Dato og tid er 25 jan 2021 20:13

Træning max 2 gange om ugen... WHAT?

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Morux
Barbell-Baron
Indlæg: 683
Tilmeldt: 21 jul 2006 22:25

Træning max 2 gange om ugen... WHAT?

Indlægaf Morux » 04 mar 2007 21:05

Nu er jeg for alvor blevet forviret. Har altid troet man skulle træne 3 gangen om ugen for fremgang. 2 gange for at stagnere. Efter gammel teori. Men her mener http://www.bodybuilder.dk/MainParts/Sec ... keFejl.php noget andet. Bodybuilder.dk mener man max må træne 1 time- 90 min pr. trænings pas.
Bryst, ryg, bag og forlår skal kunne trænes en gang om ugen.
Biceps, triceps, skuldre og mave skal trænes 2 gange om ugen, men de anbefaler 1 gang :shock: Jeg synes det lyder fesent kun at træne 1 gang, og andre gange 2 om ugen!!! Kan det virkelige passe det de siger og kan det argumentres for det ? Mener selv det er en forfærdelig gang sludder :^o . Træner selv 100 min. pr. trænings pas
Jeg beklager hvis emnet har været opppe før, men har ikke set nogen kommentere artiklen før...

grundt
Hjemmetræner
Indlæg: 269
Tilmeldt: 26 jul 2006 11:28
Geografisk sted: køge
Kontakt:

Indlægaf grundt » 05 mar 2007 09:09

det kommer vel an på hvordan ens program ser ud, men for at få optimal vækst skal er nok noget fullbody eller 2-split til, og så er det jo selvsagt at det er en dum ide kun at træne 1 gang om ugen, hvis man træner fullbody.

vækstpotentialet er ikke nær så godt, men folk der træner 4-split eller mere, vil jo nok få svært ved at træne hver kropsdel mere, og samtidig kan det også hurtigt blive overtræning, hvis man træner mere end 90 min., når det er 90 min. ren brysttræning f.eks. men normalvis er det okay at en træning tager lidt mere, når det er mere "normal" træning. kroppen bliver jo ikke belastet på samme måde, når du træner hele kroppen frem for, hvis du træner en muskel.

men hold du dig til noget fundament træning med fullbody, det vil nok være mest optimalt. der er ingen grund til at gøre træning til en videnskab på den måde
brug spejlet som din vejviser.

Sniper
Barbell-Baron
Indlæg: 668
Tilmeldt: 26 aug 2004 10:54
Geografisk sted: Amager

Indlægaf Sniper » 05 mar 2007 09:12

Hvis du fokuserer på arm-træning en periode vil dert nok være okay, da kroppen kan bruge alle ressourser på at genopbygge disse pga. den mindre træning af de store muskelgrupper, og restitution fuldt ud.. Men jeg tror på ingen måde det er optimalt. Her på ff er det jo en udbredt holdning at et splitprogram på over 2 er hen i vejret og du vil derfor få mange svar at det er åndsvagt.. Jeg tager ikke parti, for har prøvet begge metoder og synes det hele virker, hvad der er bedst skal jeg ikke komme ind på.. Dog er der andre steder som værdsætter 3-split osv. som idealt, og netop den hårdere fokusering og opsplitning gør det mere intenst som derfor kræver mere restitution. Dog skal man huske at kroppen på 7-10 dage mister topstyrken som måske kan være en fordel, eller ulempe, når der sigtes på masse, og 1 gang om ugen for en muskelgruppe ligger jo derfor i gråzonen på dette plan..
WHAT DOESN'T KILL YOU, MAKES YOU STRONGER!!!
Log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=14815

grundt
Hjemmetræner
Indlæg: 269
Tilmeldt: 26 jul 2006 11:28
Geografisk sted: køge
Kontakt:

Indlægaf grundt » 05 mar 2007 09:31

jeg siger heller ikke der er noget galt med split. jeg har selv trænet fullbody, 2-, 3-split, og jeg træner lige pt. 3-split, men for en begyndet vil jeg anbefale fullbody. jeg ser bare ingen grund til at dele sin træning i mere end 3. har en ven der træner 6-split, og han overdriver i høj grad efter min mening med det han laver. jeg prøver bare at holde det så simpelt som muligt.
brug spejlet som din vejviser.


Tilbage til "Begynder forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 104 gæster