Dato og tid er 15 okt 2019 13:03

spørgsmål vedr. diverse ting.

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
mathiasrask
Geografisk sted: 9530
Kontakt:

spørgsmål vedr. diverse ting.

Indlægaf mathiasrask » 16 jan 2007 23:41

har søgt lidt herinde, men synes ikke at finde ordentlig svar på min spg. (kan skyldes jeg måske ikke har søgt tilstrækkeligt)

men til sagen, måske et/nogle dumme spørgsmål men håber der er nogle der kan hjælpe.

1.hvordan kan man se om man er i kacl overskud eller underskud, ligeledes med proteiner?
2.mht. bulking eller cutting, hvordan/hvornår ved man hvornaå man skal hvad?
3.findes der nogle sider på netter hvor man kan se hvad de forskellige øvelser hedder og hvordan de skal udføres?

på forhånd tak:)
Senest rettet af mathiasrask 17 jan 2007 23:05, rettet i alt 1 gang.

-Romeren-
Hjemmetræner
Geografisk sted: Århus!

Indlægaf -Romeren- » 16 jan 2007 23:58

Du skal spise en masse... Der skal kalorier, kulhydrater og protein indenbords, hvis du vil være større! Du kan evt. supplere med proteinpulver eller weightgainer, men få nu først styr på din kost... En stor del af dit resultat kommer gennem kosten! Når du så har bulket (kalorie-overskud) i en periode, så cutter (kalorie-underskud) du er en periode! Og så får du måske den krop du ønsker... ;-)

Men hvis du søger lidt rundt på forummet, så vil du helt sikkert tilegne dig meget mere viden!
Log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=13108

It's nice to be important, but it's more important to be nice...

Brugeravatar
Flagermusen
Arnold
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Flagermusen » 17 jan 2007 00:24

-Romeren- skrev:Du skal spise en masse... Der skal kalorier, kulhydrater og protein indenbords, hvis du vil være større!

Ikke for at fluekneppe, men synes du formulerede din sætning på en måde, som får det til at se ud som om, at du sidestiller kulhydrat og protein på linje med kalorier.

De tre makronutrienter er protein, kulhydrat og fedt. Hver af disse næringstoffer indeholder en bestemt mængde energi som måles i enheden kalorier.

1 gram protein = 4 kalorier
1 gram kulhydrat = 4 kalorier
1 gram fedt = 9 kalorier

Fedt er mere energitæt end de to andre makronutrienter og derfor er et resulterer et stort fedtindtag i et stort energiindtag.

Bare se en Bigtasty fra McD som indeholder 850 kalorier. Det er ikke mærkeligt, at amerikanerne bliver fede :roll:
Min klassiske log kan findes her:
http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=12076

-Romeren-
Hjemmetræner
Geografisk sted: Århus!

Indlægaf -Romeren- » 17 jan 2007 11:26

Flagermusen skrev:
-Romeren- skrev:Du skal spise en masse... Der skal kalorier, kulhydrater og protein indenbords, hvis du vil være større!

Ikke for at fluekneppe, men synes du formulerede din sætning på en måde, som får det til at se ud som om, at du sidestiller kulhydrat og protein på linje med kalorier.

De tre makronutrienter er protein, kulhydrat og fedt. Hver af disse næringstoffer indeholder en bestemt mængde energi som måles i enheden kalorier.

1 gram protein = 4 kalorier
1 gram kulhydrat = 4 kalorier
1 gram fedt = 9 kalorier

Fedt er mere energitæt end de to andre makronutrienter og derfor er et resulterer et stort fedtindtag i et stort energiindtag.

Bare se en Bigtasty fra McD som indeholder 850 kalorier. Det er ikke mærkeligt, at amerikanerne bliver fede :roll:

Word, word Flagermus! Jeg formulerede mig vist ikke optimalt... Men lad os håbe, at vores to indlæg samlet set giver det ønskede resultat! :wink:
Log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=13108

It's nice to be important, but it's more important to be nice...

Tilbage til "Begynder forum"