flyes (en maskine), hvor du ikke bruger hånden. Kan man SAGTENS (eg havde engang en håndleds/underarmsskade, og jeg gjorde præcis dette).
- Du kan evt lave noget dødløft/squat agtigt hvis du har et dips-bælte - bind en masse kilo i bæltet, og gå op og ned

Normalt siger man, at man under skade skal holde ligevægt for ikke at miste masse. hvis jeg var dig ville jeg måske træne ovenstående program så tungt man ku uden at hånden kom i fare, og så køre kalorieundrskud. På den måde bliver du mere markeret, og det får det altså HURTIGT til at se ud som om du har lidt mere masse end du måske har.

Så kør et kalorieunderskud på ca 500kcal (og du skal ik bekymre dig så meget om det - spis sundt, og bare skær ned på både protein, fedt og kulhydrat - måske lidt mere på kulhydrat end det andet, men ikke nogen stor forskel).

Held og lykke, skriv igen hvis du er i tvivl!

_________________

Følg loggen - bulker løs for tiden:

http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044

Løft for tiden:

Bænk: 100
Dødløft: 150
Squat: 120
_______________
Total: 370



Top
 Profil  
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2007 21:48 
Offline
Gummi-Tarzan

Tilmeldt: 13 jul 2007 16:41
Indlæg: 100

Hvis din læge virkelig sagde du havde knogleskørhed burde du helt sikkert snakke med ham ingen.. Han burde også have givet din alle mulige brochurer om det, anbefalet kost, medcin og alt muligt.. Så medmindre han gjorde det, tror jeg sku' ikke han har ment 'rigtig' knogleskørhed.. Nok snarer at din håndleds knogle har været lidt "skør", men det er noget helt, helt andet.



Top
 Profil  
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2007 23:39 
Offline
Hjemmetræner

Tilmeldt: 22 nov 2006 17:11
Indlæg: 208
Lord skrev:
Dysp skrev:
Arhnold skrev:
Dysp skrev:
Du skal ikke lave noget som helst, hvor du holder om en vægt. Overbelaster du et brækket håndled, kan du måske sidde med en skade du aldrig kommer af med. Træningen er ALDRIG så vigtig, at den skal gå forud for din træning.

Jeg vil nok anbefale dig at stoppe med bulk imens du ikke træner og så fokusere på en sund kost med kalorieindtag på ligevægtsniveau.


benpres fx kræver jo ik man holder om noget :wink: og hvis man har tid og lyst, er det en god måde at holde sig igen på - mange går helt ned i aktivitetsniveau når de får skader, det skal man IKKE!


Jeg har markeret noget meeeeeget vigtigt i det jeg skrev.

Nu til mit spørgsmål: Holder du om vægte ved benpres? ;)


Dysp hvis du ligger mærke til at jeg skrev at jeg har en bruskskade derfor at jeg ikke er sikker på om benpress vil belaste min skade i mit knæ. eller om jeg skal lave nogle andre øvelser til mine ben?

du har helt ret i det med at jeg ikke skal overbelaste mit håndled så det ikke bliver være.


Benpres giver et unødvendigt tryk på knæet, så jeg vil ikke anbefale dig at tage benpres. Tag i stedet for en type af squat som ikke belaster dit knæ.


Top
 Profil  
 Titel:
Indlæg: 10 aug 2007 07:37 
Offline
Hercules
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 aug 2004 12:16
Indlæg: 3736
Geografisk sted: København K

pjat. Benpres belaster ikke knæet mere end squat hvis blot det køres ordentligt


_________________

Følg loggen - bulker løs for tiden:

http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044

Løft for tiden:

Bænk: 100
Dødløft: 150
Squat: 120
_______________
Total: 370



Top
 Profil  
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007, 2008 Olympus DK Team
phpBB SEO