Dato og tid er 16 jan 2021 10:49

Vand og træning

Kun til diskussion af styrke relaterede emner. bl.a. SL (Styrkeløft)
zenith
Diskopumper

Indlægaf zenith » 23 nov 2006 13:20

w00t, jeg drikker aldrig vand før, under eller efter træning, er det så vigtigt? Og lad være med bare at sige ja.. Hvorfor?

Men hvis det er væske I mener, så får jeg vel nok.. drikker rimlig meget mælk :)

Brugeravatar
kalkun
Barbell-Baron

Indlægaf kalkun » 23 nov 2006 15:35

DingoDamp skrev:
Morux skrev:Ej tror ikke du skal drikke så meget til træning, men måske nøjes med at tage en lille smule vand med til en "lille dukkert"

Kroppen skal bruge meget vand ved fysiske anstrengelser, så det der med at nappe til en ½ liter vand holder ikke..
Man skal have godt med vand både før, under og efter træning..
Tror jeg drikker 2-3 liter vand under et træningspas..

at drikke 2-3liter under en træning lyder vandvittigt.. nu ved jeg sf ikke hvor længe du træner men det godt nok meget!

vil tro jeg drikker en halv liter på en time.. og har aldrig haft nogen problemer :D
Du kan sut mig!..

Crel22
Barbell-Baron

Indlægaf Crel22 » 23 nov 2006 16:50

Drikker 1 liter vand under hver træning som varer ca 1,5 time. ´Men er sku begyndt at mangle vand de sidste 15 min, så kan godt være man skal ha en ½ liter mere med. Men det kommer vel os an på hvor meget man sveder gør det ik?

Lama
Strandløve
Kontakt:

Indlægaf Lama » 23 nov 2006 17:06

Jo, det kommer an på hvor meget du sveder, og hvor meget du ligger i din træning.

Jeg drikker selv 1½ ltr. vand pr. træningspas, som varer omkring 1½ time.
Nogle gange 2 liter, kommer an på hvor meget jeg bli'r presset ud, i Squat og død - der kan sagtens ryge en liter, til bare de 2 øvelser.

Brugeravatar
Misterhamper
Champ

Indlægaf Misterhamper » 23 nov 2006 17:32

Jeg drikker også 2-3 liter til på den 1-1½ times træning, jeg laver. Og skal dælme også pisse, som bare pokker :lol:
viewtopic.php?f=5&t=18149&start=0
Nyeste billeder af mig!

Lama
Strandløve
Kontakt:

Indlægaf Lama » 23 nov 2006 17:37

Misterhamper skrev:Jeg drikker også 2-3 liter til på den 1-1½ times træning, jeg laver. Og skal dælme også pisse, som bare pokker :lol:

Jeg pisser også som regel 2 gange i løbet af en træning, og så igen 2-3 gange om aftenen.
Men får der i mod også halv meget væske igennem dagen.

Crel22
Barbell-Baron

Indlægaf Crel22 » 23 nov 2006 18:08

Squat og død - der kan sagtens ryge en liter, til bare de 2 øvelser.

Sådan har jeg det os... Sveder også som gal i når jeg træner de to øvelser, derefter sveder man mindre..

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 23 nov 2006 19:23

Jeg kan altså ikke se hvor alt det vand forsvinder hen? Der er sgu ingen grund til at drikke så meget vand, at man alligevel pisser det ud igen. Find jeres grænse, hvor I ikke længere tisser det ud. For, hvad I pisser ud, bliver jo ikke brugt og så er det jo bare spild af tid at løbe på toilettet.

Og lad mig lige tage et eksempel på, at vand ikke er så fantastisk som I tror. Drikker I fx. 10 liter vand på én time uden at bevæge jer, dør I faktisk af det, da jeres celler bliver opløst.

Hold jeres vandbrug til det moderate og det naturlige og få så ædt noget tun e.lign, det er proteiner I har brug for ;)

Crel22
Barbell-Baron

Indlægaf Crel22 » 23 nov 2006 19:28

Og lad mig lige tage et eksempel på, at vand ikke er så fantastisk som I tror. Drikker I fx. 10 liter vand på én time uden at bevæge jer, dør I faktisk af det, da jeres celler bliver opløst.

