Dato og tid er 30 sep 2020 09:33

To modsætninger, eller kan man gå på kompromis?

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Brugeravatar
daffy duck
Newb
Geografisk sted: København
Kontakt:

To modsætninger, eller kan man gå på kompromis?

Indlægaf daffy duck » 04 jan 2008 21:21

Hej, jeg er kommet lidt i tvivl her omkring min kost og træning.

Jeg spiser 6 gange om dagen, 3 store måltider og 3 små, alle sunde selvfølgelig og protein rige, lidt kulhydrat og carbs osv. osv.
Jeg vejer nu 92 kg og er 184cm høj. Så jeg vil selvfølgelig godt smide noget flæsk :D
Imorgen melder jeg mig ind i et fitness center, men jeg vil jo osse gerne være større, kan man tabe sig og bygge muskler sammentidig? Eller skal jeg cutte igennem først?

Forslag modtages med kyshånd

Brugeravatar
DoomDuck
Diskopumper
Kontakt:

Indlægaf DoomDuck » 04 jan 2008 21:39

Du kan ikke cutte og gaine samtidigt.. selvf. vil du få lidt HVIS du ikke har trænet rigtigt før..

Jeg vil anbefale at du cutter først!
- Gas gir mass'

Loggen (Pauset) log

qazws
Hercules
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Re: To modsætninger, eller kan man gå på kompromis?

Indlægaf qazws » 04 jan 2008 22:01

daffy duck skrev:Hej, jeg er kommet lidt i tvivl her omkring min kost og træning.

Jeg spiser 6 gange om dagen, 3 store måltider og 3 små, alle sunde selvfølgelig og protein rige, lidt kulhydrat og carbs osv. osv.
Jeg vejer nu 92 kg og er 184cm høj. Så jeg vil selvfølgelig godt smide noget flæsk :D
Imorgen melder jeg mig ind i et fitness center, men jeg vil jo osse gerne være større, kan man tabe sig og bygge muskler sammentidig? Eller skal jeg cutte igennem først?

Forslag modtages med kyshånd

Har du trænet før? Har du noget muskel gemt væk inden under fedtet?

Hvis du har vil du nok opleve følelsen af at miste størrelse i starten af et cut, men senere hen vil du se langt mere muskuløs ud, selvom du ikke gainer muskel, for som DoomDuck siger, kan du ikke tabe fedt og tage muskel på, på samme tid.

Storfod
Hercules
Geografisk sted: 5854 Gislev

Indlægaf Storfod » 04 jan 2008 22:21

For ikke at oprette endnu en tråd så "låner" jeg lidt her..

Kan i forklare mig helt præcis hvad det at "cutte" går ud på??? :oops:
Jeg kan godt regne ud det er noget med at tabe sig og smide fedt, men...

mathias1989
Gummi-Tarzan

Indlægaf mathias1989 » 04 jan 2008 22:25

Storfod skrev:For ikke at oprette endnu en tråd så "låner" jeg lidt her..

Du svarede næsten selv på det Hr. Storfod :D
Det er nemlig noget med at tabe sig og gå ned i fedt procent.
Derved bliver dine muskler meget tydeligere og mere markerede :D

Storfod
Hercules

Indlægaf Storfod » 04 jan 2008 22:30

mathias1989 skrev:

Fair nok :D Jeg troede bare det var en speciel metode man brugte :o

Men er det forbudt at at styrketræne i den periode hvor man cutter? :(
Og behøves jeg overhovedet at cutte? Jeg er jo på ingen måde overvægtig,
bortset fra min ølmave (hvilket ser ekstremt dumt ud når man måler 2 meter :oops: )

qazws
Hercules
Kontakt:

Indlægaf qazws » 04 jan 2008 22:35

Storfod skrev:
mathias1989 skrev:

bortset fra min ølmave (hvilket ser ekstremt dumt ud når man måler 2 meter :oops: )

Dette burde besvare alle dine spørgsmål:
http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id ... edtprocent!

Storfod
Hercules

Indlægaf Storfod » 04 jan 2008 22:44

qazws skrev:
Storfod skrev:
mathias1989 skrev:

Dette burde besvare alle dine spørgsmål:
http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id ... edtprocent!

Tak :) Men så lad mig stille et andet spørgsmål (hvis det står i artiklen og jeg har overset det, undskylder jeg).
Nu tager jeg proteinpulver (Whey protein) når jeg træner, men er dét en ulempe når jeg prøver at tabe mig??
Altså går proteinen KUN i musklerne, eller sætter noget af det sig også i mine fedtdepoter?

Brugeravatar
daffy duck
Newb
Kontakt:

Indlægaf daffy duck » 05 jan 2008 02:33

Jeg tror bare jeg cutter først, og derefter prøver at gaine muskel.
Men hvornår ved jeg, at jeg er klar til at ændre min kost og træning? Er det bare når man selv er tilfreds?

tynd arm
Champ

Indlægaf tynd arm » 05 jan 2008 05:14

Tak Men så lad mig stille et andet spørgsmål (hvis det står i artiklen og jeg har overset det, undskylder jeg).
Nu tager jeg proteinpulver (Whey protein) når jeg træner, men er dét en ulempe når jeg prøver at tabe mig??
Altså går proteinen KUN i musklerne, eller sætter noget af det sig også i mine fedtdepoter?

