Dato og tid er 21 sep 2019 06:19

Smerte i selve armen?

Kun til diskussion af styrke relaterede emner. bl.a. SL (Styrkeløft)
xDalle

Smerte i selve armen?

Indlægaf xDalle » 22 maj 2012 14:00

Hej allesammen. Jeg begyndte at styrketræne for 2måneder siden, dog her de sidste 2-3 dage har jeg haft en smerte i venstre arm. Det sker ikke ved alle øvelser, men lige den jeg kan huske fra dagens træning er : http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/LVPecDeckFly.html
Ved denne øvelse, får jeg en smerte inde i venstre arm, hvor det føles som en nerve der gør røv ondt. Er derfor nødt til at stoppe, og det ærgre mig lidt så jeg ikke kan træne.

Hvad kan dette være, og hvad skyldes det? :(

runner
Arnold

Re: Smerte i selve armen?

Indlægaf runner » 26 maj 2012 16:32

Tjaah, som du selv skriver, er det sikkert en nerve der sidder i klemme, men det rigtigste er nok at smutte en tur omkring din læge.
Jeg har selv smerter i venstre underarm når jeg træner biceps curls eller Pull Up (med bredt overhåndsgreb). MEN... det får mig ikke til at stoppe med træningen. Jeg har blot fundet nogle øvelser som rammer samme muskelgrupper uden det gør ondt.

Pec Deck øvelsen som du beskriver er såmænd en udmærket øvelse, men hvis du træner bænkpres i stedet skal du nok få rigelig træning af brystet.

Mao. der er ingen grund til at stoppe med at træne fordi det gør ondt i din arm.
Check med din læge, og find så nogle alternative øvelser.

God træning :)
This message was generated using 100% recycled electrons!
----------------------------------------------------------

Min log: runners-log-nr-2-t30785.html

Nilfisk2000

Re: Smerte i selve armen?

Indlægaf Nilfisk2000 » 27 sep 2012 20:57

Hvor henne i armen er det? Biceps? eller underarm eller? For 2 år siden fik jeg en fibersprængning i min "rhombe" muskel ( ligeunder skulderen) , og det kunne jeg ikke direkte mærke, kun en stor smerte ud i min underarm og biceps. Sådan en "stikkende" smerte, det er fordi nerverne mellem disse åbenbart er forfundet. Det var først da jeg gik til lægen og fik en blokade, jeg fandt svaret.

Hvis dette er dit tilfælde. SÅ er det over træning :-)

Tilbage til "Styrke"