Dato og tid er 25 sep 2020 18:16

Vurdering af 2 split november - nu med billede.

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
vthomasgeertsen
Newb
Indlæg: 47
Tilmeldt: 18 feb 2009 14:45

Vurdering af 2 split november - nu med billede.

Indlægaf vthomasgeertsen » 07 nov 2009 22:18

Ville gerne have nogle finjusteringer på mit program, så der selvfølgelig er det største udbytte af det :wink:
Så her får I lige det nuværende 2 splits-program:
______________________________________________________________________________________
Dag 1

Bryst
Bænkpres 6x5, Incline Bænkpres 8x5, Dumbell Flyers 8x5, *Cable Flyers 8x3
________
* http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/CBStandingFly.html

Skuldre
Military Pres 8x5, Dumbell Shoulder Pres 8x5

Triceps
Dips med ekstra vægt 6x5, *Cable Pushdowns 8x5, *Bent-over triceps extensions 8x5, (Fransk pres 8x5)
________
* http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBPushdown.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBBentoverTriExt.html

__________________________________________

Dag 2

Ryg
*Cable Close Grip Pulldown 8x5, Cable Pulldown 8x5, Bent-over Rows 8x5, *(Dumbbell Bent-over Row 8x3)
________
* http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/CBCloseGripPulldown.html

Ben
Decline Benpres 8x5, Calf Raises 15x3

Biceps
Barbell Curls 6x5, Preacher Curls 8x5, Dumbell Curls 8x5, *(Cable Curl 8x3)
________
* http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/CBCurl.html
______________________________________________________________________________________

Træningspas

Mandag - Dag 1
Tirsdag - Dag 2
Onsdag - Hviledag
Torsdag - Dag 1
Fredag - Dag 2
________

Stats/information

Alder: 17 år.
Højde: 1,77 cm.
Vægt: *65 kg.
Træningserfaring: 8 måneder seriøs.
Måltider: Morgenmad, mellemmåltid, frokost, trænings snack, eftermiddagsmad, aftensmad, natmad.

Nogle diverse løft I SÆT:
Bænkpres - 75 kg.
Barbell Curls - 40 kg.
Dødløft - 90 kg (da jeg lavede det meget).
Squat - 60 kg (da jeg lavede det meget).
Dumbell Flyers - 22 kg hver.
________
*Jeg vejer ikke særlig meget, men det skal siges, at jeg har en meget lav fedtprocent og på ingen måder er for tynd eller noget - samtidig med at jeg spiser mere end de fleste.


Det var vist det. Det skal lige siges, at jeg ved godt, at jeg ikke har meget ben og skuldre, men det skyldes tidmangel.
Parenteserne i programmet viser, at jeg laver øvelsen, hvis tiden er til det.
Målet med styrketræningen/fitness er primært masse på kroppen, og jeg ønsker at blive så stor som muligt på den bedst mulige lovlige måde. Dertil kommer styrken også, men som sagt er det massen der er i højeste fokus.
Jeg vil gerne have noget respons på programmet, så det kan blive forbedret, så mine mål ovenfor bliver realiseret. På forhånd tak champs :wink: :wink:

- Thomas Geertsen.
Senest rettet af vthomasgeertsen 08 nov 2009 11:59, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Daddy Cool
ADMIN
Indlæg: 797
Tilmeldt: 28 sep 2004 15:50

Re: Vurdering af 2 split november

Indlægaf Daddy Cool » 07 nov 2009 22:38

vthomasgeertsen skrev:Målet med styrketræningen/fitness er primært masse på kroppen, og jeg ønsker at blive så stor som muligt på den bedst mulige lovlige måde. Dertil kommer styrken også, men som sagt er det massen der er i højeste fokus.
Jeg vil gerne have noget respons på programmet, så det kan blive forbedret, så mine mål ovenfor bliver realiseret. På forhånd tak champs :wink: :wink:
.

