Dato og tid er 30 sep 2020 09:58

Går som en gorilla!?!!

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Brugeravatar
DoomDuck
Diskopumper
Indlæg: 197
Tilmeldt: 03 dec 2007 00:17
Kontakt:

Går som en gorilla!?!!

Indlægaf DoomDuck » 04 jan 2008 20:16

Jeg har trænet i nogle måneder nu, og er begyndt at gå lidt lige som en gorilla - og jeg hader det. Hvad er skyld i det? kan det være fordi jeg har trænet forkert?
- Gas gir mass'

Loggen (Pauset) log

Brugeravatar
DoomDuck
Diskopumper
Indlæg: 197
Tilmeldt: 03 dec 2007 00:17
Kontakt:

Indlægaf DoomDuck » 04 jan 2008 21:06

:) nej det er sQ ikke det..
- Gas gir mass'

Loggen (Pauset) log

Xerholt
Indlæg: 8
Tilmeldt: 04 jan 2008 21:15
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Re: Går som en gorilla!?!!

Indlægaf Xerholt » 04 jan 2008 21:17

DoomDuck skrev:Jeg har trænet i nogle måneder nu, og er begyndt at gå lidt lige som en gorilla - og jeg hader det. Hvad er skyld i det? kan det være fordi jeg har trænet forkert?


Du er nok nødt til at forklare hvordan en gorilla så ser ud?? Brød under armene eller peger dine arme mere fremad eller hvordan?

Brugeravatar
DoomDuck
Diskopumper
Indlæg: 197
Tilmeldt: 03 dec 2007 00:17
Kontakt:

Indlægaf DoomDuck » 04 jan 2008 21:37

Jamen jeg går helt automatisk med skuldrende mere fremad rettet og så trækkes armene nærmest ned af
- Gas gir mass'

Loggen (Pauset) log

qazws
Hercules
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 04 jan 2008 21:53

DoomDuck skrev:Jamen jeg går helt automatisk med skuldrende mere fremad rettet og så trækkes armene nærmest ned af


Troede flere havde regnet det her ud :oops: :P

Dit forreste hoved på skulderen er stærkere en det bagerst hoved.
Det forreste:
http://www.exrx.net/Muscles/DeltoidAnterior.html
Det bagerste:
http://www.exrx.net/Muscles/DeltoidPosterior.html
Dette skyldes selvfølgelig at du har trænet dit forreste hoved mest hvad er en typisk fejl blandt mange, ikke kun begyndere. Hvis du ikke får styr på det sker der primært to ting: 1: Du kommer til at ligne en gorilla som du selv pointerer, og 2: du udvikler sansyneligvis en skulderskade.
Her er løsningen:
1. Fjern nogle af dine presseøvelser for din øvre krop, dvs. bænkpres, military presses, dips osv. eller skær ned i rep/sæt antal i disse.
2. Kør masser af rows.
3. Kør rear lateral raises. Jeg hører tit folk fortælle om deres positive resultater med denne.
Punkt 1 og 2 er helt klart de vigtigste.
Held og lykke med det :)

Miland
Indlæg: 7
Tilmeldt: 01 jan 2008 19:41
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Miland » 05 jan 2008 00:06

evt trænet ekstremt meget bryst i forhold til bagskulder og ryg!?

Og måske ikke strukket ud? Ja ja, nogen har brug for det, andre har ikke... :)

Xerholt
Indlæg: 8
Tilmeldt: 04 jan 2008 21:15
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlægaf Xerholt » 05 jan 2008 00:16

DoomDuck skrev:Jamen jeg går helt automatisk med skuldrende mere fremad rettet og så trækkes armene nærmest ned af


Som du siger så trækkes dine arme ned af. Det kunne for mig godt lyde som om at rotatormanchetten ikke er stærk nok. Du skal være meget opmærksom på din holdning i skulderen under træning, det er vigtigt at du ikke slapper af. Hvis du slapper af i musklerne omkring skulderbladet under bryst- eller skuldertræning, er der stor chance for, at dine muskler udvikler sig for hurtigt i forhold til rotatormanchetten - den kan ikke følge med, og bliver "slap". Det ville måske derfor være en god idé at følge op med noget træning til denne også, jeg er sikker på det kan findes her på siden under artikler eller lign.

