Dato og tid er 15 okt 2019 02:18

Nybegynder mangler hjælp

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
DingoM

Nybegynder mangler hjælp

Indlægaf DingoM » 12 maj 2008 16:12

Hej alle sammen !

Jeg er en dreng på 19 år, jeg er 182 cm høj og vejer 81kg. jeg har i længre tid overvejet at starte med at styrketræne, men jeg har aldrig taget mig sammen til at tage det seriøst. Jeg har nu besluttet at tage det seriøst og begynde at træne. Jeg har valgt at begynde at træne på grund af tre ting, det er sund, man får en god kondi og man får en flot figur. Mit mål med træningen er ikke at blive kæmpe stor og frygtindgydende ( :badgrin: ) men blot at få en flot figur.

I de to sidste uger har jeg tabt mig 4kg og regner med at jeg skal tabe mig 10kg mere før jeg er slank, men nu er jeg kommet i tanke om at jeg vil styrketræne. Spørgsmålet er bare: "Skal jeg tabe mig før jeg begynder på styrketræning?"

Jeg har fundet en kostplan som jeg har tænkt mig at følge, men er der nogle der kan fortælle mig om det er en kostplan der virker?
LINK

Derudover har jeg fundet et trænings program, og igen er der nogle der ved om dette program er et godt program?

Et "Voluminøst" split-program:
Dag 1: Squat, Step-ups, Læg, En-arms-rowing, Biceps-curl
Dag 2: Brystpres, Flyers, Skulderpres, Sideløft, Triceps siddende
3 sæt á 12 gentagelser for hver øvelser
Begge dage trænes der også mave og lænderyg.
Træn 3-4 gange pr. uge (Hver anden gang laves "Dag 1" osv.
LINK

Jeg håber virkeligt der er nogle der kan hjælpe mig :)

Tak på forhånd

DingoM

Re: Nybegynder mangler hjælp

Indlægaf DingoM » 12 maj 2008 17:10

Tak for linket :)

Men hvad ville være bedst, at tabe mig før jeg begynder at træne eller gøre begge dele på én gang?

Tilbage til "Begynder forum"