Dato og tid er 30 sep 2020 09:44

Hjælp til vægttab...

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Bassai
Newb

Hjælp til vægttab...

Indlægaf Bassai » 28 dec 2007 22:46

Jeg er 17 år, 186 og vejer 90 kg... Jeg har ikke meget tid til at tilbere mad, da jeg er i lære som slagter, og står op kl. 0345, og træner Karate og styrke lige efter fyraften. Jeg vil gerne 10 kg ned, og i en fart, for det er begyndt at gå ud over min ryg.

På forhånd tak for hjælpen.

tynd arm
Champ

Indlægaf tynd arm » 29 dec 2007 00:44

Hej

Hvis du har ryg problemer, tyder det på at din krop vil fortæller dig noget.
Du vejer 90 kg hvilken ikke er specielt meget med når du er 186 cm høj.
Så det er helt sikker ikke din vægt der er hoved problemet.

Umeldbart kan dine ryg problemer skyldes:
For svage posturale muskler (læs: ryg, bag lårs muskler) dvs de muskler der dagen lang kæmper mod tyngde kraften.
Disse kan let blive overanstrengt når man står op dagen lang.
Disse faktorer kan også spille ind på ryg problemer:
Dårlig arbejdes stilling
Dårligt (hård) fodtøj på hård underlag.

Du bør fokuserer på masser af ryg træning, specielt rectus spinae, og de skrå liggende mavemuskler der støtter op om ryggen.

Gode øvelser:
Hyper ex.
Dødløft
Bent over row
T-bar row
Russian twist
Squat
Masser af mave øvelser der rammer de skrå mave muskler

Brugeravatar
JØRGEN STORM
MOOONSTER

Indlægaf JØRGEN STORM » 29 dec 2007 01:25

Som 17-årig er du knap udvokset og vokser stadig.
Og før du kaster dig over de klassiske tunge løft, bør du sikre dig kompetent instruktion og supervision, og for en sikkerheds skyld også sikre dig, at der ikke er strukturelle problemer, medfødte defekter, ect. i din ryg.
Hvis du er så høj, vejer hvad du gør og stadigvæk har meget fedt på kroppen, så er du ikke overforsynet med muskelmasse, - endnu.
Du har derfor som nystartet et anseeligt potentiale for alvorlige skader, hvis du på må og få kaster dig ud i squat, dødløft osv, så bevæbn dig med tålmodighed, - for man hverken smider fedt hurtigt eller opbygger bøffer over natten, - og da slet ikke samtidigt!
THERE CAN ONLY BE ONE!

Tilbage til "Begynder forum"