Det bliver/får du ikke med det program....
f.eks. har du 4 Brystøvelser, 4 Bicepsøvelser, alt for meget Iso-øvelser :wink:

Kom igang med nogen regulære Basisøvelser, så kommer der masse på :)
Billede
"There can be only one,"

"Stay teight"

www.facebook.com/getbig.dk

vthomasgeertsen
Newb
Indlæg: 47
Tilmeldt: 18 feb 2009 14:45

Re: Vurdering af 2 split november

Indlægaf vthomasgeertsen » 07 nov 2009 22:43

Daddy Cool skrev:
vthomasgeertsen skrev:Målet med styrketræningen/fitness er primært masse på kroppen, og jeg ønsker at blive så stor som muligt på den bedst mulige lovlige måde. Dertil kommer styrken også, men som sagt er det massen der er i højeste fokus.
Jeg vil gerne have noget respons på programmet, så det kan blive forbedret, så mine mål ovenfor bliver realiseret. På forhånd tak champs :wink: :wink:
.

Det bliver/får du ikke med det program....
f.eks. har du 4 Brystøvelser, 4 Bicepsøvelser, alt for meget Iso-øvelser :wink:

Kom igang med nogen regulære Basisøvelser, så kommer der masse på :)



Regulære basisøvelser.. kan du nævne flere inden for brystgenren foruden bænkpres? :)
Og ellers, kan du komme med nogle flere og mere specifikke rettelser så, hvor de nye regulære basisøvelser indgår? Tak :wink:

Brugeravatar
Daddy Cool
ADMIN
Indlæg: 797
Tilmeldt: 28 sep 2004 15:50

Re: Vurdering af 2 split november

Indlægaf Daddy Cool » 07 nov 2009 22:50

Du mangler Squat og Dødløft, og du har for mange Iso-øvelser, alt for meget armtræning,
Billede
"There can be only one,"

"Stay teight"

www.facebook.com/getbig.dk

vthomasgeertsen
Newb
Indlæg: 47
Tilmeldt: 18 feb 2009 14:45

Re: Vurdering af 2 split november

Indlægaf vthomasgeertsen » 07 nov 2009 22:59

Daddy Cool skrev:Du mangler Squat og Dødløft, og du har for mange Iso-øvelser, alt for meget armtræning,


Angående armtræning er det fordi, jeg ikke føler, at jeg får nok ud af det, hvis jeg kun har 2-3 øvelser.
Så hvis jeg tager nogle øvelser ud fra delvist ben og ryg og erstatter dem med squat og dødløft er den hjemme?

Brugeravatar
Daddy Cool
ADMIN
Indlæg: 797
Tilmeldt: 28 sep 2004 15:50

Re: Vurdering af 2 split november

Indlægaf Daddy Cool » 07 nov 2009 23:06

vthomasgeertsen skrev:
Daddy Cool skrev:Du mangler Squat og Dødløft, og du har for mange Iso-øvelser, alt for meget armtræning,


Angående armtræning er det fordi, jeg ikke føler, at jeg får nok ud af det, hvis jeg kun har 2-3 øvelser.
Så hvis jeg tager nogle øvelser ud fra delvist ben og ryg og erstatter dem med squat og dødløft er den hjemme?

Lige præsis der jeg vil hen - og bare rolig armene skal nok vokse med færre øvelser :)
Smid også en Flyers ud, og en Triceps, og 2 til Biceps er rigeligt (mere er ikke bedre)
Billede
"There can be only one,"

"Stay teight"

www.facebook.com/getbig.dk

Drist
Newb
Indlæg: 27
Tilmeldt: 20 jul 2009 09:06

Re: Vurdering af 2 split november

Indlægaf Drist » 08 nov 2009 09:34

Kan kun støtte op omkring hvad Daddy Cool siger. Når du så bliver noget mere trænet, så kan du begynde lidt mere på isolations øvelserne.

EN TING! 8*5 OMG hvad skal du dog bruge det til. Det har jo ikke noget som helst med volume at gøre. Det der er styrke, styrke og styrke.

Hvis du skal have volume og det er det, som har dit fokus. Så skal du altså kører 3*12, 3*15 eller 3*10 hvis du synes tolv bliver for meget.

3*12 fungerer rigtig godt, gør det i hvert fald for mig :)

vthomasgeertsen
Newb
Indlæg: 47
Tilmeldt: 18 feb 2009 14:45

Re: Vurdering af 2 split november

Indlægaf vthomasgeertsen » 08 nov 2009 11:54

Drist skrev:Når du så bliver noget mere trænet, så kan du begynde lidt mere på isolations øvelserne.

Føler nu selv jeg er rimelig trænet, men jeg smider lige et billede, så kan du/I bedømme ud fra det.
På nuværende tidspunkt har jeg kun et billede af ryggen desværre. :)
Billede

Drist skrev:EN TING! 8*5 OMG hvad skal du dog bruge det til. Det har jo ikke noget som helst med volume at gøre. Det der er styrke, styrke og styrke.

