Dato og tid er 05 apr 2020 01:20

Ben træning?

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Franskfisker
Newb
Kontakt:

Re: Ben træning?

Indlægaf Franskfisker » 01 okt 2008 23:55

Så forklar mig hvorfor folk som kun stiller op i bænkpres konkurrencer så også squatter og dødløfter?

Så vidt jeg har forstået udover det, fungerer det også sådan, at jo tungere vægte man løfter desto større hormon udskillelse (eller hvad man kalder det med et smart latinsk ord) sker der. Altså vil max i power øvelser som squat og dødløft få frigivet en masse hormoner da man her arbejder med tunge vægte
Hej! Ønsker du at benytte en effektiv slankekur kan du snart læse mere om dette. Så kig forbi www.simpelslankekur.dk hvis du har lyst!

Brugeravatar
komodo
Expert
Geografisk sted: Herning - Riget i midten (ex-Silkebronx)
Kontakt:

Indlægaf komodo » 02 okt 2008 07:51

Franskfisker skrev:Så forklar mig hvorfor folk som kun stiller op i bænkpres konkurrencer så også squatter og dødløfter?

Så vidt jeg har forstået udover det, fungerer det også sådan, at jo tungere vægte man løfter desto større hormon udskillelse (eller hvad man kalder det med et smart latinsk ord) sker der. Altså vil max i power øvelser som squat og dødløft få frigivet en masse hormoner da man her arbejder med tunge vægte

Sandt. Ved tung bentræning producerer din krop større mængder af væksthormon. For at det skal have en positiv effekt på resten af kroppens hypertrofi, skal disse muskler dog selvfølgelig også trænes (man bliver heller ikke stor af steroider, hvis man ikke træner sine muskler!).

MEN! Et er at testosteronproduktionen stiger, men er det i et omfang der reelt har en indvirkning på omfanget af muskulær vækst? Det er aldrig blevet påvist.
Vegetar - gammel indiansk ord for "dårlig jæger"
HST og Sheiko - all the way!
Den noget inaktive log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?p=118609#118609

Billede

Emilg
Strandløve
Geografisk sted: Amager

Indlægaf Emilg » 03 okt 2008 06:19

Franskfisker skrev:Så forklar mig hvorfor folk som kun stiller op i bænkpres konkurrencer så også squatter og dødløfter?

Vi har i pricippet også været enige et langt stykke hen af vejen. Opponerede bare i mod den holdning, som var min opfattelse at du havde og mange iøvrigt har, correct me if i'm wrong, at træning nærmest er spild hvis ikke man får benene med.
Der er klart næsten kun fordele ved at træne ben, men man kan sagtens få en flot, muskuløs og stærk overkrop uden at træne ben.
Så hvis en person, der af årsager ikke kan, må eller vil træne benene, så er der stadig massere at hente i træning, hvad enten det er hypertrofi eller styrke.
Tjek loggen, billeder på side 3 viewtopic.php?t=20665

Franskfisker
Newb
Kontakt:

Indlægaf Franskfisker » 03 okt 2008 15:08

Endelig blev vi enige:)
Hej! Ønsker du at benytte en effektiv slankekur kan du snart læse mere om dette. Så kig forbi www.simpelslankekur.dk hvis du har lyst!

Partizan
Newb
Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Partizan » 04 okt 2008 17:55

Lige et ?

Hvor ofte må man træne squat ?
Abra Kadabra

Franskfisker
Newb
Kontakt:

Indlægaf Franskfisker » 05 okt 2008 00:57

2-3 gange burde være fint:)

Brugeravatar
komodo
Expert
Geografisk sted: Herning - Riget i midten (ex-Silkebronx)
Kontakt:

Indlægaf komodo » 05 okt 2008 12:28

Partizan skrev:Lige et ?

Hvor ofte må man træne squat ?

Afhænger af volumen i dit program. Med tilpas lille volumen, kan du træne squat hver dag. Jeg træner selv fulllbody i øjeblikket. Her bliver der squattet hver gang - 3 dage om ugen
Vegetar - gammel indiansk ord for "dårlig jæger"
HST og Sheiko - all the way!
Den noget inaktive log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?p=118609#118609

Billede

Tilbage til "Begynder forum"