Dato og tid er 17 okt 2019 18:50

'Hurtigt' større muskler

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Build16
Newb
Indlæg: 15
Tilmeldt: 20 maj 2008 16:57

'Hurtigt' større muskler

Indlægaf Build16 » 20 maj 2008 17:05

Hej. Jeg har trænet i ca. 2 måneder nu, og føler ikke der sker nok.
Jeg er 16år, træner ca. 3gange om ugen (snart kun 2, da det begynder at blive kedeligt for mig)

Jeg tager 60 i bænk, og 22kg i håndvægte til bryst øvelser.
Jeg vejer KUN omkring de 65kg, har prøvet weight gainer, uden meget hjælp(tog det måske ikke helt rigtigt..) Og jeg er ca. 1.80 høj.

Nogen der har et forslag til hvad jeg skal gøre, også for at skubbe mig selv igang igen, og om jeg skal begynde på weight gainer igen? Eller andre ting som som kreatin osv osv.

Tak :)

runner
Arnold
Indlæg: 1157
Tilmeldt: 22 jun 2005 10:31

Re: 'Hurtigt' større muskler

Indlægaf runner » 20 maj 2008 17:37

Build16 skrev:Hej. Jeg har trænet i ca. 2 måneder nu, og føler ikke der sker nok.
Jeg er 16år, træner ca. 3gange om ugen (snart kun 2, da det begynder at blive kedeligt for mig)

Jeg tager 60 i bænk, og 22kg i håndvægte til bryst øvelser.
Jeg vejer KUN omkring de 65kg, har prøvet weight gainer, uden meget hjælp(tog det måske ikke helt rigtigt..) Og jeg er ca. 1.80 høj.

Nogen der har et forslag til hvad jeg skal gøre, også for at skubbe mig selv igang igen, og om jeg skal begynde på weight gainer igen? Eller andre ting som som kreatin osv osv.

Tak :)


Tjaaah, du kunne jo starte med at poste dit program.
Kosten er selvfølgelig vigtig, men hvis programmet ikke er i orden, kommer du ikke langt.
This message was generated using 100% recycled electrons!
----------------------------------------------------------

Min log: runners-log-nr-2-t30785.html

Build16
Newb
Indlæg: 15
Tilmeldt: 20 maj 2008 16:57

Re: 'Hurtigt' større muskler

Indlægaf Build16 » 20 maj 2008 17:44

Hov.. Undskyld ;)

Har ikke et fast program.

Men det er sådan set sådan her:
Mandag - bryst biceps triceps mave og ryg
Torsdag - bryst biceps triceps mave og ryg
Søndag - bryst biceps triceps mave og ryg

Jeg kan ikke gå fra fitness centeret uden at have trænet bryst, da det er det vigtigeste for mig. Og mener også selv at min krop hviler nok til jeg kan træne det hvergang. har altid 2 dage uden træning :)

Brugeravatar
Arhnold
Hercules
Indlæg: 3736
Tilmeldt: 02 aug 2004 12:16
Geografisk sted: København K

Re: 'Hurtigt' større muskler

Indlægaf Arhnold » 20 maj 2008 17:58

du skal ikke træne søndag og så mandag igen.

dit program er skod, og du har tydeligvis ikke forstand på kost. Læs nogle artikler her på forumet. Læs fx mine to i "brugerskrevne artikler"
Følg loggen - bulker løs for tiden:

http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044

Løft for tiden:

Bænk: 100
Dødløft: 150
Squat: 120
_______________
Total: 370

Build16
Newb
Indlæg: 15
Tilmeldt: 20 maj 2008 16:57

Re: 'Hurtigt' større muskler

Indlægaf Build16 » 20 maj 2008 19:10

Arhnold skrev:du skal ikke træne søndag og så mandag igen.

dit program er skod, og du har tydeligvis ikke forstand på kost. Læs nogle artikler her på forumet. Læs fx mine to i "brugerskrevne artikler"


Siger ikke jeg træner søndag, også mandag igen? har TO dage hvor jeg ikke træner. dvs. søndag til onsdag. skrev bare fra denne uge af;) - og ja. Mit prg. er skod.

Nej. har ikke forstand på kost, det jo helt sikkert tydeligt. spiser ca. 3 æg hver 2. dag. spiser tun de dage jeg ikke får æg. får Masser af kylling.
Så det vidst på plads. Men jeg kan ikke prale af jeg spiser sundt, der er jeg ikke helt klar;) Men forstår ikke hvor du kunne se det med: tydeligvis ikke forstand på kost. whatever, prøver at læse det du har skrevet, og forholde mig til det hvis det er godt.

qazws
Hercules
Indlæg: 3367
Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Re: 'Hurtigt' større muskler

Indlægaf qazws » 20 maj 2008 21:10

Post din fulde kostplan over hvad du spiser en given dag. Fx i dag eller i går.

Også starter du på et ordentligt program, fx:

Fullbody
Squat / Dødløft (veksel)
Bænkpres
Bent over rows
Goodmornings / Front Squat (Veksel)
Military Presses
Chin-ups

Programmet trænes hver anden dag.

Build16
Newb
Indlæg: 15
Tilmeldt: 20 maj 2008 16:57

Re: 'Hurtigt' større muskler

Indlægaf Build16 » 21 maj 2008 08:13

Tak ;) Det vil jeg gøre.

Morgen: Appelsinjuice & krydderboller - tiden mangler til det helt storre.
Skoletiden, 8 til halv 2: En faxekondi 2 æbler
Eftermiddag, før træning: 3æg, 1 dåse tun, også for det meste Super topform Light^^
Aftensmad: Kartofler og kylling - uden sovs;)
Natmad: Rugbrød med.. Det vi har..

Det var igår. Idag er der jo fodbold i fjernsynet, mon ikke jeg får lidt popcorn og slik der ..

Jeg prøver at sige nej til slik osv, men det sku svært ^^

Build16
Newb
Indlæg: 15
Tilmeldt: 20 maj 2008 16:57

Re: 'Hurtigt' større muskler

Indlægaf Build16 » 21 maj 2008 08:27

Incline Bænkpres
Decline Bænkpres

Kan jeg få de her ind i programmet? uden det skader;) ??

HansK
Gummi-Tarzan
Indlæg: 110
Tilmeldt: 20 nov 2007 23:07

Re: 'Hurtigt' større muskler

Indlægaf HansK » 21 maj 2008 08:54

Du skal da hvis have læst noget om kost :wink: .. og så skal du på et godt fullbody program. og benene skal altså også trænes..

anhen
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14 apr 2008 10:11

Re: 'Hurtigt' større muskler

Indlægaf anhen » 21 maj 2008 09:33

i begynder forum ligger der et fullbody program. Jeg tror selv på det er vigtigt at få trænet fullbody for en mere harmonisk krop, tror sku du bliver glad for det i længden. OG hvorfor starte med at træne forkert, gør det rigtigt fra starten af - det er dit fundament for fremtiden.

Du kan også læse en masse om kost under artikel linket.

Skod program og skod kost kommer man ingen vejne med. At du spiser lidt slik hist og her er til dels ok, men sørg for at dine hovedmåltider bliver sat ordentligt sammen, spis ca. 6 gange om dagen - læs mere under de udemærkede artikler her på siden.


Jeg er selv ny i gamet, men har gjort mig selv den tjeneste at spise sundt og følge en kostplan. Desuden træner jeg full body til stor tilfredshed.

Du skriver at træning keder dig, gør det til en livsstil i stedet for det er det det er! Desuden tager der år at få den krop man gerne vil have, så hvis du keder dig efter 2 måneder skal du nok gøre dig nogle overvejelser.

Fortsæt og gør det ordentligt eller stop.

qazws
Hercules
Indlæg: 3367
Tilmeldt: 07 jan 2007 15:48
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Re: 'Hurtigt' større muskler

Indlægaf qazws » 21 maj 2008 10:41

Build16 skrev:Incline Bænkpres
Decline Bænkpres

Kan jeg få de her ind i programmet? uden det skader;) ??


Det korte svar er nej, desværre.

Din kostplan er langt fra fantastisk, du bør faktisk næsten starte forfra med den, helt fra bunden. Prøv at læse diverse artikler om kost og eksempler på kostplaner.

Brugeravatar
Arhnold
Hercules
Indlæg: 3736
Tilmeldt: 02 aug 2004 12:16
Geografisk sted: København K

Re: 'Hurtigt' større muskler

Indlægaf Arhnold » 21 maj 2008 10:57

Build16 skrev:Incline Bænkpres
Decline Bænkpres

Kan jeg få de her ind i programmet? uden det skader;) ??



hvad er det lige du tror de vil udrette af mirakler? Forskellen mellem almindelig, incline og decline er minimal, og du vil ikke kunne se forskel uanset hvilken du træner!
Følg loggen - bulker løs for tiden:



http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044



Løft for tiden:



Bænk: 100

Dødløft: 150

Squat: 120

_______________

Total: 370

Brugeravatar
Lord
Barbell-Baron
Indlæg: 545
Tilmeldt: 08 jul 2007 14:44

Re: 'Hurtigt' større muskler

Indlægaf Lord » 21 maj 2008 11:48

Build16 skrev:Tak ;) Det vil jeg gøre.

Morgen: Appelsinjuice & krydderboller - tiden mangler til det helt storre.
Skoletiden, 8 til halv 2: En faxekondi 2 æbler
Eftermiddag, før træning: 3æg, 1 dåse tun, også for det meste Super topform Light^^
Aftensmad: Kartofler og kylling - uden sovs;)
Natmad: Rugbrød med.. Det vi har..

Det var igår. Idag er der jo fodbold i fjernsynet, mon ikke jeg får lidt popcorn og slik der ..

Jeg prøver at sige nej til slik osv, men det sku svært ^^


Din kost er jo helt galt.

Jeg har ikke selv den store forstand på kostplaner og kost. men har da læst lidt og køre med en midlertidig kostplan indtil jeg måske finder på noget bedre.

Min kostplan ser således ud når jeg følger den:

morgenmad: 90g havregryn, 40-50g rosiner, 400g skummetmælk

ca. ½ time efter morgenmad: 1 scoop protein pulver + 300 ml. skummetmælk
(tager viking 100% whey/valle med choco smag)

mellemmåltid: 4 skiver gullerods rugbrød, 1 med gul havarti ost, 1 med jordbær syltetøj, 2 stk. med makrel tomat

middag: salat (1/4 agurk + 1 tomat + iceberg)
+ 2 stk. ciabatta grov. med kyllingbrystfilet

(træning) hvor jeg indtager 1 scoop protein + 300 ml. skummetmælk
½ delen midt i træningen og resten i løbet af den sidste halvdel af træningen.

kort tid efter træning: 200-250g yoghurt + 20-30g havregryn (kun de dage jeg træner)

De dage jeg ikke træner tager jeg stadig protein pulver. tager det ca. ½-1 time efter middags måltidet.

mellemmåltid: 250g grønne stenfri vindruer /2 bananer / 250g jordbær

aftensmad: 250g grøntsager, 120g kartofler/80g ris/80g pasta, ca. 150g fiskepinde/laksefilet

mellemmåltid: 300g yoghurt + 50g rosiner

det her tegn / betyder eller. og ikke at jeg spiser alle de ting samme dag.

Men det er også bare et eksempel. man kan spise efter mange forskellige kostplaner og udfra hvad man nu har derhjemme. specielt da du stadig bor hjemme og nok spiser din aftensmad efter hvad der bliver lavet.

men ja du kan jo kigge på kostplaner og råd om kost i forskellige artikler og forum herinde.

Build16
Newb
Indlæg: 15
Tilmeldt: 20 maj 2008 16:57

Re: 'Hurtigt' større muskler

Indlægaf Build16 » 21 maj 2008 12:16

Tak til alle ;)

Ved godt min "kostplan" er noget lort. Men det jo fordi jeg aldrig har fået en kostplan, og har ikke vidst rigtig noget om det.

Det lyder som om man skal spise rimeligt meget, og det kan jeg sagtens - er tit sulten :(

Tror jeg starter op med havregryn fra morgnen af, lyder som om mange gør det nemlig;)

Så lige et spørgsmål. Er det et stort problem at jeg har meget svært ved at tage på? kan spise ALT uden at tage 1gram på.

Brugeravatar
Arhnold
Hercules
Indlæg: 3736
Tilmeldt: 02 aug 2004 12:16
Geografisk sted: København K

Re: 'Hurtigt' større muskler

Indlægaf Arhnold » 21 maj 2008 12:46

drop nu det pjat med at du kan spise uden at tage på. det tror alle, lige indtil de begynder at SPISE. Prøv at spise som du gør nu, og drik så 150 mL olivenolie hver morgen og aften - så tager du nok 2 kg på på en uge! bare SPIS istedet for at spise, så skal det nok komme!
Følg loggen - bulker løs for tiden:



http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044



Løft for tiden:



Bænk: 100

Dødløft: 150

Squat: 120

_______________

Total: 370


Tilbage til "Begynder forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster

cron