Dato og tid er 22 jan 2021 03:13

Skade i lænden!

Kun til diskussion af styrke relaterede emner. bl.a. SL (Styrkeløft)
Sniper
Barbell-Baron
Geografisk sted: Amager

Skade i lænden!

Indlægaf Sniper » 26 aug 2004 14:13

Hejsa..

Jeg har ondt i min højre nedre del af ryggen som følge af noget flytning af en masse tunge ting for en ven for 1-1½ måned siden.
Jeg har indtil nu set tiden an, men det bliver ikke rigtig bedre.
Når jeg træner ryggen gør den selvfølgelig ondt, men resten af dagen kan jeg ikke mærke smerten, og halvdelen af den næste heller ikke, hvorefter jeg får smerten igen (føles ligesom at smerten kommer igen når ryggen slapper af).
Jeg har aldrig haft problemer der før, men har haft lidt generel ondt i lænden, men ikke på samme måde!

En instruktør i mit træningscenter har sagt at det måske kan være en muskel som har sat sig forkert (dog uden at se nærmere på det) og foreslog et besøg hos en kiopraktor som kunne trykke musklen på plads hvis det var det som var i vejen, men jeg ved ikke om det er det rigtige!
Hvad siger I? Er der nogen som har haft noget lignende og kender en kur, eller er der nogen som har et forslag til hvordan jeg kan få det væk? Det skal lige siges at jeg har givet det pause omkring 3 uger før jeg begyndte at træne igen idet det ikke gik væk.
WHAT DOESN'T KILL YOU, MAKES YOU STRONGER!!!
Log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=14815

Brugeravatar
S.K
Expert
Geografisk sted: Nykøbing Mors
Kontakt:

Indlægaf S.K » 26 aug 2004 18:13

Jeg fik en skade ved dødløft, og blev nødt til at holde en længere pause fra rygøvelser, og derefter var det nogenlunde iorden. Så trænede det langsomt op igen og nu er det væk.
Synes bestemt du bør slappe lidt af med ryg, evt en pause. Men en kiopraktor er vel ikke en dårlig mulighed.
Milk is for babies, when you grow up you have to drink bear
Gammel log
Ny log
SQ: 160kg
BP: 130kg
DL: 220kg
TOTAL 510kg

Brugeravatar
Jens Stærkjær
Kagearm
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Jens Stærkjær » 26 aug 2004 18:36

Jeg kan kun sige, gå til lægen eller en kiropraktor.

Sniper
Barbell-Baron
Geografisk sted: Amager

Indlægaf Sniper » 27 aug 2004 10:14

OK, men min alm. læge er et fjols! Hun siger bare styrketræning og ondt i lænden, så skal du holde pause indtil det ikke gør ondt mere og så stille træne det op. Og sådan et svar er jo ikke lige det man hverken håber på eller forventer når man i forvejen i 3 uger har holdt pause og det blot er blevet værre deraf :!:
Tak for svarene, men pause har jeg prøvet uden bedring, men en kiopraktor kan måske være en udvej. Jeg synes blot det er underligt at efter træning af ryggen har jeg ikke ondt i et langt stykke tid, hvor jeg ville mene at det burde forholde sig omvendt, og netop gøre ondt når og efter jeg har belæstet musklen :?: Hva, siger I :?:

Men tak for indlægene..!
WHAT DOESN'T KILL YOU, MAKES YOU STRONGER!!!

Log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=14815

Tilbage til "Styrke"