Dato og tid er 14 okt 2019 12:11

Hjælp! -Ang. Reps.

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
ZeptoBismo
Newb

Hjælp! -Ang. Reps.

Indlægaf ZeptoBismo » 16 jan 2007 23:43

Som jeg forstår det skal hvert sæt bestå af den vægt man maksimalt kan løfte 5 reptitioner af (forudsat man kører et fx. 5x5 program).
Men, er det ikke allerede ved det trejde sæt muligt at gennemfører da man jo er helt smadret efter de to foregående(der jo var på max), eller hvad? hvad gør i?

Jeg kan maks. tage 5 x 70 kg. bænk. - Men skal det gøres 5 gange med samme vægt?? (igen forudsat jeg kører et 5x5 program).

Hvordan balancerer jeg ovenstånde med hensynet til at undgå "forced reps"?, og hvornår ved man iøvrigt at, "nu skal man stoppe" for at undgå forced reps. jeg mener lidt smerte skal der vel til....

Håber i kan/vil hjælpe.

Mvh. Zepto

Sniper
Barbell-Baron
Geografisk sted: Amager

Indlægaf Sniper » 17 jan 2007 11:03

Der er to metoder som bruges.

1. Enten lader du vægtene stige således at du i de første par sæt har let ved at løfte dem og du ved den sidste løfter hvad du maksimalt kan. fx. 60 62 64 68 70..
2. Du forbliver ved den samme vægt i alle sæt dvs. den vægt du kan løft 5 gange i alle 5 sæt.. Dvs ikke din 5RM, men lidt derunder måske 66.. Du skal kunne løfte den i alle settene. Ja de første par set føles relativt lette, men de sidste vil være hårde...
WHAT DOESN'T KILL YOU, MAKES YOU STRONGER!!!
Log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=14815

Tilbage til "Begynder forum"