Dato og tid er 17 okt 2019 18:49

Nyt program for 100% masse(skal vuderes)

Post dit træningsprogram og få ris/ros.

Redaktør: Youssef

lowas
Newb
Indlæg: 11
Tilmeldt: 03 sep 2005 09:23

Nyt program for 100% masse(skal vuderes)

Indlægaf lowas » 04 okt 2005 16:58

Har efter et års træning, fået lyst til at ændre min træning fra easy-middel til hard træning. Vil gerne begynde på noget seriøst, og derfor opbygge masse, masse og atter masse. Er blevet lidt inspireret af George Turners 10x10 program, men har pillet nogle øvelser fra oglagt andre til. Det jeg fokusere mest på, er bryst og arm. Det skal siges, at min træning foregår 3 dage i træk grundet skole og arbejde, kan jeg kune træne
Fredag, Lørdag, Søndag, evt. Onsdag.

Programmet ser således ud:

Dag 1(fredag) bryst og ryg og biceps

Bryst:
Brystpres 10 sæt x 10 reps
Decline Bench Press 10 sæt x 10 reps

Ryg:
Seated Row 10 sæt x 10 reps
Cable Seated Row 10 sæt x 10 reps

Biceps
Barbell Curl 10 sæt x 10 reps
Dumbbell Curl 10 sæt x 10 reps

Dag 2 Lørdag: Ben, triceps, Skulder

Ben:
Leg curls 3 sæt x 10 reps
Calf-raises 3 sæt x 10 reps

Triceps:
Triceps Dip 10 sæt x 10 reps
Cable Pushdown 10 sæt x 10 reps

Skulder:
Seated dumbell skulderpres 10 sæt x 10 reps
Skulder pres(maskine) 10 sæt x 10 reps
Front raise dumbbell 10 sæt x 10 reps

Dag 3 Søndag: Bryst og biceps

Bryst:
Brystpres 10 sæt x 10 reps
Decline Bench Press 10 sæt x 10 reps

Biceps
Barbell Curl 10 sæt x 10 reps
Dumbbell Curl 10 sæt x 10 reps
One arm curl 10 sæt x 10 reps

Hvad siger i til mit nye 3 dags program. Har lavet 2 split, således arm de forskellige muskelgrupper bliver trænet, samtidig med at jeg giver musklerne 12 timers pause.
Er der noget jeg skal ændre så bare sig til. Vil gerne hører jeres pos. neg. meninger om mit program.
Tak

Gæst

Indlægaf Gæst » 04 okt 2005 18:16

Overkill på Biceps og skulder :oops:

Der mangler Squat=ben og Dødløft=ryg :wink:

DC

Brugeravatar
komodo
Expert
Indlæg: 2644
Tilmeldt: 10 mar 2005 11:54
Geografisk sted: Herning - Riget i midten (ex-Silkebronx)
Kontakt:

Indlægaf komodo » 04 okt 2005 18:29

Elendigt program. TOTALT OVERKILL! Dine muskler kan slet ikke holde til den store volumen. Det vil i hvert fald være langt mere optimalt at træne færre set.

Tænk på George Turner's 10x10 program. Her er der ÉN øvelse pr. muskelgruppe, og der bliver kørt 10x10. Dette programmer bygger på en filosofi om høj volumen. Du kører til nogle muskler 3x10x10. WAY TOO MUCH!

30 sæt til skuldrene og biceps? gakgak

Jeg træner biceps og triceps 4-6 sæt én gang om ugen!

...og hvad med benene. Læg og leg curls? Øh...? Hvor er squat og dødløft?
Vegetar - gammel indiansk ord for "dårlig jæger"
HST og Sheiko - all the way!
Den noget inaktive log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?p=118609#118609

Billede

lowas
Newb
Indlæg: 11
Tilmeldt: 03 sep 2005 09:23

Indlægaf lowas » 04 okt 2005 18:51

Javel. Kan godt se hvad i hentyder til med overkill. Vidste det ikke før nu, men jeps GT's program er baseret på 1 muskelgruppe 10x10, jeg har i flere tilfælde 3x10x10 som i siger.
´Vil ikke droppe nogle af øvelserne, men vil gerne være med på at droppe antal sæt og reps.
Hvis jeg nu sætter det til 4 sæt x 6 reps eller 5 sæt x 5 reps pr. øvelse, er det stadigvæk i overkill zonen?
Kender ikke flere ben øvelser, men vil gerne tilføje squat.

Brugeravatar
DiscoPump
MOOONSTER
Indlæg: 1362
Tilmeldt: 14 dec 2004 20:07

Indlægaf DiscoPump » 04 okt 2005 19:06

Ja, sæt/reps er helt ude i skoven som andre påpeger. 30 sæt biceps! :shock: :shock: :shock: :shock:

Men udover det har jeg svært ved at se meningen med at du træner bryst og biceps igen søndag? :? :?

Nu har du så nogen begrænsninger mht hvilke dage du kan træne, men i din situation ville jeg vælge et fullbody program onsdag-fredag-søndag.

Hvis du så kommer i den situation at du ikke kan træne en onsdag vil det også betyde mindre i et fullbody kontra et 2-split.

Brugeravatar
andersbr
Arnold
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 04 nov 2004 20:52
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf andersbr » 04 okt 2005 20:30

110% enig med de andre, overkill - og så et spørgsmål, hvor bliver squat og dødløft af?
If I hadn't made me
I would've been made somehow
if I hadn't assembled myself
I'd have fallen apart by now

Log : http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=9073


Tilbage til "Træningsprogrammer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster

cron