Dato og tid er 24 nov 2020 18:26

German volume træning

Her kan du stille spørgsmål til specifikke artikler fra www.getbig.dk
Brugeravatar
webmaster
MOOONSTER
Indlæg: 1411
Tilmeldt: 16 feb 2004 12:42
Geografisk sted: Flensborg
Kontakt:

German volume træning

Indlægaf webmaster » 19 jan 2007 12:27

Denne tråd er til debat om German Volume Træning.

Læs om German Volume Træning http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=146

SimonJ
MOOONSTER
Indlæg: 1315
Tilmeldt: 15 dec 2005 13:16
Geografisk sted: Bornholm

Indlægaf SimonJ » 19 jan 2007 14:24

Lyder som et fedt program! Og godt at se der kommer nogle opdateringer i artikel-afdelingen.
Men hvordan ser programmet ud for en hel uge?

Dag 1: Bryst og Ryg
Dag 2: Ben og Mave
Dag 3: HVILE
Dag 4: Arme og Skulder
Dag 5: HVILE
Dag 6: HVILE eller bryst ryg?
Dag 7: HVILE eller ben og mave?
Everybody wants to be a bodybuilder, but ain't nobody wanna lift no heavy ass weight!!

Loggen: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=10672

Brugeravatar
webmaster
MOOONSTER
Indlæg: 1411
Tilmeldt: 16 feb 2004 12:42
Geografisk sted: Flensborg
Kontakt:

Indlægaf webmaster » 19 jan 2007 15:54

dag 6 starter du forfra med dag 1.

Bizhub
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23 jan 2007 22:08

Indlægaf Bizhub » 23 jan 2007 23:06

Hej

Er det kun mig der er fattesvag :oops:
Er konceptet ikke, at lave kun 1 øvelse pr muskelgruppe, 10 x 10 ???

I træningsprogrammet er der da 2 x 2 øvelser. 10x10 og 3 x 10-12, ikk ?

Dag1 – Bryst og Ryg
A-1 Decline Dumbbell Presses, Semi-Supinated Grip(håndlfladerne vender mod hinanden) 10 10 4 0 2 0 90 sek
A-2 Chin-Ups (håndfladerne vender mod dig selv) 10 10 4 0 2 0 90 sek
B-1 Incline Dumbbell Flyes 3 10-12 3 0 2 0 60 sek
B-2 One-Arm Dumbbell Rows 3 10-12 3 0 2 0 60 sek

Brugeravatar
Friche
Nasty
Indlæg: 830
Tilmeldt: 20 mar 2006 12:16
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Indlægaf Friche » 23 jan 2007 23:42

Tror B-øvelserne bliver brugt som en slags drop-set og derfor ikke bliver nævnt. For som du siger er der mildest talt begrænset fokus på B-øvelserne i artiklen.

Men det ser da ud til at være et spændende program. Lidt et mix af penduliseret progression, WSB og George turners 10x10.

Øvelsesvalget i det program der er for øvede ville jeg lave en grundig udskiftning i hvis jeg skulle køre programmet. Men kunne da være lækkert at høre nogle anmeldelser af.

Bizhub
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23 jan 2007 22:08

Indlægaf Bizhub » 24 jan 2007 16:35

Jeg har trænet, såen rimeligt planløst, i ca 1,5 år...
Der er da kommet en del mere vægt på i alle øvelser, men jeg er stagneret en del i vægt og volume :(

Det skal der nu gøres noget ved, starter nok med dette program....MEEEEN, jeg kan sku højest finde 3 dage pr uge. og ikke de 3 ud af af 5 dage som programmet beskriver.

Skal jeg så finde et andet program, eller er programmet her fint nok med de flere hvile dage. ( 3 ud af 7 dage)

Brugeravatar
Friche
Nasty
Indlæg: 830
Tilmeldt: 20 mar 2006 12:16
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Indlægaf Friche » 24 jan 2007 16:47

Bizhub skrev:Jeg har trænet, såen rimeligt planløst, i ca 1,5 år...
Der er da kommet en del mere vægt på i alle øvelser, men jeg er stagneret en del i vægt og volume :(

Det skal der nu gøres noget ved, starter nok med dette program....MEEEEN, jeg kan sku højest finde 3 dage pr uge. og ikke de 3 ud af af 5 dage som programmet beskriver.

Skal jeg så finde et andet program, eller er programmet her fint nok med de flere hvile dage. ( 3 ud af 7 dage)


Njaj, jeg ville nok vælge et lineær progression på et fullbody så. Der er imo stor forskel på om der går fem eller syv dage mellem musklerne bliver ramt.

C.C
Newb
Indlæg: 41
Tilmeldt: 15 dec 2006 18:45

fatsvag

Indlægaf C.C » 20 feb 2007 08:31

Nu bliver jeg lidt i tvivl med tempoet for i B øvelsene står der:
B-2 One-Arm Dumbbell Rows 3 10-12 3 0 2 0 60 sek
Betyder det at man skal tage 12 sec op, holde den i 3 sec gå ned igen med vægten på 0 sec, så 2sec op og så bare forfra? eller Hovrdan skal man gøre.?

Volume
Newb
Indlæg: 23
Tilmeldt: 24 jan 2008 21:07

Re: fatsvag

Indlægaf Volume » 04 feb 2008 10:10

C.C skrev:Nu bliver jeg lidt i tvivl med tempoet for i B øvelsene står der:
B-2 One-Arm Dumbbell Rows 3 10-12 3 0 2 0 60 sek
Betyder det at man skal tage 12 sec op, holde den i 3 sec gå ned igen med vægten på 0 sec, så 2sec op og så bare forfra? eller Hovrdan skal man gøre.?



