Dato og tid er 21 sep 2019 06:21

Træning/hvile

Post dit træningsprogram og få ris/ros.

Redaktør: Youssef

brian1978
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28 maj 2015 21:52

Træning/hvile

Indlægaf brian1978 » 28 maj 2015 22:02

Hej

Jeg har i lidt over 3 måneder dyrket bodybuilding hjemme med håndvægte.
Mit program er:

Dag 1: Bryst, triceps
Dag 2: Mave, ben, ryg
Dag 3: Biceps, skuldre
Dag 4: Hvile
...forfra

Jeg synes selv jeg har opnået de bedste resultater på biceps og skuldre, hvor især biceps har jeg læst mig til, kræver længere tid fordi det er en lille muskelgruppe. De andre områder synes jeg ikke jeg er nået lige så langt.

Mit spørgsmål er: kan det tænkes at mine bedre resultater med biceps skyldes den efterfølgende hviledag? Burde jeg indlægge hviledag mellem de andre træningsdage?

Til sidst skal det lige pointeres, at jeg ikke er super seriøs omkring min træning. Jeg forventer ikke at blive stor, for det er min fysik ikke til (spinkelt bygget), men jeg vil gerne se trimmet ud. Jeg indtager 3 gr. kreatin under træning og ca. 30 gr. proteinpulver efter træning og sørger også for at få godt med protein gennem kosten.

Bengt-BIG-BEN
Hjemmetræner
Indlæg: 272
Tilmeldt: 12 maj 2004 08:41

Re: Træning/hvile

Indlægaf Bengt-BIG-BEN » 29 maj 2015 15:06

Hvordan ser dit program ud ???

brian1978
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28 maj 2015 21:52

Re: Træning/hvile

Indlægaf brian1978 » 29 maj 2015 22:10

Dag1: Dumbbell bench press - Dumbbell lying single extension - Dumbbell decline bench press - Dumbbell fly - Weighted bench dip - Dumbbell incline bench press

Dag 2: Weighted crunch - Dumbbell side bend - weighted in-n-outs - dumbbell deadlift - dumbbell abs v-ups

Dag 3: Dumbbell curl - Dumbbell front raise - Dumbbell concentration curl - dumbbell lateral raise - Dumbbell hammer curls - dumbbell bent-over-rows

Så hver træningsdag er 5-6 øvelser med 4 sæt. Ovenstående er et eksempel på en træningsdag, jeg sørger for at variere træningen så det er forskelligt hver anden gang.

mlm
Indlæg: 1
Tilmeldt: 01 jun 2015 19:41

Re: Træning/hvile

Indlægaf mlm » 01 jun 2015 19:51

Hej Brian,

Jeg tror næppe at det har noget at gøre med den efterfølgende hviledag. Tror nærmere at det er pga. genetik eller måske bare højere intensitet i forhold til de andre muskelgrupper.
:arrow: http://trainsmarter.dk - viden om træning, kost og sundhed


Tilbage til "Træningsprogrammer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron