Dato og tid er 21 nov 2018 13:52

Skader og genoptræning?

Kom med forslag til forbedringer af Getbig.dk eller forumet.
S-K-N
Newb
Geografisk sted: 8900 Randers

Skader og genoptræning?

Indlægaf S-K-N » 04 okt 2007 19:39

Hej.

Jeg har lige fået en "skade" hvis man kan kalde det det... Men et stræk i den nederste del i ryggen. Og nu vil jeg jo lige høre andre hvad de har gjort osv, men hvor skal man poste det henne?

Så tænkte jeg om ikke det var en god ide med et forum hvor man kunne få hjælp fra andre med lignende skader eller hjælp til noget genoptræning?

Brugeravatar
vracks
Barbell-Baron
Geografisk sted: Hellerup
Kontakt:

Indlægaf vracks » 13 okt 2007 10:24

jeg har haft noget lignende det samme! Jeg løftede dog meget lette vægte, og gjorde det ondt gjorde jeg slet intet! Kan ikk sige andet end du skal gå til din egen læge og høre hva han anbefaler! Er ingen af os der er i stand til at stille din diagnose desværre! :)
there is NO hope with dope, pump it clean!

S-K-N
Newb

Indlægaf S-K-N » 14 okt 2007 18:11

Jeg er skam kommet over min skade... en forstrækning af periforma... ;) Jeg vidste egentlig godt hvad det var, men hvis nogen nu ikke ved hvad det kan være, så kan folk måske hjælpe lidt til, hvis de har haft noget af det samme... Jeg er ved at uddanne mig til fysiurgisk massør, så vi lærer os omkring skader osv, så jeg skal jo os lære hvad det evt kan være når en person siger "det gør ondt "der" når jeg gør "sådan" ... hvis du kan følge mig...?

evt kan folk poste deres genoptræningsprogrammer... Det er jo trods alt mindst lige så vigtigt som alm træningsprogrammer...

Brugeravatar
steffn
Hjemmetræner
Geografisk sted: Aalborg

..

Indlægaf steffn » 14 okt 2007 18:20

Rigtig god idé.. synes jeg ville være fremragende at have herinde :)

Så ville det måske også være lettere af forebygge eventuelle skader.

S-K-N
Newb

Indlægaf S-K-N » 18 okt 2007 18:39

Jeg er ved at uddanne mig til fysiurgisk massør, og her skal vi også have om skadesbehandling... Men nej ingen kan stille en diagnose eller lave et genooptræningsprogram uden at have set personen/skaden... Men man kan altid læse hvad andre har gjort... det kan man da få lidt ud af, i samråd med en læge/fys... Og man kan jo læse hvordan andres skader er opstået...

Brugeravatar
steffn
Hjemmetræner
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf steffn » 18 okt 2007 19:02

S-K-N skrev:... Og man kan jo læse hvordan andres skader er opstået...

Præcist, og det kan hjælpe med at forebygge eventuelle skader :)

S-K-N
Newb

Indlægaf S-K-N » 20 okt 2007 14:31

Man kan jo ikke udelukke øvelser... men man kan rådgive om korrekt stilling af kroppen, i stedet for man ser de unge som tager de store vægte de ikke kan løfte rigtigt, og så står og bøjer ryggen... det giver tit en skade i ryggen f.eks... Så man kan jo høre hvordan andres skader er opstået, og så måske lære af deres fejl... Men igen, der er jo dem som ikke vil høre på hvad man råder dem til ;)

Tilbage til "Forslag til forbedringer"