Dato og tid er 13 jul 2020 06:35

50 år lige om snart, vil gerne i fin form

Post dit træningsprogram og få ris/ros.

Redaktør: Youssef

colgate
Kagearm

50 år lige om snart, vil gerne i fin form

Indlægaf colgate » 02 apr 2012 19:10

Hej, har fået overtalt min far til at gå i fitness tre gange om ugen for at smide så meget fedt som muligt og når det er gjort, blive ved med at styrketræne for at blive stærkere og sundere.
Han har ifølge centerets måler, en fedtprocent på 23,8 og vejer 97 kg.

Hvad synes i om dette lille simlpe fullbody program:
Squat 3x8 | Bænkpres 3x8 | Bent over barbell rows 3x8 | Dumbbell Shoulder Press 3x8 | 3 forskellige cardiomaskiner, 10 min. hver og evt. mavemaskinen til sidst.

Målet er som sagt at smide en masse fedt uden at miste for meget muskelmasse, og derefter bare det samme uden cardio.. måske noget variation med øvelserne, hvis lysten er til det :)

mvh

AHC
Gummi-Tarzan

Re: 50 år lige om snart, vil gerne i fin form

Indlægaf AHC » 02 apr 2012 19:58

hvorfor stoppe cardio efter?... anyway.. at gå er rigtig godt til at smide fedt.. men husk nu for fanden osse at ændre kosten for det betyder så sindsygt meget mere end man tror.. til at starte med er programmet meget fint men når jeres muskler er vænnet til træning om 1-2 måneder holder det ikke så skal der flere øvelser på (=
what is pain today.. is strenght tommorow..
its not about getting strong.. its about getting stronger !..
tears will give you sympathy.. sweat will give you result !

colgate
Kagearm

Indlægaf colgate » 02 apr 2012 22:10

Hvad mener du med hvorfor stoppe cardio efter?
Kosten har jeg styr på, ville gerne have kritik på programmet, men tak alligevel.
Håber skam også at han har lyst til flere øvelser senere hen, men ellers skader det vel ikke at blive ved med dette?

colgate
Kagearm

Indlægaf colgate » 02 apr 2012 22:13

Ah, jeg er træt.. tænkte når man ikke har mere overflødigt fedt, hvad er så grunden til at fortsætte med cardio hvis man vil forsøge at gaine? Det kommer man da bare i kcalunderskud af og det er der da ingen grund til :) ret mig hvis jeg tar fejl..

AHC
Gummi-Tarzan

Indlægaf AHC » 02 apr 2012 23:00

i agree.. du gainer måske ikke lige så meget hvis du bliver ved med cardio men så gainer du måske osse bare mere fedt end muskel (=
what is pain today.. is strenght tommorow..
its not about getting strong.. its about getting stronger !..
tears will give you sympathy.. sweat will give you result !

de-freitas
Kagearm

Indlægaf de-freitas » 04 apr 2012 22:18

Så vidt jeg kan se mangler der lige noget vertikalt træk, så du får ligeså mange øvelser der rammer biceps som triceps (og bryst og ryg). Inkluder pull ups (evt. downs hvis det er for hårdt) og så rammer du vist det hele nogenlunde. Evt. så inkluder en benøvelse mere. (fx stivbenet dødløft så du også får lænden med) :-)

Tilbage til "Træningsprogrammer"