Dato og tid er 18 nov 2019 07:54

Protiering af trænings form

Post dit træningsprogram og få ris/ros.

Redaktør: Youssef

jubu
Newb
Indlæg: 22
Tilmeldt: 29 apr 2012 12:31

Protiering af trænings form

Indlægaf jubu » 17 jun 2013 19:01

Hej
Jeg står og skal ligge mine trænings uger om, men er meget i tvivle om hvad jeg skal fokusere :D

Jeg står lige nu og vil søge ind til politiet hvor de stille nogle krav til både løb, bænkpres, længdespring.
Løbe skal jeg nok komme efter med lidt træning, men det er mere bænkpres og længdespring jeg skal have hjælp til at arbejde på.
Skal gerne op og bænke minimum 80kg x 10 gentagelser

Jeg er vantil at træne og har gjort det i nogle år, så øvelser kan jeg sagtens udføre korrekt, og ved at jeg sagtens kan komme op og ramme de 80kg på et tidspunkt, da det er opnåret af mig før.
Men jeg har det sidste års tid ikke fokuseret så meget på styrketræning, da jeg til hverdag er begyndt på sports klatring, hvor ved mine krav til styrke har flyttet sig lidt i forhold til tidligere.

Jeg har derfor lige lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg skal strukturere min træning.
Jeg har pga arbejde, klatring og løb kun 1 dag om ugen til styrketræning og er derfor i tvivle om jeg skal køre et fullbody program den ene dag om ugen, eller om jeg skal prøve mig med noget træning der "kun" fokusere på mit bryst og bænk?

Dette selvfølgelig kun i en kortere periode til resultatet er opnået.
Og i så fald hvordan skal et sådanne program se ud?

Jeg er 174cm høj, 73kg
bænker lige nu 3 x 8 med 75kg.
military press 3 x 8 35(40)kg
Dips 3 x 8 +20
ryg samt core er stærk gennem klatring og tidligere træning..

Kan dette lade sig gøre indefor 1-2måneder ? med en træning pr uge eller skal jeg sætte klatring i bero en tid igen for at opnå dette?

staybig
Hjemmetræner
Indlæg: 298
Tilmeldt: 28 mar 2013 19:46

Re: Protiering af trænings form

Indlægaf staybig » 17 jun 2013 19:39

Hvis du lige nu bænker 3*8/75 kg og ikke har fokuseret så meget på styrketræning, tror jeg hurtigt du kan nå dit mål.

Dit program? Hvis du vil være god til bænkpres, så kør bænkpres. Det ideelle ville selvfølgelig være at træne hele kroppen. Men hvis du bare lige skal nå det ene mål, og det kun er 1-2 måneder + du ikke har alverdens tid til at træne, så ville jeg bare køre de 3 store øvelser (bænkpres (som den første øvelse), squat og dødlødt). Så kan du evt. supplerer med noget incline bænk.

Det bliver ikke et særlig langt trænings pas og tænker at du derfor kan finde tid til at køre det mere end 1 gang om ugen.

jubu
Newb
Indlæg: 22
Tilmeldt: 29 apr 2012 12:31

Re: Protiering af trænings form

Indlægaf jubu » 17 jun 2013 22:50

staybig skrev:Hvis du lige nu bænker 3*8/75 kg og ikke har fokuseret så meget på styrketræning, tror jeg hurtigt du kan nå dit mål.

Dit program? Hvis du vil være god til bænkpres, så kør bænkpres. Det ideelle ville selvfølgelig være at træne hele kroppen. Men hvis du bare lige skal nå det ene mål, og det kun er 1-2 måneder + du ikke har alverdens tid til at træne, så ville jeg bare køre de 3 store øvelser (bænkpres (som den første øvelse), squat og dødlødt). Så kan du evt. supplerer med noget incline bænk.

Det bliver ikke et særlig langt trænings pas og tænker at du derfor kan finde tid til at køre det mere end 1 gang om ugen.


Selv med et kort pas er det svært at nå :) Det er ikke så meget tiden. det er mere med at få det til at passe med at komme afsted :) har et rul med 12timers vagter 3 dag og fri 3 dage.

De 3dage med vagter er det meget svært at komme til at styrketræne, da jeg oveni her 45-60min i bil til og fra arbejde :D

Ja havde også overvejet bare at gå over i de 3 øvelse muligvis smide et par dips i.
Men hvordan vil i bygge sæts og reps op i forhold til det jeg vil opnå?

Jeg har stort set altid kørt 3 x 8 eller 5 x 5..

Hvordan vil i ligge dem i forhold til det jeg vil?

1 x 6
1 x 8
1 x 10 ?

eller bare 3 x 10?

staybig
Hjemmetræner
Indlæg: 298
Tilmeldt: 28 mar 2013 19:46

Re: Protiering af trænings form

Indlægaf staybig » 18 jun 2013 11:15

Det er svært at sige hvordan med sæt og reps, når du ikke kan give et svar på hvor mange gange om ugen, du kan styrketræne.

Og hvad med de 3 dage fri? Hvorfor kan du ikke nå det der?

jubu
Newb
Indlæg: 22
Tilmeldt: 29 apr 2012 12:31

Re: Protiering af trænings form

Indlægaf jubu » 18 jun 2013 20:34

Så vidt muligt når jeg det også 2 gange i fri dagende.
men ikke altid.. Har svært ved at klatre hvis jeg har styrketrænet samme dag. eller dagen før

Brugeravatar
Daddy Cool
ADMIN
Indlæg: 821
Tilmeldt: 28 sep 2004 15:50

Re: Protiering af trænings form

Indlægaf Daddy Cool » 18 jun 2013 21:07

jubu skrev:Så vidt muligt når jeg det også 2 gange i fri dagende.
men ikke altid.. Har svært ved at klatre hvis jeg har styrketrænet samme dag. eller dagen før


Så må du jo prioritere om du vil søge ind til politiet hvor de stille nogle krav,
eller klatre !
Billede
"There can be only one,"

"Stay teight"

www.facebook.com/getbig.dk

jubu
Newb
Indlæg: 22
Tilmeldt: 29 apr 2012 12:31

Re: Protiering af trænings form

Indlægaf jubu » 26 jun 2013 22:00

Daddy Cool skrev:
jubu skrev:Så vidt muligt når jeg det også 2 gange i fri dagende.
men ikke altid.. Har svært ved at klatre hvis jeg har styrketrænet samme dag. eller dagen før


Så må du jo prioritere om du vil søge ind til politiet hvor de stille nogle krav,
eller klatre !


Hvis man går ud fra at jeg styrketræner min 2 gange om ugen.
Hvordan vil du så opbygge bryst træning så jeg hurtigst opnår mit mål på 80 kg x 10 gentagelser ?


Tilbage til "Træningsprogrammer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron