Side 1 af 1

Mandag, tirsdag og torsdag - hvilket program passer?

: 12 okt 2009 09:18
af Mst
Hejsa,

Jeg har været vandt til at træne 2-split og fullbody i en del år efterhånden men har nu kun mandag, tirsdag og torsdag til rådighed til at træne.. Jeg så helst jeg kunne fortsætte med fullbody, men hvad med restitution når jeg træner 2 dage i træk. kunne man evt kombinere et split program med fullbody? (mandag, tirsdag = 2-split og torsdag = fullbody)

Jeg har kigget på en del 3-split programmer, men føler ikke det vil give det samme med kun 3 dage om ugen til rådighed.

Håber i kan hjælpe

Re: Mandag, tirsdag og torsdag - hvilket program passer?

: 12 okt 2009 14:24
af Jannik Pedersen
fullbody ville stadig være bedre for dig ville jeg sige, 3split trænes normalt 6 gange om ugen.

Re: Mandag, tirsdag og torsdag - hvilket program passer?

: 16 okt 2009 20:35
af Youssef
Ellers kunne du evt. gøre sådan at du deler dit fullbody op i 2 fx træner din overkrop mandag og tirsdag Ben/mave og så torsdag det normale fullbody. Men ja, den er lidt svær, måske du skulle prøve dig frem, det meget individuelt hvor meget træning det kræver for at restitutionsevnen forringes og overtræning forekommer..

Re: Mandag, tirsdag og torsdag - hvilket program passer?

: 17 okt 2009 15:08
af Bogarder
Ville aldrig anbefale at du fast kører full body to dage i streg.. Du kan sagtens gøre det enkelte gange, men i længden er det normalt ikke hensigtsmæssigt.

Vil dog heller ikke anbefale et tre-split..

Re: Mandag, tirsdag og torsdag - hvilket program passer?

: 21 okt 2009 10:04
af Mst
Tak for svarene. Jeg tror jeg prøver at dele mit fullbody op i 2 og på køre hele full body programmet igennem torsdag så se hvordan det går. Man kan vel altid smide et par øvelser på mandag/tirsdag?

Re: Mandag, tirsdag og torsdag - hvilket program passer?

: 23 okt 2009 19:30
af Youssef
Tjo, men spørgsmålet er bare om du ikke vil komme til at overtræne. Men prøv dig frem, hvis du føler du er totalt udmattet og dine muskler ikke er restiturede nok så drop øvelserne.