Dato og tid er 16 sep 2019 23:29

Bænkpres, - jeg er gået i stå. Hjælp søges

Kun til diskussion af styrke relaterede emner. bl.a. SL (Styrkeløft)
JonesJones
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14 okt 2014 20:05

Bænkpres, - jeg er gået i stå. Hjælp søges

Indlægaf JonesJones » 14 okt 2014 20:18

Hej

Jeg håber på seriøs hjælp, her.
Har søgt på emnet, på nettet, men tillader mig alligevel at oprette min personlige tråd, til konkret hjælp.
Jeg begyndte at styrketræne i maj måned, (Altså for små 5 måneder siden)
Har dog i periodevis styrketrænet tidligere, men i maj måned begyndte jeg igen, efter en længere pause, på et halvt til et helt år.

I maj måned, påbegyndte jeg en forholdsvis seriøs styrketræning.
Grunden til at jeg skriver, er at jeg føler jeg er gået helt i stå i mit bænkpres, hvilket er rigtig skidt, da jeg havde/har, en målsætning om at skulle nå 10 gentagelser, med 85 kg senest 1/6 2015. (Så jeg har 6 måneder endnu til at træne mig op til at nå mit mål)

De første 2 ½ måned gik mit bænkpres over al forventning og jeg øgede forholdsvis hurtigt (Jeg var dog også meget svag i denne øvelser, så det var forholdsvis nemt for mig at øge, med seriøs træning)
Nu er problemet dog, at jeg de seneste 2,5 måneder, er gået helt i stå og føler stort set ikke jeg er i stand til at øge længere. Føler jeg har nået mit max.
- Jeg tog i dag, en test i fitnesscenteret, for at se hvad jeg kunne max-løfte af vægt, med 10 gentagelser.
Resultatet blev at jeg kunne bænke 10 gentagelser med 70 kg (stangen inklusiv)
JEG MANGLER ALTSÅ 15 KG PÅ STANGEN ENDNU, for at nå mit mål om 6 måneder.
(Af yderligere info kan jeg fortælle at jeg med 80 kg kan løfte 2 gode gentagelser)

Jeg træner nedenstående program, mandag, onsdag og fredag.
Mit træningsprogram og hvad jeg kan løfte pt. kommer her:

- Bænkpres: 5 sæt. Gentagelserne varierer. Minimum 2 og max 6 gentagelser, afhængig af vægt selvfølgelig.

- Dumbbell bænkpres: 3 sæt, - 6 gentagelser med pt 30 kg.

- Dernæst hopper jeg videre til denne øvelse, da jeg kører dette program for at blive god til kropshævninger. http://news.OVERTRÆDELSE AF FORUM REGLER.dk/artikler/3346-fr ... pa-12-uger

- Pulldowns: 4 sæt, - 6 gentagelser med pt. 62,5 kg.

- Cable seated row: 3 sæt, - 6 gentagelser med pt. 50 kg.

- Dumbbell shoulder press: 3 sæt, - 6 gentagelser med pt. 24 kg.

- Dumbbell curl (Stående): 3 sæt, 7 gentagelser med pt. 18 kg.

- Dumbbell hammer curl (Stående): 3 sæt, 7 gentagelser med pt. 16 kg.

- Triceps, cable pushdown: 3 sæt, 8 gentagelser med pt. 32 kg.




(Derudover vil jeg oplyse, at jeg 2 andre dage om ugen, træner ben, squat og mave. Disse øvelser føler jeg dog ikke påvirker ovenstående program, som udelukkende er træning af overkroppen)

Derudover vil jeg tilføje, at når jeg bliver stærk nok, vil jeg gerne tilføje andre øvelser, som dips og chin ups, som skal erstatte nogle af ovenstående øvelser, - men det er længere ude i fremtiden.

Om mig:
28 år
90 kg

Tilbage til det væsentlige:
Hvad gør jeg forkert?
Hvad gør jeg godt?
Hvad kan jeg gøre anderledes?
Jeg SKAL blive stærkere i bænkpres.

ER DET OVERHOVEDET RELISTISK AT NÅ MIT MÅL MED 10 GENTAGELSER AF 85 KG INDEN 6 MÅNEDER?
- Hvis ikke, hvad burde så være realistisk?

Jeg er meget modtagelig for inputs. Meget gerne med en kort beskrivelse af, HVORFOR I mener jeg bør gøre som I foreslår.

På forhånd mange tak for jeres inputs. Jeg sætter stor pris på det! :)

Storfod
Hercules
Indlæg: 3664
Tilmeldt: 02 jan 2008 23:09
Geografisk sted: 5854 Gislev

Re: Bænkpres, - jeg er gået i stå. Hjælp søges

Indlægaf Storfod » 15 okt 2014 09:47

Variation er en god ting, prøv at træne med håndvægte et stykke tid,
eller lav færre gentagelser med tungere vægt..
Derudover spis noget mere (og flere proteiner), efterhånden som
du bliver større og stærkere kræver din krop også mere energi..

Og er du helt desperat, kan det hjælpe at tage kreatin i en periode.
Board moderator

Bengt-BIG-BEN
Hjemmetræner
Indlæg: 272
Tilmeldt: 12 maj 2004 08:41

Re: Bænkpres, - jeg er gået i stå. Hjælp søges

Indlægaf Bengt-BIG-BEN » 15 okt 2014 15:21

Kost og søvn er næsten mere vigtig end træningen. Jeg tror du skal tænke anderledes, det med at du bare SKAL blive stærkere bænkpres!!! hvorfor ???? tænk på at få en stærk krop generelt, hvis du fokuser for meget på feks. bryst så kan du ende med at få en skæv holdning i kroppen. Det med at ville løfte et bestemt antal kilo, har kun mening i min verden hvis du stiller op i bænkpres konkurence.
Når det så er sagt så har jeg personligt haft god fremgang med George Turner 10x10 programmet.


Tilbage til "Styrke"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron