Dato og tid er 20 sep 2019 21:36

Sjipning alene?

Kun til diskussion af styrke relaterede emner. bl.a. SL (Styrkeløft)
Kapil

Sjipning alene?

Indlægaf Kapil » 07 jul 2012 10:59

Hej! :)

Jeg er en dreng/mand på 18 år, som træner 3-4 gange om ugen (hver anden dag, hvis dette er muligt). I min træning cykler jeg 30 min på motioncykel, 10-15 min sjippetov og 20 min styrketræning. Det skal dog lige siges, at jeg træner hjemme, men førhen har trænet i styrkecenter

Mit spørgsmål lyder såldes: Kan jeg undlade at lave styrketræning og motioncyklen og i stedet sjippe i 20 minutter? For sjipning hjælper både på kalorieforbrændingen, men også på at træne musklerne og opbygge dem, da det er en full-body træning (så hvidt jeg har forstået). Jeg ønsker at få six-pack, og jeg har læst mig til, at sjippetov kan gøre dette, hvis man blot træner intenst med sjippetov. Så derfor; er det muligt at undlade styrketræning og motioncyklen, men i stedet kaste sig ud i sjippetovet og forvente samme gode resultater, som hvis jeg bare havde styrketrænet? For jeg vil gerne have markeret over-/underarme, flot brystkasse, en flot sixpacck og stærke ben samt en flot holdning og stærk ryg.

Jeg håber, at nogen af jer brugere kan hjælpe mig besvare dette spørgsmål. Samt hvis I har nogle bemærkninger/kommentarer til dette så fyr løs! Tak på forhånd! :-)

- Kapil

P.S. Hvis I ikke ønsker at skrive et svar her, kan I sende mig en PB!

Snailfist
Arnold

Re: Sjipning alene?

Indlægaf Snailfist » 07 jul 2012 12:22

at hoppe er en fin cardiobevægelse og sjipning er en måde at gøre det lidt sjovere på.

Når du sjipper er det en fordel at have effektive ben (især læg) og skuldre så du vil træne deres evne til ikke at syre til. Selvom du på en eller anden måde har været hårdt presset under sjipningen har din krop ikke nogen fordel af at bygge mere muskelmasse, og den vil derfor ikke gøre det.

min konklusion er at hvis du har muskler i forvejen vil du være istand til at få disse markeret, men musklerne vil forsvinde over tid da de for kroppen ses som spild af ressourcer hvis den ikke har brug for dem.

Kapil

Re: Sjipning alene?

Indlægaf Kapil » 07 jul 2012 12:36

Mange tak Snailfist for dit svar!

Det vil altså med andre ord sige, at sjipning alene ikke er nok til at få en veltrænet krop, men man er også nødt til at udføre nogle styrkeøvelser i form af vægte, push-ups og maveøvelser etc.?

:-)

Tilbage til "Styrke"