Dato og tid er 02 jun 2020 15:00

Fullbody program - comments?

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Kejseren
Strandløve
Indlæg: 326
Tilmeldt: 17 feb 2004 19:24
Kontakt:

Fullbody program - comments?

Indlægaf Kejseren » 13 feb 2010 18:20

Hej,

Bænkpres
Military press
Dips
Chinups
Rows
Lænd (ikk mulighed for dødløft)
Biceps Curl
Mave
Squat

Kører som udgangspunkt 3x10 reps. Hvad siger I til det? Jeg træner 2 gange om ugen, 3 hvis jeg har mulighed for det. Får jeg ramt alle muskelgrupper godt nok? Er bryst klaret med BP og mili+dips?

Sætter pris på jeres tilbagemeldinger.
Nutid, datid, øltid, altid...

LRohrP
Barbell-Baron
Indlæg: 568
Tilmeldt: 04 jun 2009 19:35

Re: Fullbody program - comments?

Indlægaf LRohrP » 13 feb 2010 19:25

Kører du dem i den rækkefølge, du har skrevet ?

Hvis .. så vil jeg komme med en del ændringer :)
Licensløfter i VSS

-> Min log viewtopic.php?f=6&t=22965

-Kig i artiklerne, før du spørger :)

Brugeravatar
Jonas R
Barbell-Baron
Indlæg: 588
Tilmeldt: 27 nov 2009 20:50

Re: Fullbody program - comments?

Indlægaf Jonas R » 13 feb 2010 21:02

Squat
Rows
Lænd (hyperextensions?)
Bænkpres
Military press
Dips
Chinups
Biceps Curl
Mave

er nok den rækkefølge jeg ville lave dem i.
med 3x10 varer det så ikke ret lang tid? måske 2x10 kunne gøre det.
brystet er fint med bænken, men det er jo svært at ramme det meget mere uden at træne for lang tid..
Stats:
Højde ~184 cm
Vægt ~97 kg

Bænkpres - 1x115 kg
Squat - 1x145 kg
Dødløft - 1x175 kg

Log: viewtopic.php?f=6&t=25007

Kejseren
Strandløve
Indlæg: 326
Tilmeldt: 17 feb 2004 19:24
Kontakt:

Re: Fullbody program - comments?

Indlægaf Kejseren » 13 feb 2010 23:11

Hej,

Nej, det var bare en tilfældig rækkefølge.
Men vil da gerne høre, hvilken rækkefølger du mener er bedst?

Jeg synes egentlig ikke det tager så længe. Træner jo ikke hver dag, så tiden er egentlig ikke et problem.

- Thomas
Nutid, datid, øltid, altid...

LRohrP
Barbell-Baron
Indlæg: 568
Tilmeldt: 04 jun 2009 19:35

Re: Fullbody program - comments?

Indlægaf LRohrP » 14 feb 2010 13:34

Kejseren skrev:Hej,

Nej, det var bare en tilfældig rækkefølge.
Men vil da gerne høre, hvilken rækkefølger du mener er bedst?

Jeg synes egentlig ikke det tager så længe. Træner jo ikke hver dag, så tiden er egentlig ikke et problem.

- Thomas


Faktisk ligesom Jonas R har skrevet.. :)
Licensløfter i VSS

-> Min log viewtopic.php?f=6&t=22965

-Kig i artiklerne, før du spørger :)

Storfod
Hercules
Indlæg: 3664
Tilmeldt: 02 jan 2008 23:09
Geografisk sted: 5854 Gislev

Re: Fullbody program - comments?

Indlægaf Storfod » 14 feb 2010 13:44

Jonas R skrev:Squat
Rows
Lænd (hyperextensions?)
Bænkpres
Military press
Dips
Chinups
Biceps Curl
Mave

er nok den rækkefølge jeg ville lave dem i.
med 3x10 varer det så ikke ret lang tid? måske 2x10 kunne gøre det.
brystet er fint med bænken, men det er jo svært at ramme det meget mere uden at træne for lang tid..


Ville det ikke være smartest at lave rows og chinups lige efter hinanden? :)
Board moderator

LRohrP
Barbell-Baron
Indlæg: 568
Tilmeldt: 04 jun 2009 19:35

Re: Fullbody program - comments?

Indlægaf LRohrP » 14 feb 2010 13:45

Storfod skrev:
Jonas R skrev:Squat
Rows
Lænd (hyperextensions?)
Bænkpres
Military press
Dips
Chinups
Biceps Curl
Mave

er nok den rækkefølge jeg ville lave dem i.
med 3x10 varer det så ikke ret lang tid? måske 2x10 kunne gøre det.
brystet er fint med bænken, men det er jo svært at ramme det meget mere uden at træne for lang tid..


