Dato og tid er 17 okt 2019 19:08

Barbell til Dumb.. :l

Kun til diskussion af styrke relaterede emner. bl.a. SL (Styrkeløft)
Brugeravatar
Grundbogen
Kagearm

Re: Barbell til Dumb.. :l

Indlægaf Grundbogen » 02 feb 2008 00:07

Morux skrev:Vil lige udnytte topic lidt, håber ikke det gør noget :wink: Det er lidt i samme stil. Hvordan i hed-hulen kommer man op og ned i decline DB pres? Får ondt når jeg tager vægten når jeg ligger ned. Tager i den med fra starten, når i skal til at ligge jer ned. Gør i det skal jeg have nye bukser, taber mine :lol: så må jeg træne i omkring ingenting hvis det er tilfældet :roll: Decline i smith er det ikke noget lort for håndledene i længden? Man skal jo lave et vrid i håndledet. Decline bænk press med barbell kan ikke udføres frit, uden man mister balancen vel?

Det er bare cool! 8)

Mht. hvordan jeg får de sataner op... Min kammerat hjælper mig hele vejen!

Tager den ene selv op på benet... og får den anden af min kammerat... lægger mig ned og giver den fuld gazz :twisted:
"Det eneste ved store muskler er små øvelser?" (tænk dig om før du taler)

Brugeravatar
Bundesball
Nasty
Geografisk sted: Vanløse
Kontakt:

Indlægaf Bundesball » 04 feb 2008 14:35

Morux skrev:Vil lige udnytte topic lidt, håber ikke det gør noget :wink: Det er lidt i samme stil. Hvordan i hed-hulen kommer man op og ned i decline DB pres? Får ondt når jeg tager vægten når jeg ligger ned. Tager i den med fra starten, når i skal til at ligge jer ned. Gør i det skal jeg have nye bukser, taber mine :lol: så må jeg træne i omkring ingenting hvis det er tilfældet :roll: Decline i smith er det ikke noget lort for håndledene i længden? Man skal jo lave et vrid i håndledet. Decline bænk press med barbell kan ikke udføres frit, uden man mister balancen vel?

Man sætter sig med DB's på knæene og samtidig med man ligger sig smider man dem op i udgangs position. It aint that hard.

Decline i SMITH er ikke at foretrække. Den isolerer godt, men det er ikke den naturlige bane vægten køres i, og alle ved at frivægt oftest er bedst, der er dog modifikationer hertil.

Decline BB bænk kan sagtens udføres frit, men selvfølgelig kræver det et decline bænk stativ. Ellers kan man ved nogle bænkpres bænke smide en skammel eller lign. ind under fodenden, men vær forsigtig!
There is big, bigger and "oh my god, it's coming this way!"
Log:Bundesball:lol:

Bengt-BIG-BEN
Hjemmetræner

Indlægaf Bengt-BIG-BEN » 08 mar 2008 21:18

Apropos hele den her DB versus BB diskussion, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor i København jeg kan finde et center med tunge nok håndvægte til at køre DB-press. Både Fitness.dk og Fitness World har kun op til 36 kg...

Havde selv samme problem engang :-) Det er jo kun folk på krudt der løfter over 36 kg fik jeg at vide i centeret =D> ... Så fandt jeg så hurtigt et andet center :-)

Ved ikke om man må gøre reklame herinde, men det skulle ikke være svært at at finde nogle tunge vægte...

Brugeravatar
Youssef
Strandløve
Geografisk sted: Odense

Indlægaf Youssef » 09 mar 2008 14:00

Apropos hele den her DB versus BB diskussion, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor i København jeg kan finde et center med tunge nok håndvægte til at køre DB-press. Både Fitness.dk og Fitness World har kun op til 36 kg
...

Flyt til Odense, OBBC, de har DB's op til 80 kg :P

Storfod
Hercules
Geografisk sted: 5854 Gislev

Indlægaf Storfod » 14 mar 2008 17:20

Youssef skrev:
Apropos hele den her DB versus BB diskussion, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor i København jeg kan finde et center med tunge nok håndvægte til at køre DB-press. Både Fitness.dk og Fitness World har kun op til 36 kg
...

Flyt til Odense, OBBC, de har DB's op til 80 kg :P

Har aldrig været i OBBC, men ellers er jeg enig 8)
Board moderator

Brugeravatar
Youssef
Strandløve
Geografisk sted: Odense

Indlægaf Youssef » 18 mar 2008 01:01

Har aldrig været i OBBC, men ellers er jeg enig

Det center er KLASSSE !!!!! - dog mange hormondyrer :lol:

Tilbage til "Styrke"