Dato og tid er 22 jan 2021 17:27

Mindre brystmuskulatur, og general forviring omkring program

Post dit træningsprogram og få ris/ros.

Redaktør: Youssef

Sander M
Newb
Indlæg: 10
Tilmeldt: 03 aug 2007 22:04

Mindre brystmuskulatur, og general forviring omkring program

Indlægaf Sander M » 03 aug 2007 23:04

Jeg er 18 år og har trænet seriøst i omkring 1 år. Jeg er lidt usikker på mit træningsprogram og søger derfor lidt hjælp hos jer mere erfarne bodybuildere, noget ris og foreslag til hvad der burdes gøres anderledes. Jeg synes min bryst muskulatur er lidt underudviklet i forhold til resten af min krop, og har derfor overvejet om jeg burde smide nogle flyers eller nogle pullovers ind i programmet.

programmet ser ud som følger:

Dag 1: Bryst, skulder, triceps

Bænk pres 4 sæt x 6 reps
Incline dumbell bænkpres 4 sæt x 6 reps
Dumbell skulderpres 4 sæt x 6 reps
Barbell upright row 4 sæt x 6 reps
Frenchpres 3 sæt x 6 reps
Smal bænkbænkpres 3 sæt x 6 reps

Dag 2: Ben, Ryg

Squat 4 sæt x 6 reps
Dødløft 4 sæt x 6 reps
One arm row 4 sæt x 6 reps (pr. arm)
Cable front Pulldown 4 sæt x 6 reps
Barbell curl 3 sæt x 6 reps
Dumbell curl 3 sæt x 6 reps

Dag 3: Mave

Dag 4: Bryst, skulder, triceps

Dumbell bænkpress 4 sæt x 6 reps
Incline bænkpres 4 sæt x 6 reps
Barbell skulderpres 4 sæt x 6 reps
Front raise 4 sæt x 6 reps
Push downs 3 sæt x 6 reps
Frenchpres 3 sæt x 6 reps

Dag 5: Ben, Ryg

Squat 4 sæt x 6 reps
Dødløft 4 sæt x 6 reps
Close grip pulldown 4 sæt x 6 reps
Seated row 4 sæt x 6 reps
Scoot curl 3 sæt x 6 reps
Dumbell curl 3 sæt x 6 reps

Dag 6: Mave

Dag 7: cyklussen starter forfra

Når jeg træner løfter jeg til failure i hvert sæt, hvilket også betyder at jeg falder lidt i vægt fra sæt til sæt i samme øvelse.

Brugeravatar
steffn
Hjemmetræner
Indlæg: 245
Tilmeldt: 19 jul 2007 13:28
Geografisk sted: Aalborg

..

Indlægaf steffn » 04 aug 2007 11:36

Du skriver du kører til failure hver gang. Hvorfor?

Sander M
Newb
Indlæg: 10
Tilmeldt: 03 aug 2007 22:04

Indlægaf Sander M » 04 aug 2007 16:24

fordi jeg har fået afvide at det skulle være det bedste at løfte til positiv faliure, mener du da ikke at det er optimalt?

Brugeravatar
Lundique
Nasty
Indlæg: 750
Tilmeldt: 15 jul 2007 22:30
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlægaf Lundique » 04 aug 2007 17:21

Sander M skrev:fordi jeg har fået afvide at det skulle være det bedste at løfte til positiv faliure, mener du da ikke at det er optimalt?


Det mener jeg ikke er optimalt, fordi det let bliver til overkill, som medfører skader i værste fald.

Derudover, syntes jeg du skal smide noget military pres ind i stedet for upright row på skulderdagen.

Du kunne evt. tage et kig i min log, for at se det 2 split jeg træner, det fungere ganske fint.
Bestrong Be natural! <- Lundique's log!

qazws
Hercules
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 04 aug 2007 17:23

Sander M skrev:fordi jeg har fået afvide at det skulle være det bedste at løfte til positiv faliure, mener du da ikke at det er optimalt?


Nej, det forlænger resturations tiden ;)

Brugeravatar
Lundique
Nasty
Indlæg: 750
Tilmeldt: 15 jul 2007 22:30
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlægaf Lundique » 04 aug 2007 17:25

qazws skrev:
Sander M skrev:fordi jeg har fået afvide at det skulle være det bedste at løfte til positiv faliure, mener du da ikke at det er optimalt?


