Dato og tid er 20 okt 2019 23:31

Hvor mange øvelser?

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Nickie

Hvor mange øvelser?

Indlægaf Nickie » 13 mar 2008 16:35

Hejsa! jeg kører et 2 split prg. 3-4 dage om ugen, som regel 3 øvelser til hver gruppe, men hvor mange bør jeg egentligt køre?
Og hvad med at ændre/skifte øvelser f.eks. bænkpres m. stang vs. bænk m. dumb bells, kabel flyers vs. DB. flyers osv. er det bare for afvekslingens skyld eller er der noget at "hente"? Evt. hvor ofte? :roll:

Morux
Barbell-Baron

Re: Hvor mange øvelser?

Indlægaf Morux » 14 mar 2008 13:27

3 øvelser til hver muskel gruppe er alt for meget. 3 gange om ugen er for lidt til et 2-split. 4 gange er ok. Nu ved jeg ikke hvordan du har delt det op, men sikkert på den traditionelle måde. Bryst,skulder,triceps og håndled-underarme dag X. Og ben, ryg, nakke, biceps og mave X
nogen dage træner jeg 4-5 øvelser andre 7-8

Ben 2 øvelser
Ryg 2
Mave 2
Bryst 2-3
Skulder 1
nakke 1 nogen gange springer jeg den over
Biceps 1-2 tager næsten aldrig 2
Triceps 1-2 det samme som op over, ikke tit.
Håndled-underarme 1

Variere din træning med BB og DB. En gang imellem også med kabler, streg under en gang i mellem, som i aldrig :wink: Du vænner kroppen til en øvelse, derfor er det godt at variere. Kan ikke komme med nogen dybbere forklaring. Men du får mere ud af at variere din træning. Søger du lidt kan du sikkert nemt finde noget mere.

Brugeravatar
Noceo
Expert
Geografisk sted: 2300 Kbh S.

Re: Hvor mange øvelser?

Indlægaf Noceo » 14 mar 2008 15:15

There's a point in every fathers life, where he blows up his daughters room.

Tilbage til "Begynder forum"