Det er kun fedt og kulhydrater/sukker der lagers i dine fedt deporter på kroppen, protein udskilles gennem urinen.

Dvs.
For du for meget protein tisser du det ud

For du for meget kulhydrater/sukker og fedt, bliver du tyk

Storfod
Hercules

Indlægaf Storfod » 05 jan 2008 10:00

tynd arm skrev:
Tak Men så lad mig stille et andet spørgsmål (hvis det står i artiklen og jeg har overset det, undskylder jeg).

Det er kun fedt og kulhydrater/sukker der lagers i dine fedt deporter på kroppen, protein udskilles gennem urinen.

Dvs.
For du for meget protein tisser du det ud

For du for meget kulhydrater/sukker og fedt, bliver du tyk

Billede

kafka
Gummi-Tarzan

Indlægaf kafka » 05 jan 2008 11:16

Men, der er også energi (kcal) i mad/væske med proteiner.. Og i sidste ende er det afgør om du bli'r større eller taber dig, kun afgjort af hvor meget energi du indtager, ift hvor meget du forbrænder (og hvis du gerne vil have at det der bliver størrer er muskler og ikke fedt, ska' du have nok protiner og træne selvfølgelig).

Det er muligt at tage muskler på selvom du er i kcal underskud (dvs tage muskler på mens du cutter), men det er kun muligt hvis du ikke rigtigt har trænet før, og det varer ikke ved. Hvis man er en overvægtig nybegynder, er det faktisk muligt at tage en go' del muskler på samtidigt med at man taber sig, men når start fasen er overstået (en 2 måneders tid vil jeg tro, hvis du træner seriøst), så vil din muskle vækst være minimal (omend den aldrig forsvinder helt). Det kommer også an på hvor meget du taber dig, hvis du er i et semi-stort kcal underskud, vil det være mindre muskle gains.

Brugeravatar
Arhnold
Hercules
Geografisk sted: København K

Indlægaf Arhnold » 05 jan 2008 11:42

daffy duck skrev:Jeg tror bare jeg cutter først, og derefter prøver at gaine muskel.
Men hvornår ved jeg, at jeg er klar til at ændre min kost og træning? Er det bare når man selv er tilfreds?

Cut først, så gain. Hvorfor? Jo, mens du cutter kan du køre et basisprogram hvor du lærer de store øvelser (squat, død bænk osv) at kende. Når du så er færdig med at cutte kan du så virkelig trykke igennem hér!
Følg loggen - bulker løs for tiden:

http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044

Løft for tiden:

Bænk: 100
Dødløft: 150
Squat: 120

qazws
Hercules
Kontakt:

Indlægaf qazws » 05 jan 2008 18:33

kafka skrev:Men, der er også energi (kcal) i mad/væske med proteiner.. Og i sidste ende er det afgør om du bli'r større eller taber dig, kun afgjort af hvor meget energi du indtager, ift hvor meget du forbrænder (og hvis du gerne vil have at det der bliver størrer er muskler og ikke fedt, ska' du have nok protiner og træne selvfølgelig).

Det er muligt at tage muskler på selvom du er i kcal underskud (dvs tage muskler på mens du cutter), men det er kun muligt hvis du ikke rigtigt har trænet før, og det varer ikke ved. Hvis man er en overvægtig nybegynder, er det faktisk muligt at tage en go' del muskler på samtidigt med at man taber sig, men når start fasen er overstået (en 2 måneders tid vil jeg tro, hvis du træner seriøst), så vil din muskle vækst være minimal (omend den aldrig forsvinder helt). Det kommer også an på hvor meget du taber dig, hvis du er i et semi-stort kcal underskud, vil det være mindre muskle gains.

Mit bud på dette er at det bare ser sådan ud. Du vil umiddelbart se ud til at tage muskler på mens du taber dig, specielt hvis du går fra +18-20% til 10-12%. Tvivler stærkt på at du kan tage muskler på mens du taber, også da mange af de processer der hjælper med at opbygge muskler går langsommere når kroppen ikke får nok kalorier.

Brugeravatar
daffy duck
Newb
Kontakt:

Indlægaf daffy duck » 05 jan 2008 20:36

Arhnold skrev:
daffy duck skrev:Jeg tror bare jeg cutter først, og derefter prøver at gaine muskel.

Cut først, så gain. Hvorfor? Jo, mens du cutter kan du køre et basisprogram hvor du lærer de store øvelser (squat, død bænk osv) at kende. Når du så er færdig med at cutte kan du så virkelig trykke igennem hér!

Det vil jeg så gøre.
Når man cutter, er det så nødvendigt med tilskud? Tænker mest på f. eks protein og lignende.

Tilbage til "Begynder forum"