Lord skrev:Arhnold skrev:rolig du. du har ikke knogleskørhed, don't worry. Du skal bare igang igen. Prøv evt imens du er skadet at træn benene lidt, og så ku du måske være i lidt kalorieunderskud så du ku cutte ned imens... Ellers såbare hold ligevægt, og så skal du nok komm ehurtigt igen efter noget tid!
hvis jeg ikke har knogleskørhed hvorfor fik jeg så at vide af lægen at jeg havde det i mit håndled?
hvad slags træning skal jeg træne benene med uden det går ud over min bruskskade?
jeg har læst lidt ang. cuts og kalorieunderskud, men synes det var indviklet og finde ud af om jeg kun skal have mindre kalorier eller også mindre af andre ting som protein og om jeg skal spise mindre. synes det virker indviklet det med cuts. men må læse det igen.
det er virkelig skod ikke og kunne forstætte træningen og få en bedre krop, ville jo gerne se godt ud i starten af min nye uddannelse, så jeg kunne score mig en sød pige.
knogleskørhed er en sygdom, som man ikke har i hånden men i hele kroppen. Det din læge sikkert har ment var bare at din knogle var "skør", dvs den ikke var robust. Det kommer tit hvis man ikke har dyrket så meget motion i en periode. Fx har mange fede mennesker skøre knogler
Jeg forstår godt du er ked af det - derfor skal du virkelig sørge for ikke at miste motivationen. Du kan altså godt træne lidt alligevel. Prøv fx at køre følgende:
- Benpres
- LegCurls
- LegExtensions
- Hyperextensions med vægt (hold dem med den raske hånd)
- Mavebøjninger med vægt. Prøv fx reverse crunches med lidt vægt, og støt med din raske hånd.
- Hvis du har adgang til et center, så prøv at køre nogle pec-dec flyes (en maskine), hvor du ikke bruger hånden. Kan man SAGTENS (eg havde engang en håndleds/underarmsskade, og jeg gjorde præcis dette).
- Du kan evt lave noget dødløft/squat agtigt hvis du har et dips-bælte - bind en masse kilo i bæltet, og gå op og ned
Normalt siger man, at man under skade skal holde ligevægt for ikke at miste masse. hvis jeg var dig ville jeg måske træne ovenstående program så tungt man ku uden at hånden kom i fare, og så køre kalorieundrskud. På den måde bliver du mere markeret, og det får det altså HURTIGT til at se ud som om du har lidt mere masse end du måske har.
Så kør et kalorieunderskud på ca 500kcal (og du skal ik bekymre dig så meget om det - spis sundt, og bare skær ned på både protein, fedt og kulhydrat - måske lidt mere på kulhydrat end det andet, men ikke nogen stor forskel).
Held og lykke, skriv igen hvis du er i tvivl!