Dato og tid er 18 feb 2020 09:15

Bodybuilding og HIIT

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
RonniLarsen
Strandløve

Bodybuilding og HIIT

Indlægaf RonniLarsen » 17 maj 2008 12:56

Hey allesammen.
Er ny her, men har fuldt med i emnerne herinde og læst mange af artiklerne :)

Jeg har et spørgsmål som lyder på :

Når man er interesseret i at opbygge muskelmasse og samtidig lidt kondition. Men så skal man dyrke cardio samtidig med vægttræning og det betyder man skal indtage flere kcal.
Har læst at HIIT skulle være den bedste form for fedtforbræning fordi den går ind og tærrer på fedtreserverne istedet for glykose depoterne, der kan selvfølgelig ikke undgå at bruge glykose, i et indlæg her på siden.
Så i mit hoved burde den også være det bedste cardio man kan dyrke, hvis man er interesseret i at vokse da den "fjerner" fedtet og bruger mindst af ens kcal overskud?

Mvh Ronni

chrille-92
Kagearm
Geografisk sted: Djursland

Re: Bodybuilding og HIIT

Indlægaf chrille-92 » 17 maj 2008 15:37

RonniLarsen skrev:Hey allesammen.
Er ny her, men har fuldt med i emnerne herinde og læst mange af artiklerne :)

Jeg har et spørgsmål som lyder på :

Når man er interesseret i at opbygge muskelmasse og samtidig lidt kondition. Men så skal man dyrke cardio samtidig med vægttræning og det betyder man skal indtage flere kcal.
Har læst at HIIT skulle være den bedste form for fedtforbræning fordi den går ind og tærrer på fedtreserverne istedet for glykose depoterne, der kan selvfølgelig ikke undgå at bruge glykose, i et indlæg her på siden.
Så i mit hoved burde den også være det bedste cardio man kan dyrke, hvis man er interesseret i at vokse da den "fjerner" fedtet og bruger mindst af ens kcal overskud?

Mvh Ronni

-fine reflektioner. :D

men hvordan lyder spørgsmålet helt præcist?
"Gros, cut, fort!"

Brugeravatar
Youssef
Strandløve
Geografisk sted: Odense

Indlægaf Youssef » 17 maj 2008 16:15

Ja hvad er dit spørgsmål? hehe :)

RonniLarsen
Strandløve

Indlægaf RonniLarsen » 17 maj 2008 20:39

Mit spørgsmål er om HIIT er det bedste cardio man kan dyrke ved siden af vægttræning med henblik på muskelvækst, hvorpå man så bruger mindst af sit energi overskud, så man stadig kan vokse? forstå i? :)

qazws
Hercules
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 18 maj 2008 19:18

Hvis du spiser mere end du forbrænder er det såmænd ligemeget om du bruger et meget energikrævende cardiovalg eller mindre energikrævende cardiovalg, så det er ligemeget hvad du vælger, så længe du tilpasser dit energiindtag.

Jeg vil dog alligevel foreslå HIIT, da jeg foretrækker den cardioform.

RonniLarsen
Strandløve

Indlægaf RonniLarsen » 21 maj 2008 05:47

Okey, tak.
Gider du fortælle mig hvilke cardio former der er mere energikrævende end andre, ogsamtidig giver god kondition?

qazws
Hercules
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 21 maj 2008 10:38

RonniLarsen skrev:Okey, tak.
Gider du fortælle mig hvilke cardio former der er mere energikrævende end andre, ogsamtidig giver god kondition?

I have no idea :lol: Personligt synes jeg ikke emnet er så relevant i den store sammenhæng...

RonniLarsen
Strandløve

Indlægaf RonniLarsen » 21 maj 2008 16:48

jeg synes det er relevant, - for mig. Og måske for andre der har svært ved at tage på. Jeg ville i det store hele bare gerne høre om nogen ved hvilke cardio former der er mere energi krævende end andre, sådan at jeg kan vælge den hvor der skal mindst energi til og så samtidig opbygge en god kondition?

Brugeravatar
Arhnold
Hercules
Geografisk sted: København K

Indlægaf Arhnold » 22 maj 2008 11:27

når man styrketræner siger HIT hjemmesiden, at det er bedst at lave lav-intensitets kardio. Og det tror jeg egentlig godt på, hvis dte er masse/udseende man går efter.

Hvis det er en generel form du går efter, tror jeg HIIT er godt, da det er "alsidigt". Men som altid er det godt at rotere lidt en gang imellem.

Hvis du skal forbrænde flest mulige kalorier på fx 1 time, så er den måde du forbrænder mest på dér hvor du finder et tempo du akurat kan holde en time - sådan så du er helt færdig efter den time. Det er sådan man forbrænder mest, basta. Men om det så er den mest optimale måde at træne kardio på ved jeg ikke - men tror det ikke - tror HIIT er bedre!
Følg loggen - bulker løs for tiden:

http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044

Løft for tiden:

Bænk: 100
Dødløft: 150
Squat: 120

RonniLarsen
Strandløve

Indlægaf RonniLarsen » 22 maj 2008 11:54

super, tak for svarene begge to :)

Tilbage til "Begynder forum"