Det tror jeg heller ik jeg har tænkt mig

Hold jeres vandbrug til det moderate og det naturlige og få så ædt noget tun e.lign, det er proteiner I har brug for

Du har også brug for vand.

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 23 nov 2006 19:38

Crel22 skrev:

Det tror jeg heller ik jeg har tænkt mig

Hold jeres vandbrug til det moderate og det naturlige og få så ædt noget tun e.lign, det er proteiner I har brug for

Du har også brug for vand.

Jeg har aldrig sagt, at du ikke har brug for vand, jeg siger bare, at der ingen grund er til at drikke så meget, at du alligevel tisser det ud igen.
Og jeg ved også godt, at du ikke drikker 10L, det var bare for at give et ekstremt eksempel. Man kan også godt sagtens drikke 10 L vand under høj aktivitet, da man jo bruger det til sved og andet.

DingoDamp
Hercules
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Indlægaf DingoDamp » 23 nov 2006 19:55

Jeg har heller ikke en fast ramme for hvor meget vand jeg drikker. Jeg drikker det nr jeg føler jeg er tørstig, og det er jeg som regel ret meget under træning. Og sådan 4-5 gange opfyldning af en ½-liters flaske er ikke så meget..

Dysp skrev:Hold jeres vandbrug til det moderate og det naturlige og få så ædt noget tun e.lign, det er proteiner I har brug for ;)

Det naturlige er vel det man føler man har brug for?

Og det bedste må vel være både at få vand nok OG få proteiner.. OG kulhydrater OG fedt... ik
Klik på billedet for log
Billede
Mens sana in corpore sano - En sund sjæl i et sundt legeme

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 23 nov 2006 19:59

DingoDamp skrev:Jeg har heller ikke en fast ramme for hvor meget vand jeg drikker. Jeg drikker det nr jeg føler jeg er tørstig, og det er jeg som regel ret meget under træning. Og sådan 4-5 gange opfyldning af en ½-liters flaske er ikke så meget..

Dysp skrev:Hold jeres vandbrug til det moderate og det naturlige og få så ædt noget tun e.lign, det er proteiner I har brug for ;)

Det naturlige er vel det man føler man har brug for?

Og det bedste må vel være både at få vand nok OG få proteiner.. OG kulhydrater OG fedt... ik

Lige præcis; det er bare til skriveren af topic, at det ikke er godt at drikke for meget vand. Det er nærmere ligegyldigt.

DingoDamp
Hercules
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Indlægaf DingoDamp » 23 nov 2006 20:05

Dysp skrev:Lige præcis; det er bare til skriveren af topic, at det ikke er godt at drikke for meget vand. Det er nærmere ligegyldigt.
Alt med måde :)
Klik på billedet for log

Billede

Mens sana in corpore sano - En sund sjæl i et sundt legeme

Brugeravatar
kogge
Kagearm
Geografisk sted: Ø'en
Kontakt:

IM SORRY!

Indlægaf kogge » 23 nov 2006 20:23

Hildir skrev:Det er utroligt hvor useriøse i er blevet herinde :x

Jeg skal da være den første til og sige mange gange undskylde
min forfærdelige opførsel, set i bakspejlet kan jeg da godt se at
det var et ganske seriøst spørgsmål, og at vi bare tog det som en joke
WHATS WRONG WITH US!??! :(

hehe gaaaaaaaaz :D

Gi Gaz...! :training:
It's time to boom boom with the bridesmaids...!

Hildir

Re: IM SORRY!

Indlægaf Hildir » 23 nov 2006 21:19

Egentlig består kroppen 70% af vand, så jo du skal drikke en hel masse vand. Ihvertfald under træning, da du sveder en hel masse der. Faktis skal du have ½-1 liter vand efter træningen.

Men ville lige være sikker på at jeg ikke var den eneste som skal stå og pisse hvert femte minut :lol:

Tilbage til "Styrke"