Dato og tid er 13 jul 2020 06:07

Gode råd??

Post dit træningsprogram og få ris/ros.

Redaktør: Youssef

Jonas1986
Indlæg: 5
Tilmeldt: 02 apr 2011 23:26

Gode råd??

Indlægaf Jonas1986 » 01 maj 2012 01:56

Hej fit-forum-dudes og dudet's...
Det sidste år har jeg kørt mere eller mindre det samme full body program. På det sidste er jeg dog stagneret mht. styrke.
I et forsøg på at skabe mere struktur i min træning (Da jeg tror det er det der mangler for igen at opleve fremgang), har jeg sat mit program i et Excel ark således at jeg kan følge min fremgang eller mangel på samme i de respektive øvelser.
Men inden jeg printer skidtet ville jeg gerne høre om i havde nogen kommentarer til mit program.


Uge 1, 3*12
Uge 2, 4*8
Uge 3, 5*5. X Kun med X, ellers bliver passet for langt.
Ugerne køres A, B, A

Pas A
squat X
DeadLift X
Bænkpres skrå DB X
Bænkpres BB X
BOR BB X
Chinups front grip
Military press BB
Curls BB
Dips
Lateral raise
Hyperextended crunches

Pas B
squat X
DeadLift X
Bænkpres skrå BB X
Bænkpres DB X
BOR DB X
Pull Ups
Military press BB X
Curls DB
Dips
Lateral raise
Hyperextended crunches

colgate
Kagearm
Indlæg: 58
Tilmeldt: 03 dec 2011 14:20

Re: Gode råd??

Indlægaf colgate » 01 maj 2012 19:44

Øvelserne fejler intet, men vil du ikke hellere splitte det op (ville nok tilføje en ekstra brystøvelse) så du kan bruge din energi på at presse dig selv mere til enkelte muskelgrupper istedet for hele skidtet på en gang, hvor man ikke kan presse sig selv ordentligt til sidst? Det ville jeg helt klart gøre :)

Jonas1986
Indlæg: 5
Tilmeldt: 02 apr 2011 23:26

Re: Gode råd??

Indlægaf Jonas1986 » 02 maj 2012 16:59

colgate skrev:Øvelserne fejler intet, men vil du ikke hellere splitte det op (ville nok tilføje en ekstra brystøvelse) så du kan bruge din energi på at presse dig selv mere til enkelte muskelgrupper istedet for hele skidtet på en gang, hvor man ikke kan presse sig selv ordentligt til sidst? Det ville jeg helt klart gøre :)


Jeg har det rigtig godt med at vaere skiftet fra 2-Split program til et full-body det seneste aar. Saa mit maal var bestemt ikke at gaa tilbage til split. Maalet af ramme muskelgrupperne tre gange ugentligt er langt nemmere for mig i et full body program. Dog kan jeg godt se din pointe i at hvis ikke jeg presser mig selv haardt nok til sidst pga. traethed faar jeg afligevel ikke det maximale ud af mine anstregelser.

colgate
Kagearm
Indlæg: 58
Tilmeldt: 03 dec 2011 14:20

Re: Gode råd??

Indlægaf colgate » 02 maj 2012 19:56

Kan vel også være at jeg bare ikke har lige så meget energi som dig, så hvis du sagtens kan presse dig selv til sidst, er det jo helt fint.
Mht. øvelserne ville jeg som sagt tilføje ekstra brystøvelse og lave rear lateral raises istedet for lateral raises for lige at give nakken lidt også :)

Synes ellers at det er et rigtig godt program, ville dog køre en måned eller to med de forskellige reps/set, så man når at få lidt mere ud af det formål antallet af reps henvender sig til. Formålet med fx at tage 12 reps er jo at fokusere på masse og der tror jeg ikke 1 uge er nok til at gøre nogen nævneværdig forskel og det samme med styrke.. altså du vil kun køre 1 uge med 3x12 og skifter så til 4x8 og efter endnu en uge skifter du så til 5x5, hvis jeg har forstået det korrekt :)

Håber du kan bruge det til noget:)

Jonas1986
Indlæg: 5
Tilmeldt: 02 apr 2011 23:26

Re: Gode råd??

Indlægaf Jonas1986 » 07 maj 2012 15:38

colgate skrev:Kan vel også være at jeg bare ikke har lige så meget energi som dig, så hvis du sagtens kan presse dig selv til sidst, er det jo helt fint.
Mht. øvelserne ville jeg som sagt tilføje ekstra brystøvelse og lave rear lateral raises istedet for lateral raises for lige at give nakken lidt også :)

Synes ellers at det er et rigtig godt program, ville dog køre en måned eller to med de forskellige reps/set, så man når at få lidt mere ud af det formål antallet af reps henvender sig til. Formålet med fx at tage 12 reps er jo at fokusere på masse og der tror jeg ikke 1 uge er nok til at gøre nogen nævneværdig forskel og det samme med styrke.. altså du vil kun køre 1 uge med 3x12 og skifter så til 4x8 og efter endnu en uge skifter du så til 5x5, hvis jeg har forstået det korrekt :)

Håber du kan bruge det til noget:)


Ingen tvivl om at jeg er flad naar jeg er faerdig haha.. :) Okay, cool vil forsoege at aendre fra en uges mellemrum til en Mdr. Rear Lats it is then haha.. Awesome..

Jeg er egentlig tilfreds med min masse, gaar ikke efter "Broed looket" haha.. saa jkombinere mit program med loeb, cykling og motions box.. :)

Tak for indputs, det er altid fedt at faa lidt info og ideer fra andre.
Go' Mandag


Tilbage til "Træningsprogrammer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 80 gæster

cron