Dato og tid er 20 sep 2019 11:00

Manglende grebsstyrke ved dødløft

Kun til diskussion af styrke relaterede emner. bl.a. SL (Styrkeløft)
wackerguy
Kagearm

Manglende grebsstyrke ved dødløft

Indlægaf wackerguy » 01 dec 2012 21:06

Hej.

Som i nok kan se i overskriften har jeg lidt problemer med dødløft. Jeg har ikke taget det så længe så kører kun med 80 kilo lige nu men allerede der har jeg det problem at efter nogle stykker så begynder stangen at glide i hænderne og føles som om man taber den. Er der noget man kan gøre for at forhindre det ellers blive stærkere/bedre til at holde fast ? Noget teknik eller noget jeg ikke kender til ? :)

Mvh Klaus

Nmg
Kagearm

Re: Manglende grebsstyrke ved dødløft

Indlægaf Nmg » 01 dec 2012 22:37

Omvendt greb hvor du holder overhåndsgreb med en hånd og underhåndsgreb med den anden. Så ruller stangen ikke lige så let ud :)
Du kan også lave deadholds (mener jeg den hedder) hvor du bare holder vægtstangen i hænderne og går efter at holde vægten i længere og længere tid.

wackerguy
Kagearm

Indlægaf wackerguy » 02 dec 2012 00:01

Tak Nmg.

Jeg har godt læst lidt om det med at have to forskellige greb men har stadigvæk til gode at få det prøvet af. Føles det ikke underligt i starten når man er vant til det andet ?

Det andet må prøves. Skal man så gøre det med flere kilo end man tager i dødløft så man ikke får problemer ved flere reps alligevel ?

Mvh Klaus

Bengt-BIG-BEN
Hjemmetræner

Indlægaf Bengt-BIG-BEN » 02 dec 2012 08:57

Træn grebsstyrke...... Smid træningshandskerne hvis du bruger sådan nogle, de har intet at gøre i seriøs træning :lol:

Nmg
Kagearm

Indlægaf Nmg » 02 dec 2012 09:57

wackerguy skrev:Tak Nmg.

Jeg har godt læst lidt om det med at have to forskellige greb men har stadigvæk til gode at få det prøvet af. Føles det ikke underligt i starten når man er vant til det andet ?

Det andet må prøves. Skal man så gøre det med flere kilo end man tager i dødløft så man ikke får problemer ved flere reps alligevel ?

Mvh Klaus

Det kan godt være omvendt greb føles lidt skævt i starten, men man vænner sig hurtigt til det.

Hvis du kun kan holde 80 kg, så er det vel der du skal starte. Lav et par sæt af omkring 20 sek (afhængig af hvor mange reps du tager) efter dødløft med så meget vægt som muligt. Og husk at stå med god holdning, skuldrene tilbage og brystet frem :)

wackerguy
Kagearm

Indlægaf wackerguy » 02 dec 2012 20:15

Jeg bruger ikke træningshandsker men havde faktisk overvejet at prøve for at se om det ville hjælpe. Dog kun til dødløft men det må jeg jo hellere lade være med så ;)

Jeg må lige få afprøvet det med omvendt greb. Det er ikke mere end en måned siden jeg prøvede dødløft for første gang så mon ikke teknikken skulle være til at skifte lidt på :)

Nmg
Kagearm

Indlægaf Nmg » 02 dec 2012 22:17

Se evt. denne video http://m.youtube.com/watch?v=2rKvoLu5Isk
Har ikke noget med grebsstyrke at gøre, men rigtig god instruktionsvideo, hvis man er ny i dl.
Ham kan man lære meget af :)

wackerguy
Kagearm

Indlægaf wackerguy » 13 dec 2012 11:18

Nu har jeg fået prøvet det med omvendt greb og det virker faktisk ganske godt. Stadigvæk lidt problemer men det er blevet bedre. Tak for rådet :)

loke132
Newb

Indlægaf loke132 » 05 apr 2013 07:18

Ellers kan du også købe straps, de kommer rundt om håndledet, og dem snor du så rundt om vægtstangen, så smutter den ingen steder, den hjælper på at holde fast på stangen.

Storfod
Hercules
Geografisk sted: 5854 Gislev

Indlægaf Storfod » 08 apr 2013 18:40

loke132 skrev:Ellers kan du også købe straps, de kommer rundt om håndledet, og dem snor du så rundt om vægtstangen, så smutter den ingen steder, den hjælper på at holde fast på stangen.

Men så får du bare ikke trænet din grebsstyrke :roll:
Board moderator

Brugeravatar
Daddy Cool
ADMIN

Indlægaf Daddy Cool » 08 apr 2013 19:21

wackerguy skrev:Hej.

Som i nok kan se i overskriften har jeg lidt problemer med dødløft. Jeg har ikke taget det så længe så kører kun med 80 kilo lige nu men allerede der har jeg det problem at efter nogle stykker så begynder stangen at glide i hænderne og føles som om man taber den. Er der noget man kan gøre for at forhindre det ellers blive stærkere/bedre til at holde fast ? Noget teknik eller noget jeg ikke kender til ? :)

Mvh Klaus

Ja, problemet er at når du har en stang/bænkpres eller håndvægt mm. så holder du ikke
fast nok. Hold altid så hårdt, som om du forsøger at klemme stangen flad, det giver grebsstyrke :wink:
Billede
"There can be only one,"

"Stay teight"

www.facebook.com/getbig.dk

wackerguy
Kagearm

Indlægaf wackerguy » 22 apr 2013 15:41

Det må jeg prøve næste gang så :) Er kommet op på 120 kilo nu så det går stille og roligt den rigtige vej og døjer ikke helt så meget med grebsstyrke mere :)

Tilbage til "Styrke"