Dato og tid er 28 nov 2020 06:39

WG

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
jesperth
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14 jan 2008 00:18

WG

Indlægaf jesperth » 14 jan 2008 00:26

Hej :)

Jeg kunne godt bruge et par råd om brugen af weight gainer.
Jeg styrketræner 2-3 gange i ugen, spiller tennis 4 gange og fodbold 2 gange.
Det har været et generelt problem for mig at tage på i vægt(1.82 cm, 68 kg om morgenen), trods at jeg spiser utrolig meget.
Mit spørgsmål er om det foregår ligesom protein-drik at man skal indtage det max 1 time efter træning og hvornår er det ellers ideelt at indtage?
Samtidig er der andre kosttilskud som ville være godt for mig?

På forhånd tak :)

qazws
Hercules
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Re: WG

Indlægaf qazws » 14 jan 2008 12:11

jesperth skrev:Hej :)

Jeg kunne godt bruge et par råd om brugen af weight gainer.
Jeg styrketræner 2-3 gange i ugen, spiller tennis 4 gange og fodbold 2 gange.
Det har været et generelt problem for mig at tage på i vægt(1.82 cm, 68 kg om morgenen), trods at jeg spiser utrolig meget.
Mit spørgsmål er om det foregår ligesom protein-drik at man skal indtage det max 1 time efter træning og hvornår er det ellers ideelt at indtage?
Samtidig er der andre kosttilskud som ville være godt for mig?

På forhånd tak :)


Du kan sagtens tage ca. 50g WG efter træning. Det kaldes the open window - oppertunity. (eller hvordan det nu staves :roll:) Du kan sagtens tage noget kreatin også. Læs bl.a. artiklen "Kreatin - alt du bør vide", som ligger under artikler.

zpite
Newb
Indlæg: 45
Tilmeldt: 26 maj 2004 15:08
Geografisk sted: Sydvestjylland
Kontakt:

Indlægaf zpite » 14 jan 2008 13:28

WG er jo bare et ekstra skud kalorier, så det behøves vel sagtens ikke være før eller efter træning, bare 1-2 gange om dagen så du får de ekstra kalorier.

qazws
Hercules
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 14 jan 2008 13:31

zpite skrev:WG er jo bare et ekstra skud kalorier, så det behøves vel sagtens ikke være før eller efter træning, bare 1-2 gange om dagen så du får de ekstra kalorier.


Ja, men blandingen er carbs/protein er optimal til lige efter træning (1:2)

zpite
Newb
Indlæg: 45
Tilmeldt: 26 maj 2004 15:08
Geografisk sted: Sydvestjylland
Kontakt:

Indlægaf zpite » 14 jan 2008 13:35

qazws skrev:Ja, men blandingen er carbs/protein er optimal til lige efter træning (1:2)


Ja, det er selvfølgelig rigtig nok. 8)

Brugeravatar
minimee
Nasty
Indlæg: 886
Tilmeldt: 28 apr 2006 16:55
Geografisk sted: København

Indlægaf minimee » 14 jan 2008 13:43

qazws skrev:
zpite skrev:WG er jo bare et ekstra skud kalorier, så det behøves vel sagtens ikke være før eller efter træning, bare 1-2 gange om dagen så du får de ekstra kalorier.


Ja, men blandingen er carbs/protein er optimal til lige efter træning (1:2)


det kommer vel an på hvilket produkt han har. har set WG, hvor det er et andet blandings forhold....
Det bedste program, er det du ikke træner.
LogBog:

qazws
Hercules
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 14 jan 2008 14:14

minimee skrev:
qazws skrev:
zpite skrev:WG er jo bare et ekstra skud kalorier, så det behøves vel sagtens ikke være før eller efter træning, bare 1-2 gange om dagen så du får de ekstra kalorier.


Ja, men blandingen er carbs/protein er optimal til lige efter træning (1:2)


det kommer vel an på hvilket produkt han har. har set WG, hvor det er et andet blandings forhold....


Det har du selvfølgelig ret i :oops: Men WG hvor blandingsforholdet er 1g protein pr. 2g kulhydrat så er det optimalt lige efter træning :D

jesperth
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14 jan 2008 00:18

Indlægaf jesperth » 14 jan 2008 15:24

produktet Viking, ville det så være optimalt?
Ville det være godt at tage 1 efter træning og 1 før sengetid?

qazws
Hercules
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 14 jan 2008 18:38

jesperth skrev:produktet Viking, ville det så være optimalt?
Ville det være godt at tage 1 efter træning og 1 før sengetid?


Hold dig til efter træning. Blandingen af druesukker + valleprotein gør, at proteinet bliver optaget meget hurtigt også har kroppen ikke noget at arbejde med resten af natten ;) Du kan købe noget valleprotein som er langsom optageligt, og spise 25-30g af det inden du går i seng.

jesperth
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14 jan 2008 00:18

Indlægaf jesperth » 14 jan 2008 20:06

okay :)
tusind tak!

lige et sidste spørgsmål, hvad skal jeg gøre på ikke træningsdage?

qazws
Hercules
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 14 jan 2008 20:21

jesperth skrev:okay :)
tusind tak!

lige et sidste spørgsmål, hvad skal jeg gøre på ikke træningsdage?


Personligt plejer jeg bare ikke at regne kalorierne med i shaken. Jeg går bare ud fra at kalorierne dækker ind over den mængde kalorier jeg forbrænder i løbet af træningen. Dvs. jeg spiser det samme alle dage, men føjer en shake til på træningsdage :)

jesperth
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14 jan 2008 00:18

Indlægaf jesperth » 14 jan 2008 20:42

okay, var egentlig også det jeg havde tænkt mig :)
tusind tak for svarene drenge!

Brugeravatar
toe-toe
Newb
Indlæg: 33
Tilmeldt: 05 nov 2007 19:12

Indlægaf toe-toe » 15 jan 2008 17:24

qazws skrev:Du kan købe noget valleprotein som er langsom optageligt, og spise 25-30g af det inden du går i seng.


Valleprotein er hurtigt optageligt :-) - han skal over i noget kasein (eller hvordan det lige staves)
Bulk for satan!!!


Tilbage til "Begynder forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 59 gæster

cron