Dato og tid er 25 jan 2021 20:36

Problemer med brystet

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Baili
Diskopumper
Indlæg: 184
Tilmeldt: 29 aug 2005 09:54

Problemer med brystet

Indlægaf Baili » 14 aug 2007 23:19

Mig og min ven begyndte for ca 4 måneder siden at træne butterfly på maskine, og det har givet gode resultater. Problemet er bare at vi også gerne vil lave skrå-bænk (opad). Og så er der jo alm. bænkpress som jo er obligatorisk. Hvad gør vi? For vi kan vel ikke træne alle øvelserne.
PS vi træner fullbody 2 gange ugentligt
I like work. It facinates me. I sit and look at it for hours

-Romeren-
Hjemmetræner
Indlæg: 209
Tilmeldt: 14 aug 2006 21:04
Geografisk sted: Århus!

Indlægaf -Romeren- » 14 aug 2007 23:38

Hvis I virkelig er glade for maskin-øvelsen, så kan I godt køre alle tre. I mine øjne er incline og alm. bænkpres nok i et fullbody program, hvor i sikkert også har dips og måske military...

Men jorden går såmænd ikke under ved at i kører alle tre - hvem ved, måske vil det give endnu bedre resultater.

Prøv jer frem, og fortsat god træning.

/Rune
Log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=13108

It's nice to be important, but it's more important to be nice...

Baili
Diskopumper
Indlæg: 184
Tilmeldt: 29 aug 2005 09:54

Indlægaf Baili » 15 aug 2007 14:56

Det kunne da være at vi så skulle prøve det :)

Jo tak, og i lige måde :P
I like work. It facinates me. I sit and look at it for hours

Dysp
Hjemmetræner
Indlæg: 209
Tilmeldt: 22 nov 2006 17:11

Indlægaf Dysp » 15 aug 2007 15:00

Baili skrev:Det kunne da være at vi så skulle prøve det :)

Jo tak, og i lige måde :P


Jeg kan kun tænke mig frem til, at hvis I belaster musklen mere end normalt (ved 3, ikke 2 øvelser), vil det naturligt kræve mere restutionstid? Kan nogen give mig ret i det?

Og så kommer min tanke; hvis I kun kører fullbody 2 dage, så kan I jo såmænd bare fyre en dag mere ind mellem programmerne :)

Fjatus
Newb
Indlæg: 13
Tilmeldt: 25 jul 2007 20:14

Indlægaf Fjatus » 15 aug 2007 19:58

kør incline og maskin en da og så kør flad bænk anden da med ryk. det giver go mase og styrke
stoooooooor som en katoiiii

Dysp
Hjemmetræner
Indlæg: 209
Tilmeldt: 22 nov 2006 17:11

Indlægaf Dysp » 15 aug 2007 20:55

Fjatus skrev:kør incline og maskin en da og så kør flad bænk anden da med ryk. det giver go mase og styrke


Meget veldokumenteret.

Brugeravatar
junjer23
Hjemmetræner
Indlæg: 299
Tilmeldt: 13 jun 2007 11:52
Geografisk sted: Bælum:)
Kontakt:

Indlægaf junjer23 » 15 aug 2007 21:16

Fjatus skrev:kør incline og maskin en da og så kør flad bænk anden da med ryk. det giver go mase og styrke


fra esbjerg eller hvad?
Pumper på livet løs

PR:

BP: 112,5
DL: 127,5
SQ: 100

viewtopic.php?t=17239

Czyber
Kagearm
Indlæg: 99
Tilmeldt: 01 apr 2007 23:13

Indlægaf Czyber » 16 aug 2007 22:45

Dysp skrev:
Baili skrev:Det kunne da være at vi så skulle prøve det :)

Jo tak, og i lige måde :P


Jeg kan kun tænke mig frem til, at hvis I belaster musklen mere end normalt (ved 3, ikke 2 øvelser), vil det naturligt kræve mere restutionstid? Kan nogen give mig ret i det?


Hvis de evt. tager 3 sæt af 6 reps i 3 øvelser giver det 54 reps brysttræning.

Hvis de istedet taget 5 sæt af 5 reps i 2 øvelser giver det 50 reps brysttræning.

I overstående eksempel er der ikke den store forskel, men der er mange faktorer der spiller ind, hvor lang tid de har trænet, intensitet og volumen osv.

Jeg vil anbefale at i kører bænkpres, og incline bænkpres.

Evt. således.

Mandag - Bænkpres
Onsdag - Bænkpres inc.
Fredag - Bænkpres(håndvægte)

Næste uge gør i så, sådan her:

Mandag - Bænkpres inc. (håndvægte)
Onsdag - Bænkpres
Fredag - Bænkpres Inc

Der er ingen perfekt opskrift men det er umiddelbart sådan jeg ville gøre det 8)

Dysp
Hjemmetræner
Indlæg: 209
Tilmeldt: 22 nov 2006 17:11

Indlægaf Dysp » 17 aug 2007 09:15

Czyber skrev:
Dysp skrev:
Baili skrev:Det kunne da være at vi så skulle prøve det :)

Jo tak, og i lige måde :P


Jeg kan kun tænke mig frem til, at hvis I belaster musklen mere end normalt (ved 3, ikke 2 øvelser), vil det naturligt kræve mere restutionstid? Kan nogen give mig ret i det?


Hvis de evt. tager 3 sæt af 6 reps i 3 øvelser giver det 54 reps brysttræning.

Hvis de istedet taget 5 sæt af 5 reps i 2 øvelser giver det 50 reps brysttræning.

I overstående eksempel er der ikke den store forskel, men der er mange faktorer der spiller ind, hvor lang tid de har trænet, intensitet og volumen osv.

Jeg vil anbefale at i kører bænkpres, og incline bænkpres.

Evt. således.

Mandag - Bænkpres
Onsdag - Bænkpres inc.
Fredag - Bænkpres(håndvægte)

Næste uge gør i så, sådan her:

Mandag - Bænkpres inc. (håndvægte)
Onsdag - Bænkpres
Fredag - Bænkpres Inc

Der er ingen perfekt opskrift men det er umiddelbart sådan jeg ville gøre det 8)


Det var ikke hvad jeg spurgte om, så du har ikke svaret mig på det :)

qazws
Hercules
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 17 aug 2007 21:23

Czyber skrev:
Dysp skrev:
Baili skrev:Det kunne da være at vi så skulle prøve det :)

Jo tak, og i lige måde :P


Jeg kan kun tænke mig frem til, at hvis I belaster musklen mere end normalt (ved 3, ikke 2 øvelser), vil det naturligt kræve mere restutionstid? Kan nogen give mig ret i det?


Hvis de evt. tager 3 sæt af 6 reps i 3 øvelser giver det 54 reps brysttræning.

Hvis de istedet taget 5 sæt af 5 reps i 2 øvelser giver det 50 reps brysttræning.

I overstående eksempel er der ikke den store forskel, men der er mange faktorer der spiller ind, hvor lang tid de har trænet, intensitet og volumen osv.

Jeg vil anbefale at i kører bænkpres, og incline bænkpres.

Evt. således.

Mandag - Bænkpres
Onsdag - Bænkpres inc.
Fredag - Bænkpres(håndvægte)

Næste uge gør i så, sådan her:

Mandag - Bænkpres inc. (håndvægte)
Onsdag - Bænkpres
Fredag - Bænkpres Inc

Der er ingen perfekt opskrift men det er umiddelbart sådan jeg ville gøre det 8)


Det er overkommeligt bare træn løs :)


Tilbage til "Begynder forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 114 gæster