Som der bliver sagt har du sikkert ikke trænet dine muskler ens, og der er derfor kommet uligevægt. Jeg vil råde dig til at strække godt ud i brystmusklerne når de er blevet trænet, da de sandsynligvis er spændt betydelig mere end skulderen. og så ellers følge de øvrige råd der er givet.

tynd arm
Champ
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 24 jul 2004 13:12

Indlægaf tynd arm » 05 jan 2008 05:37

Troede flere havde regnet det her ud

Dit forreste hoved på skulderen er stærkere en det bagerst hoved.
Det forreste:

Forkert, dette har ikke noget med skuldermusklen at gøre, men derimod er brystmusklen for stram.


Du har det der kaldes protraheret skulder, som skyldes for stramme brystmuskler (pectoralis major) som trækker skulderne frem, dette skyldes at dine rygmuskler som skal trække skulderne tilbage (rhomboideus og trapezius) er for slappe

Dvs.
Focus skal være på at træne rhomboideus og trapezius som er modsat pectoralis major
Dette gøres ved at træne en masser row øvelser.
Som skrevet oven over er udtrækning af bryst musklen er også en god ide

Brugeravatar
DoomDuck
Diskopumper
Indlæg: 197
Tilmeldt: 03 dec 2007 00:17
Kontakt:

Indlægaf DoomDuck » 05 jan 2008 17:47

tynd arm skrev:Focus skal være på at træne rhomboideus og trapezius som er modsat pectoralis major
Dette gøres ved at træne en masser row øvelser.
Som skrevet oven over er udtrækning af bryst musklen er også en god ide


DVS. det er disse øvelser jeg blandt andet skal lave?:
- Gas gir mass'

Loggen (Pauset) log


Brugeravatar
DoomDuck
Diskopumper
Indlæg: 197
Tilmeldt: 03 dec 2007 00:17
Kontakt:

Indlægaf DoomDuck » 05 jan 2008 19:22

okay tak for det :) skal jeg så pause mine andre øvelser indtil min krops holdning er iorden igen?
- Gas gir mass'

Loggen (Pauset) log

qazws
Hercules
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 05 jan 2008 19:48

DoomDuck skrev:okay tak for det :) skal jeg så pause mine andre øvelser indtil min krops holdning er iorden igen?


Bare kør noget let bænkpres o.lign., og kør masser af rows. Bare velighold bænken.

Brugeravatar
DoomDuck
Diskopumper
Indlæg: 197
Tilmeldt: 03 dec 2007 00:17
Kontakt:

Indlægaf DoomDuck » 05 jan 2008 21:39

Altså udholdenheds træning med alle de andre øvelser??
- Gas gir mass'

Loggen (Pauset) log

qazws
Hercules
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 06 jan 2008 19:22

DoomDuck skrev:Altså udholdenheds træning med alle de andre øvelser??


Hvis vi siger du kører 5*10 reps i bænk nu, så bare skær det ned til 3*8-10.

Xerholt
Indlæg: 8
Tilmeldt: 04 jan 2008 21:15
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlægaf Xerholt » 08 jan 2008 23:01



Jeg vil umiddelbart ikke anbefale disse øvelser til at rette kropsholdningen med. Det er her Rotatormanchetten der skal "genoptrænes", hvilket gøres med helt andre øvelser. Vi taler om belastning med elastikker eller små håndvægte og reps omkring 20. Under basisøvelser og andre tunge øvelser overtager de store muskler, og de små muskler omkring skulderbladene bliver ikke trænet tilstrækkeligt.

Jeg vil istedet henvise til de to nederste øvelser på følgende side, og undervejs i træningen spare på brystøvelserne og øge antallet af rygøvelser, men undgå helst den meget tunge træning. Sørg for at strække godt ud, især i brystmusklerne, da de i disse tilfælde typisk er utrolig spændte, og dermed medvirkende til at trække skulderne fremad.

http://www.exrx.net/Articulations/Shoul ... chor107050

Du skal være opmærksom på at det ikke er noget du kan ændre i løbet af ugen eller måneden, det kan tage lang tid. Et godt fif er, at du hele tiden sørger for at holde skulderen på plads, hele tiden! Det er svært at koncentrere sig om dette døgnet rundt, men det styrker musklerne og bliver forhåbentlig efterhånden en vane :)


Tilbage til "Begynder forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 75 gæster