Nej, det forlænger resturations tiden ;)


Nu har jeg lagt mærke til flere gange, at du skriver resturations, men det hedder restitution :wink:

Men ellers er jeg enig med dig!
Bestrong Be natural! <- Lundique's log!

qazws
Hercules
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 04 aug 2007 17:25

Lundique skrev:
qazws skrev:
Sander M skrev:fordi jeg har fået afvide at det skulle være det bedste at løfte til positiv faliure, mener du da ikke at det er optimalt?


Nej, det forlænger resturations tiden ;)


Nu har jeg lagt mærke til flere gange, at du skriver resturations, men det hedder restitution :wink:

Men ellers er jeg enig med dig!


Det fandme også et svært ord :lol:

Brugeravatar
steffn
Hjemmetræner
Indlæg: 245
Tilmeldt: 19 jul 2007 13:28
Geografisk sted: Aalborg

..

Indlægaf steffn » 04 aug 2007 17:44

Sander M skrev:fordi jeg har fået afvide at det skulle være det bedste at løfte til positiv faliure, mener du da ikke at det er optimalt?


Som de andre siger, de var bare hurtigere :D

Sander M
Newb
Indlæg: 10
Tilmeldt: 03 aug 2007 22:04

Indlægaf Sander M » 05 aug 2007 15:18

okay har i ellers nogen kommentarer til programmet ser det okay ud som helhed, noget der er for lidt af eller for meget? burde jeg smide nogle flyers ind for at lave en isoleret brystøvelse?

Dysp
Hjemmetræner
Indlæg: 209
Tilmeldt: 22 nov 2006 17:11

Indlægaf Dysp » 05 aug 2007 15:47

Lundique skrev:
qazws skrev:
Sander M skrev:fordi jeg har fået afvide at det skulle være det bedste at løfte til positiv faliure, mener du da ikke at det er optimalt?


Nej, det forlænger resturations tiden ;)


Nu har jeg lagt mærke til flere gange, at du skriver resturations, men det hedder restitution :wink:

Men ellers er jeg enig med dig!


Et spørgsmål:

Hvis jeg så kører et 4-splitsprogram, hvor jeg jo så kun træner bryst hver 4. dag, så burde jeg egentlig køre til failure hver gang, fordi jeg har oceaner af restitutionstid?

Brugeravatar
Misterhamper
Champ
Indlæg: 1557
Tilmeldt: 24 sep 2006 20:11

Indlægaf Misterhamper » 05 aug 2007 16:08

Dysp skrev:
Lundique skrev:
qazws skrev:
Sander M skrev:fordi jeg har fået afvide at det skulle være det bedste at løfte til positiv faliure, mener du da ikke at det er optimalt?


Nej, det forlænger resturations tiden ;)


Nu har jeg lagt mærke til flere gange, at du skriver resturations, men det hedder restitution :wink:

Men ellers er jeg enig med dig!


Et spørgsmål:

Hvis jeg så kører et 4-splitsprogram, hvor jeg jo så kun træner bryst hver 4. dag, så burde jeg egentlig køre til failure hver gang, fordi jeg har oceaner af restitutionstid?


Centralnervesystemet (CNS) (hjernen, rygraden osv som styrer dine muskler) skal bruge meget tid på at hvile, og hvis man kører failure eller forced reps, så kræver CNS ekstra meget tid - uden nogen særlig forskel i muskulær skader.

Dysp
Hjemmetræner
Indlæg: 209
Tilmeldt: 22 nov 2006 17:11

Indlægaf Dysp » 05 aug 2007 17:24

Misterhamper skrev:
Dysp skrev:
Lundique skrev:
qazws skrev:
Sander M skrev:fordi jeg har fået afvide at det skulle være det bedste at løfte til positiv faliure, mener du da ikke at det er optimalt?


Nej, det forlænger resturations tiden ;)


Nu har jeg lagt mærke til flere gange, at du skriver resturations, men det hedder restitution :wink:

Men ellers er jeg enig med dig!


Et spørgsmål:

Hvis jeg så kører et 4-splitsprogram, hvor jeg jo så kun træner bryst hver 4. dag, så burde jeg egentlig køre til failure hver gang, fordi jeg har oceaner af restitutionstid?


Centralnervesystemet (CNS) (hjernen, rygraden osv som styrer dine muskler) skal bruge meget tid på at hvile, og hvis man kører failure eller forced reps, så kræver CNS ekstra meget tid - uden nogen særlig forskel i muskulær skader.


