Jeg har gået og tænkt lidt over hvilke muskler der primært bruges når der lægges arm.
- håber i kan hjælpe

Storfod skrev:Det er vel biceps, underarm, skulder, bryst og den rygmuskel som danner V-formen (navn??)![]()
Men jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed
bernild skrev:Storfod skrev:Det er vel biceps, underarm, skulder, bryst og den rygmuskel som danner V-formen (navn??)![]()
V-formen bliver skabt af Latissimus Dorsi.
Ydermere har jeg læst at når man taber i at lægge arm, er det fordi hjernen forhindrer i at man river vedhæftningen på underarmen af bicepsmusklen over..
mathias1989 skrev:bernild skrev:Storfod skrev:Det er vel biceps, underarm, skulder, bryst og den rygmuskel som danner V-formen (navn??)![]()
Ydermere har jeg læst at når man taber i at lægge arm, er det fordi hjernen forhindrer i at man river vedhæftningen på underarmen af bicepsmusklen over..
Okay, det lyder meget spændene
Man kan altså godt yde mere? men hjernen siger stop for at beskytte kroppen?
qazws skrev:mathias1989 skrev:bernild skrev:Storfod skrev:Det er vel biceps, underarm, skulder, bryst og den rygmuskel som danner V-formen (navn??)![]()
Okay, det lyder meget spændene
Man kan altså godt yde mere? men hjernen siger stop for at beskytte kroppen?
Selvfølgelig gør den detDet er instinkter der præger alt du laver
Det er en meget interesssant debat, I er igang med hertynd arm skrev:Det er de såkalde renshaw celler i CNS der altid hæmmer vores muskelstyrke i alt hvad vi laver, vi bruger kun ca 30 % af vores muskelstyrke. men eks. under ekstremt stres (læs: når vi er truget på livet) kan vi kommer op på 100%, men som sagt er risikoen for at vi river vores sener over også temmelig stor
Brugere der læser dette forum: Ingen og 95 gæster