Dato og tid er 16 okt 2019 13:44

Lidt af hvert

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
newbie2k
Newb
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14 jan 2007 19:05

Lidt af hvert

Indlægaf newbie2k » 16 jan 2007 19:40

Hej,

Har ligen nogen spørgsmål som jeg ikke rigtig synes jeg kan finde svar på nogen steder. Here it goes:

Kan man blande protein, kreatin og WG i en og samme shake?
Eller skal man blande det i en shake hver for sig?

Er kcal en forkotelse for kalorier?

Hvordan finder man sin kalorie ligevægt?
Er det muligt at få lavet en test eller hvordan gør man?

Hvorfor er det 'kun' 250-500 kalorier man skal ligge i overskud når man bulker?
Hvorfor ikke 1000-1500 fx.?


På forhånd tak.
(Disse spørgsmål kunne måske også få relevans for andre nybegyndere)

Brugeravatar
MC
Expert
Indlæg: 1794
Tilmeldt: 14 apr 2006 18:27

Re: Lidt af hvert

Indlægaf MC » 16 jan 2007 19:48

newbie2k skrev:Hej,

Har ligen nogen spørgsmål som jeg ikke rigtig synes jeg kan finde svar på nogen steder. Here it goes:

Kan man blande protein, kreatin og WG i en og samme shake?
Eller skal man blande det i en shake hver for sig?

Er kcal en forkotelse for kalorier?

Hvordan finder man sin kalorie ligevægt?
Er det muligt at få lavet en test eller hvordan gør man?

Hvorfor er det 'kun' 250-500 kalorier man skal ligge i overskud når man bulker?
Hvorfor ikke 1000-1500 fx.?


På forhånd tak.
(Disse spørgsmål kunne måske også få relevans for andre nybegyndere)


For det første burde denne tråd nok være startet i "nybegynder forumet"

Men tilbage til dine spørgsmål ...

1. Ja du kan sagtens blande det hele sammen, hvordan du vil blande det er du selv herre over.

2. Ja, kcal er en forkortelse for kalorier.

3. Har jeg allerede svaret dig på i et andet topic.

4. Man siger at 500 kcal er passende, da man så tager mindst muligt fedt på i forhold til muskelmassen. Hvis du indtager 1500 kalorier i overskud hver dag kan du risikere at gå hen og tage alt for meget fedt på, udover musklerne, og derfor gå hen og blive decideret fed.

Brugeravatar
Misterhamper
Champ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: 24 sep 2006 20:11

Indlægaf Misterhamper » 16 jan 2007 19:50

1: Weight-gainer indeholder allerede proteiner, sammen med sukkersnask, så at blande proteinpulver op i weight-gainer er ikke rigtig nødvendigt, medmindre man mener, man har brug for flere proteiner eller mindre kcal. :) Men der vil skam ikke ske noget ved at blande det op. Det vil der heller ikke med kreatin. Jeg vil dog anbefale at blande 35g proteinpulver op med 50g druesukker (og evt. kreatin) op i noget vand og ryste, som en shake lige efter træning, da den har en sindssyg hurtig optagelighed så.

2: Ja, det er det.

3: Du kan evt. bruge denne her.
http://www.motion-online.dk/sundhed_og_ ... giforbrug/
Ellers kan du sige, at du vil prøve 3000 kcal om dagen i en uge fx. Tager du hverken på eller taber dig, så er du på dit ligevægtsindtag. Bemærk dog at fysisk aktivivet svinger mellem dagene.

4: Fordi musklerne slet ikke kan nå at bruge alle de kcal, også vil det lagre sig som fedt. :) Og når man cutter siger man også kun 250-500 kcal, da kroppen ellers kan gå i "survival-mode" og også tære på musklerne så.
viewtopic.php?f=5&t=18149&start=0
Nyeste billeder af mig!

Sniper
Barbell-Baron
Indlæg: 674
Tilmeldt: 26 aug 2004 10:54
Geografisk sted: Amager

Indlægaf Sniper » 17 jan 2007 10:29

Alle spørgsmålene er allerede besvaret, men jeg har da lige et tillæg til 1)
Når du har mixet dit blandingsprodukt med væske bør du indtage dette med det samme da kreatinen, HAR JEG HØRT, bliver ubrugelig hvis denne står for længe idet kreatins kemiske sammensætning nedbrydes ved blandingen. Ved som sagt ikke om det er et faktum, en formodning eller myte, men da det jo er relativt let at undgå er der ingen grund til at risikerer denne nedbrydning.. :roll:
WHAT DOESN'T KILL YOU, MAKES YOU STRONGER!!!
Log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=14815


Tilbage til "Begynder forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster