Dato og tid er 17 okt 2019 18:57

For svag i triceps!

Kun til diskussion af styrke relaterede emner. bl.a. SL (Styrkeløft)
Brugeravatar
WhiteTrash
Kagearm

For svag i triceps!

Indlægaf WhiteTrash » 29 sep 2008 11:12

Jeg har trænet i ca 2½ år og har det problem, at min triceps er meget svag i forhold til alt andet på mig. Dette gør mig også svagere i langt de fleste brystøvelser. Jeg løfter stortset det samme i shoulderpress som jeg gør i bænkpres. Jeg har prøvet med en masse triceps træning, men det har bare resulteret i smerter ved albuerne, hvilket har gjort mig nødsaget til pause fra træning.

her forleden fandt jeg så et træningsprogram ved navn ''curls are for girls'' som kort fortalt går ud på, at fjerne de isolerede arm øvelser og træne closegrip ved alle de store øvelser i stedet for alm.

Er der nogen herinde, som har erfaringer med dette program?

Eller måske nogen, som har nogle idéer til et træningsprogram, som primært styrker triceps?

qazws
Hercules
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Re: For svag i triceps!

Indlægaf qazws » 29 sep 2008 11:15

Nu skriver du "en masse triceps-træning", er det så udelukkende isolationsøvelser? For jeg ville foreslå du kom igang med nogle close-grip bænkpres, Dips, boardpresses o.lign.

Brugeravatar
WhiteTrash
Kagearm

Indlægaf WhiteTrash » 29 sep 2008 16:25

ja med en masse triceps trænings mener jeg isolations øvelser. Ja closegrip er vil nok være den bedste løsning, det vil være noget helt nyt for mig. Har altid trænet med bredt greb.

qazws
Hercules
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 30 sep 2008 08:18

Jamen, så begynd der ;)

Tilbage til "Styrke"