Dato og tid er 20 sep 2019 11:02

Problem i bunden af konventionel dødløft

Kun til diskussion af styrke relaterede emner. bl.a. SL (Styrkeløft)
Olecranon

Problem i bunden af konventionel dødløft

Indlægaf Olecranon » 08 jan 2014 11:01

Hej,

Når jeg kører dødløft, kører jeg som regel 4 sæt á 8 gentagelser, hvor jeg ved sidste sæt for tiden er på 120 kg.
Jeg er dog bange for, at jeg gør noget forkert, da jeg har en følelse af, at jeg strækker mine ben for hurtigt og øvelsen dermed mere går over i noget á la stivbenet dødløft - altså at vægtstangsarmen på mine rygstrækkere bliver for stor. Selvom jeg holder min ryg ret ved dette, er jeg dog stadig bange for, at det en dag vil skade mig.

Ved lettere vægt kan jeg godt køre en teknik, hvor benene løfter mere i starten, men problem er, når jeg bevæger mig om i den nævnte vægt.

Jeg er blevet foreslået at køre noget sumo-dødløft, hvor presset på ryggen jo ikke er så stort som i konv., bl.a. også for at øge styrken i benene.

Hvad tænker I?

Vh.
Olecranon

TanjaQ34
Gummi-Tarzan

Re: Problem i bunden af konventionel dødløft

Indlægaf TanjaQ34 » 08 jan 2014 15:05

Sørger du generelt for at træne ben ? det er der mange der glemmer...

squat, lounge, benpres mm... :-)

og selfølgelig rygøvelser... så du ikke får en skade...

staybig
Hjemmetræner

Indlægaf staybig » 08 jan 2014 16:03

Selvfølgelig kan han få en skade, hvis han udføre øvelsen forkert. Lige meget hvad han ellers træner.

Det er meget svært at vurdere hvad du gør forkert ud fra det du skriver. En video ville gøre godt.

Hvis du kender en, som ved noget om emnet kan du jo spørge han/hun om hjælp. Ellers må du lidt ned i kilo og virkelige have fokus på din teknik, hver gang du øger i vægt.

TanjaQ34
Gummi-Tarzan

Indlægaf TanjaQ34 » 08 jan 2014 16:31

staybig skrev:Selvfølgelig kan han få en skade, hvis han udføre øvelsen forkert. Lige meget hvad han ellers træner.

Det er meget svært at vurdere hvad du gør forkert ud fra det du skriver. En video ville gøre godt.

Hvis du kender en, som ved noget om emnet kan du jo spørge han/hun om hjælp. Ellers må du lidt ned i kilo og virkelige have fokus på din teknik, hver gang du øger i vægt.

Det kan jeg kun give dig ret i.... jeg fik mig vist ikke formuleret helt rigtigt... :-D

jn88

Indlægaf jn88 » 12 apr 2014 17:43

Prøv at se om du ikke kan få lidt ud af denne serie af videor https://www.youtube.com/watch?v=xS2wLZSdeDg, jeg synes de er gode! :D

Tilbage til "Styrke"