Nej heh. De 12 du ser hører sammen med de 10. Altså altså man skal tage 3 sæt med 10-12 gentagelser alt efter hvad man kan klarer.

Tempoet er 3 0 2 0 altså 3 sec ned, ingen pause og så 2 sec op.

qazws
Hercules
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Re: German volume træning

Indlægaf qazws » 04 feb 2008 10:20

Indlægget, du besvarer, er næsten et år gammelt ;)

alligatorwrestler
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23 nov 2008 17:43

Re: German volume træning

Indlægaf alligatorwrestler » 23 nov 2008 17:52

Hej. Jeg er lige blevet færdig med hele fase 1. Jeg har et spørgsmål angående tidsrummet mellem fase 1 og fase 2. Der står: "Efter du har gennemført 6 af disse 5 dages træningspas anbefales det at tage en fase på 3 uger hvor du gennemsnitlig tager 6-8 repetitioner og kun kører 4-6 sæt pr. kropsdel over en 5 dages træningscyklus. Efter denne 3 ugers periode kan du gå tilbage til german volume training og køre 10 sæt med 6 repetitioner". Skal det forstås som en restitutionsperiode hvor intensiteten nedsættes på den måde at man stadig kører med den samme vægt fra slutningen af fase 1, men med mindre reps og sæts? Eller skal vægten forøges i denne periode?

mikkelalbrektsen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31 mar 2009 11:53

Re: German volume træning

Indlægaf mikkelalbrektsen » 31 mar 2009 12:02

Jeg vil starte på programmet nu her. men forstår ikke rigtig at man kun skal tage en øvelse for hver muskel om dagen ? og om det skal være den samme de samme øvelser i alle 6 uger der står du skal køre dit træningspas ?

Kan jeg f. eks tage mine sæt som alm. bænkpres med håndvægte (da der ikke er en bænk til decline dumbell i det center hvor jeg træner. ) sammen med chin-ups som super sæt efter fulgt af mindre øvelser som b1 og b2 øvelserne.

monzoon
Indlæg: 2
Tilmeldt: 02 jul 2009 04:30

Re: German volume træning

Indlægaf monzoon » 03 jul 2009 14:58

Ey allesammen. jeg startede igår på nybegynder german volume træning, og har faktisk et par spørgsmål.

Det med supersæt og "A" øvelser, har jeg misforstået programmet når jeg på første dag (bryst og ryg) har trænet som flg.:

A1 -> 90 sek pause -> A2 -> 90 sek pause -> A1 -> 90 sek pause -> A2

og så bare 10 gange i alt - altså 10 supersæt?

derefter holdte jeg så 90 sek pause og trænede:

B1 -> 60 sek pause -> B2 -> 60 sek pause -> B1 -> 60 sek pause -> B2

i alt 3 gange. og så var jeg færdig for den dag? er det rigtigt?

derudover skal jeg op og træne om lidt på dag 2, og kan desværre ikke nå at få svar. men programmet siger fx seated calf raises og så står der: 3 15 - 20 2 0 2 0 60 sek bagved.

Hvad menes der med "3 15"? og hvad er det der 20 2? det kan da ikke være 20 sæt af 2 gentagelser? det ville umiddelbart være 3 sæt af 15, men hvad er "20 2" så?

håber på et svar da jeg vil tage programmet ganske seriøst.


MVH

monzoon.

dennis19922
Indlæg: 6
Tilmeldt: 05 jan 2010 13:24

Re: German volume træning

Indlægaf dennis19922 » 03 apr 2010 16:10

Hej.

Jeg forstår ikke hvor lang tid man skal træne fase 1


BEGYNDER / LET ØVET PROGRAM: FASE 1


Begyndere og lettere øvede kan starte med dette program. Tag 6 træningspas i hver kropsdel før end du bevæger dig videre til et mere intensivt 3 ugers program.

hvor mange dag/uger, skal man køre fase 1, før man skal begynde på fase 2

tak på forhånd

Brugeravatar
Dnn87
Kagearm
Indlæg: 79
Tilmeldt: 25 apr 2010 17:46

Re: German volume træning

Indlægaf Dnn87 » 24 mar 2011 10:46

monzoon skrev:Ey allesammen. jeg startede igår på nybegynder german volume træning, og har faktisk et par spørgsmål.

Det med supersæt og "A" øvelser, har jeg misforstået programmet når jeg på første dag (bryst og ryg) har trænet som flg.:

A1 -> 90 sek pause -> A2 -> 90 sek pause -> A1 -> 90 sek pause -> A2

og så bare 10 gange i alt - altså 10 supersæt?

derefter holdte jeg så 90 sek pause og trænede:

B1 -> 60 sek pause -> B2 -> 60 sek pause -> B1 -> 60 sek pause -> B2

i alt 3 gange. og så var jeg færdig for den dag? er det rigtigt?

derudover skal jeg op og træne om lidt på dag 2, og kan desværre ikke nå at få svar. men programmet siger fx seated calf raises og så står der: 3 15 - 20 2 0 2 0 60 sek bagved.

Hvad menes der med "3 15"? og hvad er det der 20 2? det kan da ikke være 20 sæt af 2 gentagelser? det ville umiddelbart være 3 sæt af 15, men hvad er "20 2" så?

håber på et svar da jeg vil tage programmet ganske seriøst.


MVH

monzoon.



Svar på dette ønskes også herfra. (på trods af gammelt spørgsmål)
Alder: 23 Højde: 1.80 Vægt: 90

Bænk: 3 x 116kg
Dødløft: -
Squat: -


Tilbage til "Diskussion af artikler på www.getbig.dk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron