Dato og tid er 21 dec 2014 21:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 apr 2008 14:02 
Offline
Newb

Tilmeldt: 08 apr 2008 15:38
Indlæg: 10

Jeg har trænet bænk i noget tid nu og synes jeg mangler noget til at træne min ryg med, så jeg ikke begynder krumme frem ad pga for store muskler foran på overkroppen. Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan jeg kan træne de øvre rygmuskler og mine skuldreblade så jeg bliver mere ret i min holdning?

På en eller anden måde fik en person skrevet følgende besked INDE i mit indlæg :shock:

Træner du kun bryst????????? :wink:

Men nej det gør jeg selvfølgelig ikke, men jeg har kun meget få rygøvelser, som for det mest kun træne den nedre ryg.



Top
 Profil  
Indlæg: 26 apr 2008 15:12 
Offline
Kagearm

Tilmeldt: 27 mar 2008 21:25
Indlæg: 85
Geografisk sted: Djursland

igang med nogle BORs :)


_________________

"Gros, cut, fort!"



Top
 Profil  
Indlæg: 26 apr 2008 16:22 
Offline
Newb

Tilmeldt: 08 apr 2008 15:38
Indlæg: 10
chrille-92 skrev:
igang med nogle BORs :)

Og det er? :)

Du må meget gerne uddybe evt med links og artikler.


Top
 Profil  
Indlæg: 26 apr 2008 16:29 
Offline
Kagearm

Tilmeldt: 27 mar 2008 21:25
Indlæg: 85
Geografisk sted: Djursland

Bent-over-rows.

http://www.exrx.net/WeightExercises/Bac ... erRow.html

- du kunne overveje at se lidt i øvelsesbiblioteket? :lol:


_________________

"Gros, cut, fort!"



Top
 Profil  
Indlæg: 26 apr 2008 17:48 
Offline
Hercules

Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Indlæg: 3367
Geografisk sted: Norring
Citat:
På en eller anden måde fik en person skrevet følgende besked INDE i mit indlæg :shock:


Det er nok DC som er blevet lidt smågammel :lol:

Træn 2-3 row øvelser pr. 1 brystøvelse.

_________________
Hjemmelavede træningsprogrammer
Kostplanlægning for begyndere - Opslag fra begynderforummet
Træningsprogram for begyndere - Opslag fra begynderforummet
Ved nærmere interesse eller uddybende forklaring kontakt mig via Privat besked (PB)


Top
 Profil  
Indlæg: 27 apr 2008 15:54 
Offline
Newb

Tilmeldt: 08 apr 2008 15:38
Indlæg: 10
qazws skrev:
Citat:
På en eller anden måde fik en person skrevet følgende besked INDE i mit indlæg :shock:


Det er nok DC som er blevet lidt smågammel :lol:

Træn 2-3 row øvelser pr. 1 brystøvelse.


Mener du at jeg skal tage 2-3 løft pr bryst løft eller hvordan skal jeg forstå den besked.


Top
 Profil  
Indlæg: 27 apr 2008 18:55 
Offline
Hercules

Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Indlæg: 3367
Geografisk sted: Norring
wqazr skrev:
qazws skrev:
Citat:
På en eller anden måde fik en person skrevet følgende besked INDE i mit indlæg :shock:


Det er nok DC som er blevet lidt smågammel :lol:

Træn 2-3 row øvelser pr. 1 brystøvelse.


Mener du at jeg skal tage 2-3 løft pr bryst løft eller hvordan skal jeg forstå den besked.


Hvad, jeg mener, er at for hvert sæt bænkpres eller variant heraf du tager, skal du tilsvarende tag 2-3 sæt rows.

_________________
Hjemmelavede træningsprogrammer
Kostplanlægning for begyndere - Opslag fra begynderforummet
Træningsprogram for begyndere - Opslag fra begynderforummet
Ved nærmere interesse eller uddybende forklaring kontakt mig via Privat besked (PB)


Top
 Profil  
Indlæg: 29 apr 2008 07:49 
Offline
Diskopumper
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 dec 2007 00:17
Indlæg: 197

jeg døjede selv med gorilla gang fordi jeg ikke trænede ryggen, men på bare 1½måned fik jeg rettet det op.
Under hver træning kørte jeg One arm DB rows og bor..

tjek evt. selv det emne jeg startede:

Gorilla gang


_________________
- Gas gir mass'

Loggen (Pauset) log


Top
 Profil  
Indlæg: 30 apr 2008 09:16 
Offline
Newb

Tilmeldt: 08 apr 2008 15:38
Indlæg: 10
DoomDuck skrev:
jeg døjede selv med gorilla gang fordi jeg ikke trænede ryggen, men på bare 1½måned fik jeg rettet det op.
Under hver træning kørte jeg One arm DB rows og bor..

tjek evt. selv det emne jeg startede:

Gorilla gang


Tak for linket. Jeg prøver det samme som du gjorde, men denne er jeg lidt bange for at gøre forkert:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Bac ... erRow.html

Har nogen af jer evt nogle gode fif til hvordan jeg starter og får den rigtige teknik, inden jeg tager kilo på.


Top
 Profil  
Indlæg: 30 apr 2008 10:09 
Offline
Diskopumper

Tilmeldt: 23 apr 2008 09:57
Indlæg: 157
Geografisk sted: Et sted imellem køleskabet og fitness centeret
wqazr skrev:
DoomDuck skrev:
jeg døjede selv med gorilla gang fordi jeg ikke trænede ryggen, men på bare 1½måned fik jeg rettet det op.
Under hver træning kørte jeg One arm DB rows og bor..

tjek evt. selv det emne jeg startede:

Gorilla gang


Tak for linket. Jeg prøver det samme som du gjorde, men denne er jeg lidt bange for at gøre forkert:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Bac ... erRow.html

Har nogen af jer evt nogle gode fif til hvordan jeg starter og får den rigtige teknik, inden jeg tager kilo på.