Hvis du skal have volume og det er det, som har dit fokus. Så skal du altså kører 3*12, 3*15 eller 3*10 hvis du synes tolv bliver for meget.

3*12 fungerer rigtig godt, gør det i hvert fald for mig :)


Jeg skal ikke kun køre 3 sæt, da jeg følger et "skema", hvor jeg ændrer antallet af gentagelser en smule, men hvor sættene næsten altid er 5.
Men kan jeg godt tage 12x5 så? :)

Drist
Newb
Indlæg: 27
Tilmeldt: 20 jul 2009 09:06

Re: Vurdering af 2 split november - nu med billede.

Indlægaf Drist » 08 nov 2009 17:53

Du siger du følger et skema?

Så går jeg udfra du kører et speciel program?

Jeg kan sige dig en ting, det program du end måtte køre er IKKE lavet til volume men styrke.

Så hvis du vil have volume og så skal du droppe det program der.............

Bogarder
Site Admin
Indlæg: 745
Tilmeldt: 31 aug 2009 19:34
Geografisk sted: 8000

Re: Vurdering af 2 split november - nu med billede.

Indlægaf Bogarder » 08 nov 2009 18:04

vthomasgeertsen->

Når du skriver 8x5, mener du så 5 reps 8 sæt, eller omvendt?

Tror bare du har stiller det omvendt op ;)

8 reps, 5 sæt er såmænd fin volume træning.. Men ja drop nogle iso øvelser som det er sagt, hvis du vil ha masse.

Drist
Newb
Indlæg: 27
Tilmeldt: 20 jul 2009 09:06

Re: Vurdering af 2 split november - nu med billede.

Indlægaf Drist » 08 nov 2009 18:16

Bogarder. Jeg siger ikke at at 8*5 ikke gør ham større. Jeg siger bare det fokuserer på styrken.

Fyren spørger hvad der er bedst.... Hvis han vil fokusere på volume, så skal han køre ligesom jeg beskrev tidligere.

Brugeravatar
Daddy Cool
ADMIN
Indlæg: 797
Tilmeldt: 28 sep 2004 15:50

Re: Vurdering af 2 split november - nu med billede.

Indlægaf Daddy Cool » 08 nov 2009 18:25

Drist skrev:Bogarder. Jeg siger ikke at at 8*5 ikke gør ham større. Jeg siger bare det fokuserer på styrken.

Fyren spørger hvad der er bedst.... Hvis han vil fokusere på volume, så skal han køre ligesom jeg beskrev tidligere.

10 x 3 giver også god Hypotrofi, og her kan der køres tungt :wink:
Billede
"There can be only one,"

"Stay teight"

www.facebook.com/getbig.dk

Bogarder
Site Admin
Indlæg: 745
Tilmeldt: 31 aug 2009 19:34
Geografisk sted: 8000

Re: Vurdering af 2 split november - nu med billede.

Indlægaf Bogarder » 08 nov 2009 18:30

Forstår godt hvor du vil hen drist :wink:

Men inden vi diskuterer noget bliver vi lige alle enige om sæt/reps altid skrives i den nævnte rækkefølge.

Eks 3x10 = 3 sæt af 10 repetitioner.

8 sæt af 5 reps -> fokus på max styrke

5 sæt af 8 reps -> fokus flyttet mod masse

:D

Drist
Newb
Indlæg: 27
Tilmeldt: 20 jul 2009 09:06

Re: Vurdering af 2 split november - nu med billede.

Indlægaf Drist » 08 nov 2009 18:44

Det kan vi så godt blive enige om Bogarder :wink:

Brugeravatar
-the gun-
Hjemmetræner
Indlæg: 213
Tilmeldt: 10 maj 2009 12:22
Geografisk sted: Aabenraa, Sønderjylland

Re: Vurdering af 2 split november - nu med billede.

Indlægaf -the gun- » 08 nov 2009 18:50

Hvor lang tid tager en omgang træning for dig Thomas?
WHERE THERE IS WILL, THERE IS A WAY...

Loggen: THE GUN - My way to get armed!!!
http://forum.getbig.dk/viewtopic.php?p=258503#258503


Tilbage til "Begynder forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 92 gæster

cron