Fantastisk, du svarer bare stadigvæk ikke på mit spørgsmål. Du træner et fullbody 3 gange om ugen, hvor du sådan ca. træner bryst 2 gange om ugen, ikke sandt(bænk etc)? Så du træner bryst mandag og fredag(ca.).
Jeg træner 4-splits, så jeg træner bryst mandag og fredag, som du.

Er du med? :)

LSBK
Hjemmetræner
Indlæg: 253
Tilmeldt: 09 apr 2007 16:44
Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf LSBK » 05 aug 2007 17:41

Dysp skrev:
Misterhamper skrev:
Dysp skrev:
Lundique skrev:
qazws skrev:
Sander M skrev:fordi jeg har fået afvide at det skulle være det bedste at løfte til positiv faliure, mener du da ikke at det er optimalt?


Nej, det forlænger resturations tiden ;)


Nu har jeg lagt mærke til flere gange, at du skriver resturations, men det hedder restitution :wink:

Men ellers er jeg enig med dig!


Et spørgsmål:

Hvis jeg så kører et 4-splitsprogram, hvor jeg jo så kun træner bryst hver 4. dag, så burde jeg egentlig køre til failure hver gang, fordi jeg har oceaner af restitutionstid?


Centralnervesystemet (CNS) (hjernen, rygraden osv som styrer dine muskler) skal bruge meget tid på at hvile, og hvis man kører failure eller forced reps, så kræver CNS ekstra meget tid - uden nogen særlig forskel i muskulær skader.


Fantastisk, du svarer bare stadigvæk ikke på mit spørgsmål. Du træner et fullbody 3 gange om ugen, hvor du sådan ca. træner bryst 2 gange om ugen, ikke sandt(bænk etc)? Så du træner bryst mandag og fredag(ca.).
Jeg træner 4-splits, så jeg træner bryst mandag og fredag, som du.

Er du med? :)

Så vidt jeg kan læse ud fra det, Hamper skriver, er pointen vel, at udbyttet, når vi snakker hypertrofi, med forced reps/failure er minimalt (grænsende til ikke-tilstedeværende) ift. de belastninger man udsætter CNS for. Ergo, ingen grund til at køre til failure. På den måde besvarer han da, som jeg ser det, dit spørgsmål ;)

Dysp
Hjemmetræner
Indlæg: 209
Tilmeldt: 22 nov 2006 17:11

Indlægaf Dysp » 05 aug 2007 18:02

LSBK skrev:
Dysp skrev:
Misterhamper skrev:
Dysp skrev:
Lundique skrev:
qazws skrev:
Sander M skrev:fordi jeg har fået afvide at det skulle være det bedste at løfte til positiv faliure, mener du da ikke at det er optimalt?


Nej, det forlænger resturations tiden ;)


Nu har jeg lagt mærke til flere gange, at du skriver resturations, men det hedder restitution :wink:

Men ellers er jeg enig med dig!


Et spørgsmål:

Hvis jeg så kører et 4-splitsprogram, hvor jeg jo så kun træner bryst hver 4. dag, så burde jeg egentlig køre til failure hver gang, fordi jeg har oceaner af restitutionstid?


Centralnervesystemet (CNS) (hjernen, rygraden osv som styrer dine muskler) skal bruge meget tid på at hvile, og hvis man kører failure eller forced reps, så kræver CNS ekstra meget tid - uden nogen særlig forskel i muskulær skader.


Fantastisk, du svarer bare stadigvæk ikke på mit spørgsmål. Du træner et fullbody 3 gange om ugen, hvor du sådan ca. træner bryst 2 gange om ugen, ikke sandt(bænk etc)? Så du træner bryst mandag og fredag(ca.).
Jeg træner 4-splits, så jeg træner bryst mandag og fredag, som du.

Er du med? :)

Så vidt jeg kan læse ud fra det, Hamper skriver, er pointen vel, at udbyttet, når vi snakker hypertrofi, med forced reps/failure er minimalt (grænsende til ikke-tilstedeværende) ift. de belastninger man udsætter CNS for. Ergo, ingen grund til at køre til failure. På den måde besvarer han da, som jeg ser det, dit spørgsmål ;)


Tjaeh og så nej. Fordi jeg kunne godt svare mig selv på, hvad sammenhængen mellem CNS og restitution er. Jeg snakker om, er 4 dage?

qazws
Hercules
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 05 aug 2007 18:57

Jamen hvis du næsten ikke får noget ud af det kan det så ikke være lige meget ?! :?


Tilbage til "Træningsprogrammer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster

cron