Dato og tid er 28 sep 2020 20:58

Vurdering af 2 split november - nu med billede.

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Bogarder
Site Admin
Indlæg: 745
Tilmeldt: 31 aug 2009 19:34
Geografisk sted: 8000

Re: Vurdering af 2 split november - nu med billede.

Indlægaf Bogarder » 08 nov 2009 18:54

Daddy Cool skrev:
Daddy Cool skrev:
Drist skrev:Bogarder. Jeg siger ikke at at 8*5 ikke gør ham større. Jeg siger bare det fokuserer på styrken.

Fyren spørger hvad der er bedst.... Hvis han vil fokusere på volume, så skal han køre ligesom jeg beskrev tidligere.

10 x 3 giver også god Hypotrofi, og her kan der køres tungt :wink:

Mente selvfølgelig: 3 x 10 (3 rep. x 10 sæt) som sikkert er ukendt for mange :wink:



Blev også lige selv grebet af forvirringen :D

-the gun- skrev:Hvor lang tid tager en omgang træning for dig Thomas?


Ja det er jo ofte problemet med at køre mange sæt..

Brugeravatar
Daddy Cool
ADMIN
Indlæg: 797
Tilmeldt: 28 sep 2004 15:50

Re: Vurdering af 2 split november - nu med billede.

Indlægaf Daddy Cool » 08 nov 2009 18:55

Daddy Cool skrev:
Drist skrev:Bogarder. Jeg siger ikke at at 8*5 ikke gør ham større. Jeg siger bare det fokuserer på styrken.

Fyren spørger hvad der er bedst.... Hvis han vil fokusere på volume, så skal han køre ligesom jeg beskrev tidligere.

10 x 3 giver også god Hypotrofi, og her kan der køres tungt :wink:

Mente selvfølgelig: 3 x 10 (3 rep. x 10 sæt) som sikkert er ukendt for mange :wink:
(Alderen trykker) :?
Billede
"There can be only one,"

"Stay teight"

www.facebook.com/getbig.dk

Brugeravatar
-the gun-
Hjemmetræner
Indlæg: 213
Tilmeldt: 10 maj 2009 12:22
Geografisk sted: Aabenraa, Sønderjylland

Re: Vurdering af 2 split november - nu med billede.

Indlægaf -the gun- » 08 nov 2009 19:10

Jeg synes ikke du bør træne meget længere end en time og et kvarter! Træningsintensiteten daler efter en times hård træning med max gas!

Jeg vil også mene at 3 sets af 6-8 reps i hver øvelse skulle være nok, bare det er hårdt nok! Når du har vænnet dig til det, og det begynder at stå stille, kan du køre 3 sets af 12-15 reps i to-tre måneder, for at få lidt variation :) Det gælder om at løfte tungt og tag hver eneste set som om at det gælder dit liv! :twisted: For mig at se virker dit program langt ude, det er den direkte vej til overtræning!
WHERE THERE IS WILL, THERE IS A WAY...

Loggen: THE GUN - My way to get armed!!!
http://forum.getbig.dk/viewtopic.php?p=258503#258503

vthomasgeertsen
Newb
Indlæg: 47
Tilmeldt: 18 feb 2009 14:45

Re: Vurdering af 2 split november - nu med billede.

Indlægaf vthomasgeertsen » 08 nov 2009 20:03

Bogarder skrev:vthomasgeertsen->

Når du skriver 8x5, mener du så 5 reps 8 sæt, eller omvendt?

Tror bare du har stiller det omvendt op ;)

8 reps, 5 sæt er såmænd fin volume træning.. Men ja drop nogle iso øvelser som det er sagt, hvis du vil ha masse.

Det skal forstås sådan her Bogarder: 5 sæt med 8 reps.


-the gun- skrev:Hvor lang tid tager en omgang træning for dig Thomas?

En omgang træning tager for det meste omkring halvanden time :)

-the gun- skrev:Jeg vil også mene at 3 sets af 6-8 reps i hver øvelse skulle være nok, bare det er hårdt nok! Når du har vænnet dig til det, og det begynder at stå stille, kan du køre 3 sets af 12-15 reps i to-tre måneder, for at få lidt variation :)

Og med det antal sæt og reps får jeg den bedste volume? Er det sådan, jeg skal forstå det champ? :wink:

Bogarder
Site Admin
Indlæg: 745
Tilmeldt: 31 aug 2009 19:34
Geografisk sted: 8000

Re: Vurdering af 2 split november - nu med billede.

Indlægaf Bogarder » 09 nov 2009 07:44

For masse ville jeg vælge 3-4 sæt af 8-12 reps.. Flere studier viser at dette giver størst hypertrofi :wink:

Som DC skriver er 3 gange 10 et godt sted at starte.

Brugeravatar
-the gun-
Hjemmetræner
Indlæg: 213
Tilmeldt: 10 maj 2009 12:22
Geografisk sted: Aabenraa, Sønderjylland

Re: Vurdering af 2 split november - nu med billede.

Indlægaf -the gun- » 09 nov 2009 08:19

vthomasgeertsen skrev:
-the gun- skrev:Jeg vil også mene at 3 sets af 6-8 reps i hver øvelse skulle være nok, bare det er hårdt nok! Når du har vænnet dig til det, og det begynder at stå stille, kan du køre 3 sets af 12-15 reps i to-tre måneder, for at få lidt variation :)

Og med det antal sæt og reps får jeg den bedste volume? Er det sådan, jeg skal forstå det champ? :wink:

Ja, det vil jeg mene! Nu har jeg trænet med flere personer der har stillet op til DM, og snakket med folk som har læst sig til en del omkring træning, og de er alle sammen af samme mening! Hvis du bare løfter tungt nok, så får du omkring 100-80% ud af første set, 70-60% af andet set, og kun omkring 30-20% ud af tredje set :) Så kan du godt se at yderligere sets, ville være direkte overtræning! Jeg kører også kun tre øvelser bryst og tre øvelser ryg, to øvelser biceps og tre til triceps, tre til skulder og fire til ben, og jeg kører endda et 4-split program, så jeg får en meget lavere frekvens end dig, men det er nok! :D
WHERE THERE IS WILL, THERE IS A WAY...

Loggen: THE GUN - My way to get armed!!!
http://forum.getbig.dk/viewtopic.php?p=258503#258503

vthomasgeertsen
Newb
Indlæg: 47
Tilmeldt: 18 feb 2009 14:45

Re: Vurdering af 2 split november - nu med billede.

Indlægaf vthomasgeertsen » 10 nov 2009 17:06

-the gun- skrev:
vthomasgeertsen skrev:
-the gun- skrev:Jeg vil også mene at 3 sets af 6-8 reps i hver øvelse skulle være nok, bare det er hårdt nok! Når du har vænnet dig til det, og det begynder at stå stille, kan du køre 3 sets af 12-15 reps i to-tre måneder, for at få lidt variation :)

Og med det antal sæt og reps får jeg den bedste volume? Er det sådan, jeg skal forstå det champ? :wink:

Ja, det vil jeg mene! Nu har jeg trænet med flere personer der har stillet op til DM, og snakket med folk som har læst sig til en del omkring træning, og de er alle sammen af samme mening! Hvis du bare løfter tungt nok, så får du omkring 100-80% ud af første set, 70-60% af andet set, og kun omkring 30-20% ud af tredje set :) Så kan du godt se at yderligere sets, ville være direkte overtræning! Jeg kører også kun tre øvelser bryst og tre øvelser ryg, to øvelser biceps og tre til triceps, tre til skulder og fire til ben, og jeg kører endda et 4-split program, så jeg får en meget lavere frekvens end dig, men det er nok! :D


Skal prøve at bevæge mig derhen af så :)


Tilbage til "Begynder forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 56 gæster