Dato og tid er 18 nov 2019 07:53

Flest rep med 50 kg i bænkpres

Kun til diskussion af styrke relaterede emner. bl.a. SL (Styrkeløft)
duke9000
Newb
Indlæg: 16
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:35

Re: Flest rep med 50 kg i bænkpres

Indlægaf duke9000 » 10 dec 2010 16:39

30,1 km/t svarer til at løbe 100 meter på 8.33 sekunder. Den nuværende verdensrekord er 9,58. http://da.wikipedia.org/wiki/100-meter-l%C3%B8b SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

SÅ der bliver nævnt tidligere er 8.30 vildt hurtigt. At kunne nå det på den tid har naturligvis noget med træning at gøre, men også meget af genetik. Det er ikke bare noget alle lige kan gøre. Trust me.

Brugeravatar
Garik
Hercules
Indlæg: 4111
Tilmeldt: 15 sep 2009 22:08
Geografisk sted: Århus C

Re: Flest rep med 50 kg i bænkpres

Indlægaf Garik » 10 dec 2010 16:53

Obvious troll is obvious

Kan det næsten være andet?
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org

Jarle
Strandløve
Indlæg: 392
Tilmeldt: 11 feb 2010 15:47
Geografisk sted: Aalborg

Re: Flest rep med 50 kg i bænkpres

Indlægaf Jarle » 11 feb 2011 09:26

Garik skrev:5km på 20min er jo heller ikke noget exceptionelt - no offense. Der er kæmpe forskel på at løbe 15km/t i 20min og så løbe 17km/t. Selvfølgelig er det meget nemmere, hvis man vejer under 80kg, men stadigvæk - det er rigtig hurtigt.


Der er også kæmpe forskel på at skulle i 8min og 30 sek - Til at skulle løbe 20 min..
Du kan presse dig en del mere på kun 8½minut :) Personligt tror jeg ikke på det er hårdere.
PR's
Bænkpræs: 1x100kg :twisted:
Squat: 1x120kg
Dødløft: 1x150kg

Loggen: http://forum.getbig.dk/viewtopic.php?f=6&t=24809

Rareven
Diskopumper
Indlæg: 194
Tilmeldt: 15 okt 2010 10:54

Re: Flest rep med 50 kg i bænkpres

Indlægaf Rareven » 15 feb 2011 13:35

Løft 50 kg ind til du ikke kan mere.
Gentag, gentag, gentag. Indtil du kan tage 1 :D Så kan du gå hjem.

Andylarsen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17 jul 2012 15:00

Re: Flest rep med 50 kg i bænkpres

Indlægaf Andylarsen » 17 jul 2012 15:31

Jeg har brug for råd og hjælp, jeg skal kunne bænke 12 gentagelser a 85 kg og lave 12 stk kropshævninger.(Nye krav i politiet) Pt. topper jeg med 70 kg bænkpres og 7 rigtig udført kropshævninger. Har trænet i 2 år, med klar forbedring af kroppen, jeg vejer 85 kg og måler 188 cm. Problemet er dog at jeg faktisk kun har trænet maskiner de sidste 2 år, grundet jeg har følt mig tryg i disse rammer og ikke haft noget bestemt behov for at blive stor/større( Har jeg stadig ikke), men ental bare skulle klare disse krav som jeg nævner. Problemet er at maskiner har låst mig fast og det først nu er gået op for mig hvor "langt" jeg er fra målet som SKAL være om 45 dage, 44 dage i morgen ;-) Har al den tid og plads jeg skal have, da jeg har taget fri de næste 45 dage fra arbejdet, for at nå mit mål.

Derfor modtages ideer om alt fra træning til kost med kyshånd, er jeg helt urealistisk, vil jeg også meget gerne vide dette.
(Har altid spist rigtigt, men på intet tidspunkt taget kreatinpulver eller drukket shakes, måske det der mangler for at rykke mig det sidste?!)

På forhånd tak. Venlig hilsen Andy Larsen.

Bengt-BIG-BEN
Hjemmetræner
Indlæg: 272
Tilmeldt: 12 maj 2004 08:41

Re: Flest rep med 50 kg i bænkpres

Indlægaf Bengt-BIG-BEN » 17 jul 2012 18:08

Mht. kropshævninger så gav det mig rigtig meget at køre som følger. tag 1 kropshævning, vent 5 sek. og så tag en til lige så længe du kan, ugen efter tager du så 2 kropshævninger og venter 5 sek og tar 2 til lige så længe du kan, ugen efter 3 stk ovs. gør det 3 til 4 gange om ugen med ca 1 dags mellemrum... et kosttilskud som noXplod giver også rigtigt meget for mig

Madsjj
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18 jul 2012 17:53

Re: Flest rep med 50 kg i bænkpres

Indlægaf Madsjj » 18 jul 2012 18:12

Hej du, så lige dit indlæg og har nu lavet en profil for at kunne hjælpe dig så godt jeg kan:)

Det du skal gøre er at, træne det du skal blive bedre i, altså bænkpress og ophævninger og dette skal du gøre ofte, gerne 3 gange om ugen.

Mit forslag er at du pakker maskine øvelserne væk og begynder at køre et fuldbody 3 gange om ugen hvor de skiftevis starter med bænkpres og ophævninger. Efter du så har taget disse øvelser er det smart at supplere med nogle støtte øvelser såsom; db (dumbell) skulderpres, db rows og selvfølgelig også noget træning af ben og andre muskler du evt. ikke rammer, blot for at skabe balance. Dog er det vigtigt at du fokuserer på dit mål og ikke lader "ligegyldig" træning påvirker din restitution negativt.

en anden smart ting er at først at få 100% styr på teknikken, for hvis du fx. kun tager halve reps. i bænkpres snyder du blot dig selv ved at ikke udnytte øvelsen. Efter dette skal du begynder at analysere dit bevægelses mønster i de forskellige øvelser, så: Hvis du nu feks. har svært ved at få stangen op i den sidste del af bænkpresset, halter du nok lidt i triceps styrke og hvis du har svært ved at få hagen op i ophævninger, så lav nogle tunge biceps curls ovs. ovs.

Varier din rep range fra uge til uge, hvor du køre det du skal til testen og så næste uge, tungt (ca. 5 reps, i de "store" øvelser).

Du siger at du vejer 85 og er 188, jeg vejer selv 69 og er af samme højde og har opbygget både høj styrke og meget muskelmasse med lav fedtprocent. Derfor kunne det måske være en del at tabe lidt overflødig fedt, da det kunne hjælpe dig, især i ophævninger.

Håber at du kunne bruge noget af dette(på trods af ikke akademisk fremstilling, da jeg var doven^^), ellers skriv endeligt:)

Held og lykke med målet!

Wanabee
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27 feb 2012 14:15

Re: Flest rep med 50 kg i bænkpres

Indlægaf Wanabee » 26 aug 2012 12:44

Hvis de mange BP gentagelser er med henblik på fysisk eksamen i politiet, så vil jeg foreslå at fokuserer mere på træning af selve forhindringsbanen, og ikke på at opnå flere bonussekunder på BP, det er på løbet du skal hente tid Imo.
(forudsat at eksamen stadig er den samme som den var før i tiden)


Tilbage til "Styrke"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron