Dato og tid er 14 okt 2019 12:40

mave og ryg problemer -udfordringer

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
hamderlasse

mave og ryg problemer -udfordringer

Indlægaf hamderlasse » 19 maj 2008 17:16

Hej

Når jeg spænder i mine mavemuskler spænder jeg automatisk os i ryggen - er der andre der oplever det? Issuet er at jeg når ikke at spænde nok i maven før det går i lænden.

En anden problemstilling ved dette er at når jeg så laver maveøvelserne "niver" det i det nederste af rygmuskulaturen!

Jeg overvejer lidt om man blot skal styrke ryggen mere, eller om det er noget der skal en fysioterapeut eller noget ind over!! ;-)

Håber nogle af jer garvede kan hjælpe lidt her.

Lasse

Alexander Andersen
Nasty
Geografisk sted: Århus

Re: mave og ryg problemer -udfordringer

Indlægaf Alexander Andersen » 19 maj 2008 20:32

Det lyder meget underligt, har aldrig hørt om nogen med lignende problemer.

Ville selv gå til en fysioterapeut :wink:
Logbog
20 år - 183 cm - 83 kg

HansK
Gummi-Tarzan

Indlægaf HansK » 19 maj 2008 21:43

Når jeg spænder i mine mavemuskler spænder jeg automatisk os i ryggen - er der andre der oplever det?

Jeg spænder også automatisk i ryggen når jeg spænder min mause.. Men tror det er helt normal man gør det. Kunne forestille mig at hvis man ikke automatisk spændte i ryggen ville man simpelthen bugge forover når man spændte i maven :lol: hehe kunne man forestille sig..

Triceps bliver f.eks automatisk spændt når du spænder biceps, med mindre du spænder biceps ved at dreje underarmen.

Nogen ret mig hvis jeg er gal på den.. :wink:

En anden problemstilling ved dette er at når jeg så laver maveøvelserne "niver" det i det nederste af rygmuskulaturen!

er det ved alle mave øvelser? Jeg selv har opleve ubehag ved den nedeste del er ryggen ved bestemte mave øvelser

hamderlasse

Indlægaf hamderlasse » 22 maj 2008 18:47

Hej igen...

Nej det er faktisk mest ved maveøvelser hvor jeg ligger på ryggen og hiver benene op - frem for at det er overkroppen der er den aktive del.

Tog nogle andre maveøvelser idag - her er det ik så slemt, så det er nok denne ene øvelse der gør bøvlet.... Men tænker stadig over om det er fordi man ik er stærk nok i det nederste af ryggen.

HansK
Gummi-Tarzan

Indlægaf HansK » 22 maj 2008 19:56

Kunne godt tænkes, men ved det ikke.. Sørg bare for at få trænet din ryg godt og se om det så ikke bliver bedre?

Tilbage til "Begynder forum"