Dato og tid er 14 okt 2019 12:20

Øl + creatin

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
brevis

Øl + creatin

Indlægaf brevis » 18 jan 2007 17:21

Det er et lidt mærkeligt spørgsmål, men jeg har oplevet at når jeg kører med creatin (Viking ofc) , så bliver jeg noget mere påvirkelig når jeg drikker pils.
DVS der skal færre pils til end normalt før jeg bliver dum at høre på :D

Er der andre der har oplevet det også? :D

Dovenlars
Nasty
Geografisk sted: Nordjylland!
Kontakt:

Indlægaf Dovenlars » 18 jan 2007 19:01

Ville egentligt have troet det omvendte, da kreatin binder væske, så vidt jeg har forstået.. :?

Men det er vel godt nok? Billigere drukture og mindre tømmermænd 8)

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 18 jan 2007 23:08

Dovenlars skrev:Ville egentligt have troet det omvendte, da kreatin binder væske, så vidt jeg har forstået.. :?

Men det er vel godt nok? Billigere drukture og mindre tømmermænd 8)

Hvad har effekten af alkohol at gøre med vand? Ja, alkohol er dehydrende, men det har ingen effekt på hvor fuld du bliver.

Dovenlars
Nasty
Geografisk sted: Nordjylland!
Kontakt:

Indlægaf Dovenlars » 19 jan 2007 12:31

Det har du da egentligt ret i! Men kropsvægt har noget at gøre med hvor fuld du blir.. Hvad indeholder kroppen som gør, at du kan tolere mindre/mere alkohol?

Brugeravatar
woLLe
Barbell-Baron

Indlægaf woLLe » 19 jan 2007 17:13

Jo, væsken i kroppen fortynder alkoholen inden den strømmer ud i blodet. Så jo mere væske i kroppen du har, jo mere alkohol skal der til før du bliver fuld.
Loggen:
http://fitforum.dk/viewtopic.php?t=12857

LIFT THEM WEIGHTS!

Jenz
Arnold
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlægaf Jenz » 19 jan 2007 20:56

woLLe skrev:Jo, væsken i kroppen fortynder alkoholen inden den strømmer ud i blodet. Så jo mere væske i kroppen du har, jo mere alkohol skal der til før du bliver fuld.

hvilken væske snakker du om ?

Kropsvæsken har vist intet med hvor fuld man bliver. og hvis du mener den holder, så forklar lige nærmere. For hvis det du siger passer, så vil du med et stort indtag af alkohol og meget væske i kroppen, øge blodmængden rimelig meget, da man ifølge dig vil fortynde alkoholen inden den kommer ud i blodet... Lyder ikke særlig sandsynligt vel?

Faktorer for hvor hurtigt du bliver fuld.

for den øvede, hvor øvet du er :P

For nybegynderen, hvad man vejer.

Ellers kan træthed og så går der et rygte om at hvis man har spist godt inden, så kan det også hjælpe lidt på mængden. Men ved ikk helt hvor god den sidste er, syntes hvertfald det er sjældent jeg har kunne mærke forskel.
The road to become the best

SimonJ
MOOONSTER
Geografisk sted: Bornholm

Indlægaf SimonJ » 19 jan 2007 21:46

Jenz skrev:og så går der et rygte om at hvis man har spist godt inden, så kan det også hjælpe lidt på mængden. Men ved ikk helt hvor god den sidste er, syntes hvertfald det er sjældent jeg har kunne mærke forskel.

Jeg kan virkelig mærke forskel på om jeg drikker på fuld eller tom mave. Hvis jeg fx spiser middag med gutterne og vi så skal drikke os en kæp i øret bagefter, så har jeg betydelig sværere ved det, end hvis jeg drak på tom mave :)
Everybody wants to be a bodybuilder, but ain't nobody wanna lift no heavy ass weight!!

Loggen: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=10672

Jenz
Arnold
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlægaf Jenz » 20 jan 2007 00:02

SimonJ skrev:
Jenz skrev:og så går der et rygte om at hvis man har spist godt inden, så kan det også hjælpe lidt på mængden. Men ved ikk helt hvor god den sidste er, syntes hvertfald det er sjældent jeg har kunne mærke forskel.

Jeg kan virkelig mærke forskel på om jeg drikker på fuld eller tom mave. Hvis jeg fx spiser middag med gutterne og vi så skal drikke os en kæp i øret bagefter, så har jeg betydelig sværere ved det, end hvis jeg drak på tom mave :)

jojo der er self. forskel på tom mave og så fuld mave. men hvis man bare kommer med et let måltid i maven så syntes jeg ikke rigtig der er den store forskel. Syntes det er langt sværer at drikke med en fyldt mave, så måske der, den der med at man ikke bliver så fuld ligger? :P
The road to become the best

SimonJ
MOOONSTER
Geografisk sted: Bornholm

Indlægaf SimonJ » 20 jan 2007 11:33

Jenz skrev:
SimonJ skrev:

Syntes det er langt sværer at drikke med en fyldt mave, så måske der, den der med at man ikke bliver så fuld ligger? :P

Yes, det kan vi godt blive enige om :)
Everybody wants to be a bodybuilder, but ain't nobody wanna lift no heavy ass weight!!

Loggen: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=10672

Tilbage til "Begynder forum"