Dato og tid er 14 okt 2019 11:35

Hjælp til træning for styrke

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
KLJM
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31 mar 2008 11:44

Hjælp til træning for styrke

Indlægaf KLJM » 31 mar 2008 12:13

Hej

Jeg er ny her på siden og egentlig os ret ny inden for styrketræning
derfor har jeg et par spørgsmål og søger lidt råd som jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt med :-)

Jeg er en ung mand på 23 år vejer 76 kg og er 184 cm høj jeg har styrketrænet snart en 3 månders tid på forskellige måder som jeg vil vende tilbage til derud over svømmer jeg 2-3 gange om ugen så mit ugeprogram er måske lidt presset som pt ser sådan ud

Mandag: svøm
Tirsdag Styrketræning
Onsdag svøm
Torsdag Styrketræning
Fredag Fri
Lørdag Fri
Søndag svøm og derefter styrketræning

Mit mål med styrketrænigen er at opnå en så stor styrke så muligt med så minimal opbyggelse af masse det er muligt.
Da jeg startede med at styrketræne trænede jeg sådan lidt løst med en ven sådan lidt på maskiner og lidt med frievægte
derefter fik jeg lavet et program af centeret med 3 sæt af 12 gentagelser kun på maskiner ,det kørte jeg så på i ca en månder hvorfter jeg fik lavet et nyt program men 3 sæt af 6 gentaglser med så tung vægt jeg kan, og det er jeg så kørt på ca en 1 1/2 måndes tid nu og er begyndt og skifte maskinerne ud med frie vægte .

Nu er det så jeg vil gerne vil høre om dette er en optimalt måde at træne på
eller kan der gøres noget bedere i forhold til mit mål?

Hvordan ligger det med kosten kan jeg godt ligge i kcal underskud og optage styrke ??

Og hvordag nedtrapper jeg min træning på til svømmestævner uden at holde pause men så jeg stadig er frisk i kroppen på dagen??

Er det øvelser det vil gavne min svømning mere end andre ??

håber på et par gode svar Mhv KLJM

qazws
Hercules
Indlæg: 3367
Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Re: Hjælp til træning for styrke

Indlægaf qazws » 31 mar 2008 18:17

Hvordan ser dit styrkeprogram ud?

Ja, det kan du godt, men det vil tage længere tid at opbygge styrken.

Deload. Du kan evt. bare skrue ned for endten intensitivitet eller volume, sådan det ikke er en "hel" deload.

Det sidste skal jeg ikke gøre mig klog på, men jeg vil skyde på en balance mellem musklerne altid er at foretrække.

KLJM
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31 mar 2008 11:44

Re: Hjælp til træning for styrke

Indlægaf KLJM » 01 apr 2008 09:18

mit progam ser sådan her ud

3 x 6
benpres
Lever Lying Leg Curl
bænkpres
Flat bench dumbell pressess
Barbell Curl
French presses
Cable Pushdown
Pulldowns
Seated cable rows
og så mave

mvh KLJM

qazws
Hercules
Indlæg: 3367
Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Re: Hjælp til træning for styrke

Indlægaf qazws » 01 apr 2008 10:10

Prøv at søge rundt på sitet, du kan sagtens finde et meget bedre fullbody end dét.

KLJM
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31 mar 2008 11:44

Re: Hjælp til træning for styrke

Indlægaf KLJM » 01 apr 2008 10:41

Jaa det tænkte jeg jo nok :-D

Nej men jeg har prøvet at søge lidt rundt før jeg srev dette indlæg men synes bare jeg bliver mere forvirret ,kan jo af gode grunde ikke se hvad der er godt og hvad der er skidt ...
det er vel ikke sådan jeg kan få dig til at give et bud på et godt program ??

mhv KLJM

qazws
Hercules
Indlæg: 3367
Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Re: Hjælp til træning for styrke

Indlægaf qazws » 01 apr 2008 17:46

Hvis det skal været specialiseret til svømning kan jeg nok ikke, men jeg kan give dig et mere alm fullbody:

Squat / Dødløft
Bænkpres
Bent over rows
Goodmornings / Front Squat
Military Presses
Chin-ups
+ 2 compound øvelser efter eget valg (en træk og en pres)
+ 5-10 min lal efter hvert pas, hvor du kan køre al den isolation du kan nå.


Tilbage til "Begynder forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster