Dato og tid er 13 aug 2020 18:26

fundament træning for begynder

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Brugeravatar
Lord
Barbell-Baron

fundament træning for begynder

Indlægaf Lord » 20 mar 2008 19:17

i fundament træning for begynder har jeg har svært ved at se på billederne i øvelses biblioteket hvilken vej ens håndgreb skal være i 3 af øvelserne.
om håndes overflade skal være over eller under stangen??

det er disse 3 øvelser
barbell deadlift
bent-over barbell rows
barbell military press

så er der også
Reverse grip chin ups
skal ens underarm vende ind mod kroppen under øvelsen?

Brugeravatar
Helsinghof
Hjemmetræner
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Re: fundament træning for begynder

Indlægaf Helsinghof » 20 mar 2008 19:34

Dødløft: holder du med mixgrip for bedre styrke, dvs en arm med håndfladen ind mod kroppen, og den anden den modsatte vej..

BOR: håndfladen ind imod kroppen

Military: Når du skal til at starte er dine håndflader ind imod kroppen, og når du løfter op over hovedet er de væk fra kroppen..

Ja i underhånds chins skal din underarm vende ind i mod kroppen..

Håber du forstår det på min mærkelige måde at skrive det på, og at jeg har forstået dine spørgsmål korrekt :roll:

Brugeravatar
Lord
Barbell-Baron

Indlægaf Lord » 20 mar 2008 20:09

Må sige det lyder lidt indviklet.

må prøve og søge på youtube. der er folk der ligger videoer ind der.

dødløft: tror jeg at jeg er med på hvordan det gøres.

BOR: hvis jeg er med på hvad du mener med håndfladen ind mod kroppen, så er det omvendt af hvad jeg har gjordt.

Military: med "til og starte" mener du når jeg løfter vægten enten fra jorden eller squat stativ og op til brystet?
for kan ikke se hvordan jeg ellers kan ændre mit greb midt i løftet på vej over hovedet. det må være ret besværligt.

Dødløft er du sikker på det skal udføres på den måde altså med mixgrip eller er det bare din egen holdning til det?
og hvis man ikke laver det med mixgrip og laver samme greb med begge hænder. hvilket greb skal det så være?

Brugeravatar
LCA
Barbell-Baron

Indlægaf LCA » 20 mar 2008 20:24

Lord skrev:i fundament træning for begynder har jeg har svært ved at se på billederne i øvelses biblioteket hvilken vej ens håndgreb skal være i 3 af øvelserne.

det er disse 3 øvelser
barbell deadlift
bent-over barbell rows
barbell military press

så er der også
Reverse grip chin ups

I dødløft kan du bare køre med overhåndsgreb indtil vægten er så høj, at du ikke kan holde ordentligt på stangen mere. Derefter kører mixed grip - 1 hånd med overhånds og den anden med underhånds.

I bent over barbell rows tager du overhåndsgreb hvorimod yates rows er med underhånds.

I military press har du overhåndsgreb når du tager fat på stangen i stativet. Når du har den siddende på brystet vender håndfladerne dermed væk fra dig selv.

Reverse grip chin ups er som navnet antyder også med underhåndsgreb.
Når du har fat i ribben/stangen i denne øvelse vender håndfladerne således ind mod dig selv.

Brugeravatar
Helsinghof
Hjemmetræner
Kontakt:

Indlægaf Helsinghof » 20 mar 2008 22:36

Lord skrev:Må sige det lyder lidt indviklet.

BOR: hvis jeg er med på hvad du mener med håndfladen ind mod kroppen, så er det omvendt af hvad jeg har gjordt.

Military: med "til og starte" mener du når jeg løfter vægten enten fra jorden eller squat stativ og op til brystet?
for kan ikke se hvordan jeg ellers kan ændre mit greb midt i løftet på vej over hovedet. det må være ret besværligt.

Dødløft er du sikker på det skal udføres på den måde altså med mixgrip eller er det bare din egen holdning til det?
og hvis man ikke laver det med mixgrip og laver samme greb med begge hænder. hvilket greb skal det så være?

Du kan ligeså godt vænne dig til mixgrip, så bare start med det.. søg på youtube hvis du ikke ved hvordan ja..

Som LCA også siger, BOR med underhåndsgreb er Yates Row i stedet..

Når du skal løfte den fra stativet så har du selvf. overhåndsgreb :)

Brugeravatar
Helsinghof
Hjemmetræner
Kontakt:

Indlægaf Helsinghof » 20 mar 2008 22:36

Helsinghof skrev:
Lord skrev:Må sige det lyder lidt indviklet.

Du kan ligeså godt vænne dig til mixgrip, så bare start med det.. søg på youtube hvis du ikke ved hvordan ja..

Som LCA også siger, BOR med underhåndsgreb er Yates Row i stedet..

Når du skal løfte den fra stativet i military så har du selvf. overhåndsgreb :)

Brugeravatar
Lord
Barbell-Baron

Indlægaf Lord » 22 mar 2008 18:42

LCA skrev:
Lord skrev:i fundament træning for begynder har jeg har svært ved at se på billederne i øvelses biblioteket hvilken vej ens håndgreb skal være i 3 af øvelserne.

det er disse 3 øvelser
barbell deadlift
bent-over barbell rows
barbell military press

så er der også
Reverse grip chin ups

I dødløft kan du bare køre med overhåndsgreb indtil vægten er så høj, at du ikke kan holde ordentligt på stangen mere. Derefter kører mixed grip - 1 hånd med overhånds og den anden med underhånds.

I bent over barbell rows tager du overhåndsgreb hvorimod yates rows er med underhånds.

I military press har du overhåndsgreb når du tager fat på stangen i stativet. Når du har den siddende på brystet vender håndfladerne dermed væk fra dig selv.

Reverse grip chin ups er som navnet antyder også med underhåndsgreb.
Når du har fat i ribben/stangen i denne øvelse vender håndfladerne således ind mod dig selv.

ok. så har jeg også lavet de rigtige greb ifølge det du skriver her.

så er det kun det med mixgrib som jeg kan forsøge med senere når jeg får tung vægt på som du nævner.

Helsinghof tak for hjælpen.
men synes LCA forklarer det bedre.

har set et mixgrib på youtube. og skal nok også kigge på nogle flere videoer der. det er sjovt at se. og man kan få et bedre indblik.

Tilbage til "Begynder forum"