Dato og tid er 02 dec 2020 00:48

German volume træning

Her kan du stille spørgsmål til specifikke artikler fra www.getbig.dk
Brugeravatar
Garik
Hercules
Indlæg: 4111
Tilmeldt: 15 sep 2009 22:08
Geografisk sted: Århus C

Re: German volume træning

Indlægaf Garik » 19 jul 2011 07:47

Dnn87 skrev:
monzoon skrev:Ey allesammen. jeg startede igår på nybegynder german volume træning, og har faktisk et par spørgsmål.

Det med supersæt og "A" øvelser, har jeg misforstået programmet når jeg på første dag (bryst og ryg) har trænet som flg.:

A1 -> 90 sek pause -> A2 -> 90 sek pause -> A1 -> 90 sek pause -> A2

og så bare 10 gange i alt - altså 10 supersæt?

derefter holdte jeg så 90 sek pause og trænede:

B1 -> 60 sek pause -> B2 -> 60 sek pause -> B1 -> 60 sek pause -> B2

i alt 3 gange. og så var jeg færdig for den dag? er det rigtigt?

derudover skal jeg op og træne om lidt på dag 2, og kan desværre ikke nå at få svar. men programmet siger fx seated calf raises og så står der: 3 15 - 20 2 0 2 0 60 sek bagved.

Hvad menes der med "3 15"? og hvad er det der 20 2? det kan da ikke være 20 sæt af 2 gentagelser? det ville umiddelbart være 3 sæt af 15, men hvad er "20 2" så?

håber på et svar da jeg vil tage programmet ganske seriøst.


MVH

monzoon.



Svar på dette ønskes også herfra. (på trods af gammelt spørgsmål)

Ved ikke om du stadig ønsker svaret, men efter at have trænet programmet i et par uger, kan jeg lige kaste lys over et par ting.

A1 -> 90 sek pause -> A2 -> 90 sek pause -> A1 -> 90 sek pause -> A2

og så bare 10 gange i alt - altså 10 supersæt?

A1+A2 køres således: A1 -> A2 -> 90 sekunders pause -> forfra (10 sæt af hver)

B1 -> 60 sek pause -> B2 -> 60 sek pause -> B1 -> 60 sek pause -> B2

i alt 3 gange. og så var jeg færdig for den dag? er det rigtigt?

B1+B2 køres således: B1 -> B2 -> 60 sekunders pause -> Repeat. Charles Poliquin, der har lavet programmet, har dog skrevet anderledes på hans hjemmeside, men har senere sagt ovenstående til diverse seminarer. Hvis man hellere vil køre B1 -> 60 sekunders pause -> B2 -> 60 sekunders pause -> Repeat, så gør man bare det.

derudover skal jeg op og træne om lidt på dag 2, og kan desværre ikke nå at få svar. men programmet siger fx seated calf raises og så står der: 3 15 - 20 2 0 2 0 60 sek bagved.

Hvad menes der med "3 15"? og hvad er det der 20 2? det kan da ikke være 20 sæt af 2 gentagelser? det ville umiddelbart være 3 sæt af 15, men hvad er "20 2" så?

Her handler det om at læse, hvad der står. "3" angiver antal sæt, mens "15-20" angiver antal reps. "2020 60 sek" angiver, at du skal køre 2 sekunders excentrisk fase og 2 sekunders koncentrisk - og pause i 60 sekunder efter hvert supersæt.

At artiklen så ikke helt afspejler Charles Poliquins GVT, er så en anden sag, men håber det har kastet lys over et par ting. Programmet er i virkeligheden super simpelt og pisse fedt.
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org

kindberg89
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19 jul 2011 10:25

Re: German volume træning

Indlægaf kindberg89 » 19 jul 2011 10:30

Hej Jeg er os lige startet på German Volume Training.. er det rigtig forstået at når man eks. starter på dag 1 med bryst og ryg, at man i A1 og A2 hopper fra bryst til ryg mellem hvert sæt?

Synes jeg altid har fået a vide at man ikke må hoppe fra muskel til muskel når man træner men at man skal gøre den ene færdig før man starter på en ny??

Håber i kan hjælpe..

Brugeravatar
Garik
Hercules
Indlæg: 4111
Tilmeldt: 15 sep 2009 22:08
Geografisk sted: Århus C

Re: German volume træning

Indlægaf Garik » 19 jul 2011 10:35

kindberg89 skrev:Hej Jeg er os lige startet på German Volume Training.. er det rigtig forstået at når man eks. starter på dag 1 med bryst og ryg, at man i A1 og A2 hopper fra bryst til ryg mellem hvert sæt?

Synes jeg altid har fået a vide at man ikke må hoppe fra muskel til muskel når man træner men at man skal gøre den ene færdig før man starter på en ny??

Håber i kan hjælpe..

Det er ikke noget problem at skifte mellem bryst og ryg på den måde. Generelt bør man dog gøre en muskelgruppe færdig, før man starter på en ny. Men der er mange faktorer, som spiller ind.

Men det er rigtigt forstået. Første en brystøvelse, så en rygøvelse og så 90 sekunders pause.
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org

kindberg89
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19 jul 2011 10:25

Re: German volume træning

Indlægaf kindberg89 » 19 jul 2011 10:43

Garik skrev:
kindberg89 skrev:Hej Jeg er os lige startet på German Volume Training.. er det rigtig forstået at når man eks. starter på dag 1 med bryst og ryg, at man i A1 og A2 hopper fra bryst til ryg mellem hvert sæt?

Synes jeg altid har fået a vide at man ikke må hoppe fra muskel til muskel når man træner men at man skal gøre den ene færdig før man starter på en ny??

Håber i kan hjælpe..

Det er ikke noget problem at skifte mellem bryst og ryg på den måde. Generelt bør man dog gøre en muskelgruppe færdig, før man starter på en ny. Men der er mange faktorer, som spiller ind.

Men det er rigtigt forstået. Første en brystøvelse, så en rygøvelse og så 90 sekunders pause.



Okay.. mange tak for hjælpen.. Kan se i fase 1 at der ikke er lagt nogle maveøvelser ind som eksempel på dag 2.. er det med vilje man ikke skal træne mave i fase 1 eller skal man bare smide en øvelse ind i stedet for ben?

Brugeravatar
Garik
Hercules
Indlæg: 4111
Tilmeldt: 15 sep 2009 22:08
Geografisk sted: Århus C

Re: German volume træning

Indlægaf Garik » 19 jul 2011 11:12

Aldrig ændre på programmet (http://www.charlespoliquin.com/Articles ... ining.aspx). Der er en grund til vi, som nybegyndere og lettere øvede, ikke laver programmer, andre følger: Vi er ikke gode til det.

Hold dig til programmet, som det er beskrevet. Din mave får rigelig med tæsk igennem blandt andet squat og chin ups.
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org

kindberg89
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19 jul 2011 10:25

Re: German volume træning

Indlægaf kindberg89 » 19 jul 2011 11:18

Garik skrev:Aldrig ændre på programmet (http://www.charlespoliquin.com/Articles ... ining.aspx). Der er en grund til vi, som nybegyndere og lettere øvede, ikke laver programmer, andre følger: Vi er ikke gode til det.

Hold dig til programmet, som det er beskrevet. Din mave får rigelig med tæsk igennem blandt andet squat og chin ups.



TRUE ;)
Tak for hjælpen!


Tilbage til "Diskussion af artikler på www.getbig.dk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron