Dato og tid er 05 apr 2020 01:39

Lidt spørgsmål fra en ny

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Lazz

Lidt spørgsmål fra en ny

Indlægaf Lazz » 30 mar 2009 17:31

Efter at have læst en hel del artikler herinde bliver jeg lidt i tvivl..

Jeg kører med et fullbody

Er det godt at tage 5x5 i bænkpres, squat, hvis man gerne vil stige i muskelmasse? Jeg skal måske nærmere tage 3x10, og hvordan med pauserne imellem?

Er alene bænkpres også nok som bryst? eller skal jeg tilføje Incline bænkpres?

Franskfisker
Newb
Kontakt:

Re: Lidt spørgsmål fra en ny

Indlægaf Franskfisker » 30 mar 2009 17:54

Hejsa. 3x10 er måske mere bb-orienteret med fokus på masse, men personligt har jeg selv haft gode erfaringer med 5x5 i bænk og squat. Det har givet mig en fin masse og samtidig også en god styrke. Hvis du lige er begyndt at træne, vil jeg mene det er tilstrækkeligt at give den max gas i bænk og der derfor ikke er nogen grund til også at køre incline. Mht pauser skal du gøre hvad der føles naturligt, ikke for kort eller lang pause. Fx 10 mins mellem hvert sæt er alt for lang tid:) Personligt holder jeg mellem 2-3 mins pause afhængig af øvelsen. Håber det hjalp:)
Hej! Ønsker du at benytte en effektiv slankekur kan du snart læse mere om dette. Så kig forbi www.simpelslankekur.dk hvis du har lyst!

Lazz

Indlægaf Lazz » 30 mar 2009 18:04

Fedt, nice med et hurtigt svar.. :)

jeg har kørt mit program i to måneder, hvor længe skal der sådan gå for at begynde at lægge sådan noget ind?

Franskfisker
Newb
Kontakt:

Indlægaf Franskfisker » 30 mar 2009 18:11

Det er svært at svare på. Personligt har jeg trænet i snart 3 år og jeg har aldrig kørt inclines. Synes altid bænk har været tilstrækkeligt. På det sidste er jeg dog begyndt at fokusere mere på det. Så kører jeg fx nogle sæt i bænk og derefter videre til inclines med håndvægte. Nogen vil nok synes du skal køre inclines fra starten eller efter et halvt år, 1 år osv:)
Hej! Ønsker du at benytte en effektiv slankekur kan du snart læse mere om dette. Så kig forbi www.simpelslankekur.dk hvis du har lyst!

Lazz

Indlægaf Lazz » 31 mar 2009 20:55

Et par spørgsmål mere er lige dukket op

Er rækkefølgen af øvelser vigtig? Da jeg har læst herinde, en anbefalede: ben, bryst, ryg, mave, arm?

Hvor godt er det at mikse to øvelser? altså tage et sæt Military og derefter et sæt EZ-Curl og så skifte tilbage til Military?

NoGood
Diskopumper

Indlægaf NoGood » 01 apr 2009 11:37

Det kan du sagtens, men sørg for at det er to øvelser der ikke arbejder nogle af de samme muskler, f.eks. en brystøvelse med en skulderøvelse. Det kaldes at supersette og man kan også godt benytte to øvelser til den samme muskel, men det er ikke noget man skal starte ud med når man begynder.

Lazz

Indlægaf Lazz » 01 apr 2009 22:48

Det er super, mange tak

Tilbage til "Begynder forum"