Dato og tid er 14 okt 2019 11:35

Druk & styrke

Kun til diskussion af styrke relaterede emner. bl.a. SL (Styrkeløft)
Bengt-BIG-BEN
Hjemmetræner

Druk & styrke

Indlægaf Bengt-BIG-BEN » 04 jun 2008 21:20

Jeg var på monster druk en fredag, trænede så chips´ 2 dage efter hvor jeg satte personelig rekord... er der nogen der har en fornuftig forklaring på hvordan det kan hænge sammen ?????

qazws
Hercules
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Re: Druk & styrke

Indlægaf qazws » 04 jun 2008 22:24

Hmm nej, ikke lige umiddelbart, så skal jeg lede efter en gammel tråd på en anden forum, og det er kun et måske. Men du er i hvert fald ikke den eneste, der oplever det.

Brugeravatar
Madrick
Diskopumper
Geografisk sted: Århus C
Kontakt:

Indlægaf Madrick » 04 jun 2008 23:11

Er det hermed en opfordring til at bytte proteinshakes ud med øl? Det kunne der jo være perspektiv i :D
Skide være med om man dør ung - så længe kisten er tung

Sixpack Boy
Barbell-Baron

Indlægaf Sixpack Boy » 05 jun 2008 08:21

Madrick skrev:Er det hermed en opfordring til at bytte proteinshakes ud med øl? Det kunne der jo være perspektiv i :D

hehe du kunne jo prøve, men jeg ville ikke råde dig til det :lol:
På længre sigt ville det 100 % gå galt :)
Hvis du ikke svømmer drukner du......
Min log:
http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=15128

Alexander Andersen
Nasty
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Alexander Andersen » 07 jun 2008 20:45

Bengt-BIG-BEN skrev:Jeg var på monster druk en fredag, trænede så chips´ 2 dage efter hvor jeg satte personelig rekord... er der nogen der har en fornuftig forklaring på hvordan det kan hænge sammen ?????

2 dage er da også rimelig lang tid efter. Jeg tror ikke alkohol er så ødelæggende jo mindre, man tager det som proteindrik eller preout.

Min egen erfaring er at så længe der går ca. 8 timer fra jeg tømmer den sidste øl til jeg træner, er det ikke et problem.

Dog mht. kondition syntes jeg, det gør en mærkbar forskel, typisk i form af smerte i leveren ved hård konditræning.
Logbog
20 år - 183 cm - 83 kg

Sixpack Boy
Barbell-Baron

Indlægaf Sixpack Boy » 07 jun 2008 21:01

alkohol er i kroppen 1 månede efter indtalgelse. Men selføldelig kan man ik mærke det efter så lang tid. Så vil sige at det stadig er i kroppen efter 2 dage. Så 2 dage er ik så lang tid.

Min log:

Brugeravatar
Youssef
Strandløve
Geografisk sted: Odense

Indlægaf Youssef » 08 jun 2008 10:16

alkohol er i kroppen 1 månede efter indtalgelse. Men selføldelig kan man ik mærke det efter så lang tid. Så vil sige at det stadig er i kroppen efter 2 dage. Så 2 dage er ik så lang tid.

giver ikk mening `? :lol:

Brugeravatar
Sundstrup
Nasty
Geografisk sted: Randers

Indlægaf Sundstrup » 08 jun 2008 12:38

kroppens testoteron produktion er svækket i op til 24 timer af alkoholindtagelse, så du kan jo godt sætte pr efter 2 dage :wink:

Brugeravatar
Madrick
Diskopumper
Geografisk sted: Århus C
Kontakt:

Indlægaf Madrick » 08 jun 2008 13:20

Bare sørg for ikke at få ligegyldig fastfood dagen derpå. Kroppens forbrændingsystem stopper efter en bedre bytur, hvorfor alt fedtet vil sætte sig.
Jeg har selv denne dårlige vane, hvis jeg har en kammerat til at overnatte på sofaen.. :doubt:
Skide være med om man dør ung - så længe kisten er tung

Sixpack Boy
Barbell-Baron

Indlægaf Sixpack Boy » 08 jun 2008 18:43

Youssef skrev:

giver ikk mening `? :lol:

Hvorfor giver det ikke mening?

Min log:

Alexander Andersen
Nasty
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Alexander Andersen » 09 jun 2008 13:27

Sundstrup skrev:kroppens testoteron produktion er svækket i op til 24 timer af alkoholindtagelse, så du kan jo godt sætte pr efter 2 dage :wink:

Jeg syntes, det Sundstrup siger giver meget god mening.