Det bedste er at starte kun med vægtstangen uden vægt på og lær øvelsen.
Så sætter du stille og rolig mere og mere vægt på, som din teknik bliver bedre og bedre.
Pas på her, da man hurtigt kan blive for ivrig, og synes at man har styr på det, og så banker man op i vægt, og finder ud af at det var alt for meget iforhold til ens styrke og teknik, og så har du en måske pådraget dig en skade.

Eks. Start med 0 kg på stangen, 5 sæt af 10 den første træningsdag.
Lav øvelsen langsomt og gå 100% op i fuldstændig korrekt bevægelse.
Øv event. derhjemme foran pc'en hvor du studere øvelsen visuelt og så efterligner den, læg mærke til detaljerne som rygvinkel, knæbøj, hvor trækker han stangen op til og hvor placeres trækket iforhold til maven og vinklen på armene osv osv.

Progression kan være 2. træningsdag + 5 kg. og så lig 2,5 kg. på hver træningsdag, så vil det nok tage dig omkring 3-4 uger før du løfter 85% max.
Til den tid er din teknik pudset af.

Hvis du går i et fitness center, så få event. en øvelses instruktør til at spotte for dig, og komme med rettelser til din udførsel.
Find et trænings tidspunkt hvor der ikke er travlt i centreret, så vil de fleste hjælpe dig med det samme, så du undgår et skulle betale for en personlig træner session til 400-500 kr.
Lad være med at få en eller anden veltrænet Joe til at spotte din teknik, du risikere at få svar fra en amøbe der en en god mening risikere at gøre alting være.

Lyt tl din krop, hvis du får ondt i led, ledbånd og sener, så laver du noget der forkert. Det er kun muskler der skal være ømme :)

:::Lær at kravle før du kan lære at gå:::

_________________

GAAAAB



Top
 Profil  
Indlæg: 30 apr 2008 19:40 
Offline
Hercules

Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Indlæg: 3367
Geografisk sted: Norring

Også er FREKVENS en meget vigtig detajle når man øver teknik ! Træn den hver anden dag, hvis du kan komme til det.


_________________
Hjemmelavede træningsprogrammer
Kostplanlægning for begyndere - Opslag fra begynderforummet
Træningsprogram for begyndere - Opslag fra begynderforummet
Ved nærmere interesse eller uddybende forklaring kontakt mig via Privat besked (PB)


Top
 Profil  
Indlæg: 30 apr 2008 20:10 
Offline
Diskopumper

Tilmeldt: 23 apr 2008 09:57
Indlæg: 157
Geografisk sted: Et sted imellem køleskabet og fitness centeret
qazws skrev:
Også er FREKVENS en meget vigtig detajle når man øver teknik ! Træn den hver anden dag, hvis du kan komme til det.


So true !!

Mener at kunne huske noget om at det tager 1000 repititioner før kroppen kan udføre en øvelse ens hver eneste gang.

Og hvis man har indøvet en dårlig vane, skal man op i nærheden af 5000 reps. før kroppen får lavet "fejlen" om. 5000 reps som velogmærke er perfekte.

Jeg er ikke sikker på tallene, men det er noget i det område.

Så hvis man laver 3 x 10 reps 3 gange om ugen, så tager det ca. 10 uger før den sidder helt perfekt.

_________________

GAAAAB



Top
 Profil  
Indlæg: 30 apr 2008 20:36 
Offline
Hercules

Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Indlæg: 3367
Geografisk sted: Norring

Jeg har altid haft noget mod så præcise tal, men det passer mig godt med at man skal øve sig i 10 uger, før den sidder der!
Perfect practise makes perfect.


_________________
Hjemmelavede træningsprogrammer
Kostplanlægning for begyndere - Opslag fra begynderforummet
Træningsprogram for begyndere - Opslag fra begynderforummet
Ved nærmere interesse eller uddybende forklaring kontakt mig via Privat besked (PB)


Top
 Profil  
Indlæg: 30 apr 2008 22:43 
Offline
Newb

Tilmeldt: 08 apr 2008 15:38
Indlæg: 10

Tusind tak for alle rådene, nu er jeg klar til at prøve mig lidt frem :D



Top
 Profil  
Indlæg: 02 maj 2008 14:29 
Offline
Diskopumper

Tilmeldt: 23 apr 2008 09:57
Indlæg: 157
Geografisk sted: Et sted imellem køleskabet og fitness centeret
wqazr skrev:
Tusind tak for alle rådene, nu er jeg klar til at prøve mig lidt frem :D


Lige for at prikke lidt til dig her på falderebet.

Så er der ikke noget der hedder "prøver" i vægtløftning eller bodybuilding.

Det er "gør det", løft den vægt rigtigt, og løft de rigtige antal kg.
Mange laver den store fejl rent psykologisk at de kigger på deres vægt progresion og så siger de "det tror jeg sku ikke jeg kan løfte, men jeg kan da PRØVE !" og der har du allerede fejlet, du vil ikke kunne løfte vægten netop fordi man tænker sådan.

Så kun en tanke "Do it !!"
Men husk lige at have en lille bagtanke der hedder "sikkerhed". :wink:

_________________

GAAAAB



Top
 Profil  
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007, 2008 Olympus DK Team
phpBB SEO