Dato og tid er 16 sep 2019 23:43

Burde jeg springe fra øvelse til øvelse eller gøre den først

Kun til diskussion af styrke relaterede emner. bl.a. SL (Styrkeløft)
Marc123

Burde jeg springe fra øvelse til øvelse eller gøre den først

Indlægaf Marc123 » 13 sep 2012 22:06

Hej :)

Jeg er startet i fitness. Jeg køre et 2-split program hvor jeg hver mandag og fredag kører biceps-ryg-ben, og hver tirsdag og torsdag er det bryst-mave-skulder-triceps.

Mit spørgsmål er: Burde jeg træne en øvelse fuldt ud hver gang jeg begynder? Altså fx hvis jeg træner squat eller bænkpres, skal jeg så gøre den færdig når jeg er ved den, eller kan jeg sagten træne lidt squat, så gå over til curl, og sådan lidt forskelligt, og så bare vænne tilbage til det andet igen lidt senere, sådan at jeg kører det lidt over hele træningen?

Vil helst have det svar der giver bedst resultat. :)

Sebastian-Petersen
Kagearm
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Re: Burde jeg springe fra øvelse til øvelse eller gøre den f

Indlægaf Sebastian-Petersen » 17 sep 2012 06:31

Du skal gøre en øvelser færdig først. :) Ikke det andet renden rundt.

Alternativt kan du i mindre øvelser supersette, men så kører man 2 øvelser færdigt ind imellem hinanden, og så videre. Ikke sådan tilfældigt frem og tilbage.
http://www.sebastianpetersen.dk - Blog om sundhed, kost og træning, kig forbi hvis du har lyst :)

Bramsen1990

Re: Burde jeg springe fra øvelse til øvelse eller gøre den f

Indlægaf Bramsen1990 » 17 sep 2012 10:43

Hvis du bare "cirkler" lidt rundt imellem øvelserne, så er det vel en slags cirkeltræning, som du ender med at køre? Det skulle der som ikke være noget i vejen for. (:
Hvad er formålet med din træning - muskelvækst, vægttab, større styrke, andet...?
Det, som du skal være obs på, er, at du har den korrekte RM belastning, reps, sets og pauser - igen, alt efter hvad dit mål er.

Tilbage til "Styrke"