Sixpack Boy skrev:alkohol er i kroppen 1 månede efter indtalgelse. Men selføldelig kan man ik mærke det efter så lang tid. Så vil sige at det stadig er i kroppen efter 2 dage. Så 2 dage er ik så lang tid.

Jeg har ikke og kender ikke nogen, der har haft tømremænd 2 eller flere dage efter en bytur. Det kan godt være, det tager en måned før, det er helt ude af kroppen, men efter to dage burde man være fit for fight igen.
Logbog
20 år - 183 cm - 83 kg

Sixpack Boy
Barbell-Baron

Indlægaf Sixpack Boy » 09 jun 2008 17:54

Jeg har ikke og kender ikke nogen, der har haft tømremænd 2 eller flere dage efter en bytur. Det kan godt være, det tager en måned før, det er helt ude af kroppen, men efter to dage burde man være fit for fight igen.

Jeg siger at det stadig er i kroppen. Jeg har ikke sagt at man stadig har tømmernænd efter en måned

Min log:

RonniLarsen
Strandløve

Indlægaf RonniLarsen » 11 jun 2008 10:28

Madrick skrev:Bare sørg for ikke at få ligegyldig fastfood dagen derpå. Kroppens forbrændingsystem stopper efter en bedre bytur, hvorfor alt fedtet vil sætte sig.
Jeg har selv denne dårlige vane, hvis jeg har en kammerat til at overnatte på sofaen.. :doubt:

Hvor kan man læse om det? Har du et link?

Xaxoz
Newb
Kontakt:

Indlægaf Xaxoz » 11 jun 2008 13:46

Kan ikke lige huske min kilde, men har læst at alkohol sænker din testoteron produktion i kroppen midlertidigt.

Når alkoholen så er ved at være igennem systemet, vil din krop automatisk producerer lidt mere testoteron for, at nå op på det vanlige niveau. Dette kan så være medvirkende til, at du midlertidigt for mere testoteron i kroppen end normalt, og deraf en marginal større styrke.

Rigtig dårligt formuleret, men skulle være sådan det hang sammen. Så intet mærkeligt i, at lave PR's dagen efter en bytur.

Brugeravatar
komodo
Expert
Geografisk sted: Herning - Riget i midten (ex-Silkebronx)
Kontakt:

Indlægaf komodo » 11 jun 2008 18:32

Sixpack Boy skrev:alkohol er i kroppen 1 månede efter indtalgelse. Men selføldelig kan man ik mærke det efter så lang tid. Så vil sige at det stadig er i kroppen efter 2 dage. Så 2 dage er ik så lang tid.

Alkohol kan IKKE spores i kroppen efter en måned, og har "kun" (som om det ikke er nok) negative effekter på kroppen i det stykke tid drukturen varer, og den efterfølgende tid, hvor testosteronproduktionen og forbrændingen er lavere end normalt.

Nogle af de negative effekter er, under drukturen (ved for lidt mad) --> katabolsk tilstand, MANGE tomme kalorier, en lavere testosteronproduktion (gennemsnitligt 25% lavere), en højere østrogenproduktion!, forhindrer/besværliggør kroppens optagelse af flere vitaminer og mineraler, giver dårligere proteinsyntese og lavere præstationsevne (grundet kost og dehydrering).

Sundstrup skrev:kroppens testoteron produktion er svækket i op til 24 timer af alkoholindtagelse, så du kan jo godt sætte pr efter 2 dage :wink:

...og en en lavere testosteronniveau har på dagen, en negativ effekt på styrken? Tjoe... måske. Områder som to af drukturens andre effekter: Dehydrering og skod-kost, vil jeg dog påstå har en større indvirkning på styrken umiddelbart efter.

Madrick skrev:Bare sørg for ikke at få ligegyldig fastfood dagen derpå. Kroppens forbrændingsystem stopper efter en bedre bytur, hvorfor alt fedtet vil sætte sig.
Jeg har selv denne dårlige vane, hvis jeg har en kammerat til at overnatte på sofaen

Forbrændingen stopper simpelthen...? Hmm...

Ligegyldig fastfood er aldrig "godt", men da alkohol både øger appetitten (hvis man ikke har for voldsom fuldesyge) og sænker forbrændingen, kan man godt tale for at det især dagen derpå ikke er såå smart med usund fastfood. Hvis man er mere sulten og spiser mere, og maden samtidig er mere energitæt og spækket med mættet fedt, er det selvfølgelig ikke så godt.
Vegetar - gammel indiansk ord for "dårlig jæger"
HST og Sheiko - all the way!
Den noget inaktive log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?p=118609#118609

Billede

Tilbage til "Styrke"