Dato og tid er 21 sep 2019 18:26

Styrketræning og sixpack

Kun til diskussion af styrke relaterede emner. bl.a. SL (Styrkeløft)
lass5999

Styrketræning og sixpack

Indlægaf lass5999 » 05 jun 2012 15:32

Jeg er en drenge på 16 år. Jeg er 174 cm høj og vejer ca. 63 kg. Min fedtprocent ligger ca. på 12-13 %.
Jeg vil gerne begynde og styrketræne, og ønsker mig at få større og mere markerede muskler over hele kroppen. Mest af alt ønsker jeg mig en Sixpack.
Jeg spiser rimeligt sundt i hverdagen, men drikker en sodavand fredag og lørdag og spiser lidt slik de dage.
Jeg vil gerne træne derhjemme da jeg ikke har tid til at besøge et center. Jeg vil gerne træne 3 gange om ugen, af ca. 1 time.
Jeg spiller fodboldbold 3 gange i ugen, og cykler 6 km hver dag.

Hvis jeg spænder maven kan man godt mærke en markering øverst, men nederst har jeg et problem med at jeg har for meget fedt der. Det vil jeg gerne have væk.
Jeg ønsker ikke at tabe mig, men vil gerne have byttet noget fedt ud med muskler, så jeg kan få markerede muskler og en sixpack.
Mit primære fokus er maven (sixpack) da det er der jeg har mest fedt, men jeg ønsker også at træne resten af kroppen for at der er balance.

Jeg har ikke den store erfaring med styrketræning, og da jeg vil træne derhjemme kan je primært lave øvelser med kropsvægt, jeg har dog en pull-up stand, og et par lette håndvægte.
Er der nogle der kan hjælpe med gode øvelser, og kostråd?

Bare skriv for mere info, eller billeder.
På forhånd tak.

Mr.Lindbaum
Barbell-Baron
Geografisk sted: Nykøbing F

Re: Styrketræning og sixpack

Indlægaf Mr.Lindbaum » 05 jun 2012 19:50

større muskler og six pack hænger simpelthen ikke sammen. Du kan ikke sigte ikke efter både at øge muskelmassen samtidigt med at du sænker fedtprocenten..

og dog! Du kan gøre et forsøg på, at lean gaine. På den måde vil du stadig få større muskler, men også en smule fedt på kroppen. Denne process er lang og kræver i særdeleshed, at man her 100% styr på kost og træning!! Har man ikke det, vil det tilnærmestvis være en bedre løsning, at sætte sig et mål der hengiver sig til det man higer mest efter.

Mere masse= kalorieoverskud

Lavere fedt%/markerede muskler= kalorieunderskud

lass5999

Indlægaf lass5999 » 06 jun 2012 10:34

Tror mest mit problem er at jeg mangler muskelmasse. Vil det være realitisk først udelukkende at træne efter at få større muskler, også bagefter tabe fedtet så jeg kan opnå sixpack?

Mr.Lindbaum
Barbell-Baron
Geografisk sted: Nykøbing F

Indlægaf Mr.Lindbaum » 06 jun 2012 10:52

lass5999 skrev:Tror mest mit problem er at jeg mangler muskelmasse. Vil det være realitisk først udelukkende at træne efter at få større muskler, også bagefter tabe fedtet så jeg kan opnå sixpack?

Ja det vil jeg mene. Især med din alder og aktivitet ved siden af taget i betragtning.

lass5999

Indlægaf lass5999 » 06 jun 2012 12:57

Mange tak for hjælpen indtil videre.
Kan du hjælpe med nogle øvelser? Eller kender du sider hvor jeg kan finde det, og gode råd til kostplanlægning.

Tilbage til "Styrke"