Ville det ikke være smartest at lave rows og chinups lige efter hinanden? :)


Chin-ups er til biceps .. det er ikke pull-ups ;)
Licensløfter i VSS

-> Min log viewtopic.php?f=6&t=22965

-Kig i artiklerne, før du spørger :)

Storfod
Hercules
Indlæg: 3664
Tilmeldt: 02 jan 2008 23:09
Geografisk sted: 5854 Gislev

Re: Fullbody program - comments?

Indlægaf Storfod » 14 feb 2010 14:22

LRohrP skrev:
Storfod skrev:
Jonas R skrev:Squat
Rows
Lænd (hyperextensions?)
Bænkpres
Military press
Dips
Chinups
Biceps Curl
Mave

er nok den rækkefølge jeg ville lave dem i.
med 3x10 varer det så ikke ret lang tid? måske 2x10 kunne gøre det.
brystet er fint med bænken, men det er jo svært at ramme det meget mere uden at træne for lang tid..


Ville det ikke være smartest at lave rows og chinups lige efter hinanden? :)


Chin-ups er til biceps .. det er ikke pull-ups ;)


Jamen chinups går da mere i vingerne end i biceps :|
Board moderator

KnudKnudsen
Kagearm
Indlæg: 55
Tilmeldt: 16 sep 2009 09:52

Re: Fullbody program - comments?

Indlægaf KnudKnudsen » 14 feb 2010 14:32

Der er den inge, diskutionen om hvad der er pull-ups og hvad der er chin-ups. men det er en grunden ikke se relevant da bagge øvelser primært rammer latissimus dorsi, og aktiverer samme stabilisatormuskler. så Jonas: pull-ups kan aldrig blive en isoleret bicepsøvelse (om du så tager den smalt/bredt, håndfladen ind/ud) så er og bliver det altså en rygøvelse ;)

LRohrP
Barbell-Baron
Indlæg: 568
Tilmeldt: 04 jun 2009 19:35

Re: Fullbody program - comments?

Indlægaf LRohrP » 14 feb 2010 14:37

KnudKnudsen skrev:Der er den inge, diskutionen om hvad der er pull-ups og hvad der er chin-ups. men det er en grunden ikke se relevant da bagge øvelser primært rammer latissimus dorsi, og aktiverer samme stabilisatormuskler. så Jonas: pull-ups kan aldrig blive en isoleret bicepsøvelse (om du så tager den smalt/bredt, håndfladen ind/ud) så er og bliver det altså en rygøvelse ;)


Den bliver da ikke ramt dynamisk i chin-ups .. men er da fuldkommen klar over at den rammer latissimus dorsi statisk :)
Licensløfter i VSS

-> Min log viewtopic.php?f=6&t=22965

-Kig i artiklerne, før du spørger :)

LRohrP
Barbell-Baron
Indlæg: 568
Tilmeldt: 04 jun 2009 19:35

Re: Fullbody program - comments?

Indlægaf LRohrP » 14 feb 2010 14:39

http://www.exrx.net/WeightExercises/Lat ... hinup.html

Den er inde under "biceps" øvelser.. og ved godt den rammer ryggen .. :) og biceps og triceps, er det eneste der står under "dynamic" .. men den er target .. så den bliver brugt en del .. men tror de fleste vil bruge den til biceps :)
Licensløfter i VSS

-> Min log viewtopic.php?f=6&t=22965

-Kig i artiklerne, før du spørger :)

KnudKnudsen
Kagearm
Indlæg: 55
Tilmeldt: 16 sep 2009 09:52

Re: Fullbody program - comments?

Indlægaf KnudKnudsen » 14 feb 2010 14:40

LRohrP skrev:
KnudKnudsen skrev:Der er den inge, diskutionen om hvad der er pull-ups og hvad der er chin-ups. men det er en grunden ikke se relevant da bagge øvelser primært rammer latissimus dorsi, og aktiverer samme stabilisatormuskler. så Jonas: pull-ups kan aldrig blive en isoleret bicepsøvelse (om du så tager den smalt/bredt, håndfladen ind/ud) så er og bliver det altså en rygøvelse ;)


Den bliver da ikke ramt dynamisk i chin-ups .. men er da fuldkommen klar over at den rammer latissimus dorsi statisk :)


det gør den så jo ;) http://www.exrx.net/WeightExercises/Lat ... hinup.html

primærte muskel: latissimus dorsi

LRohrP
Barbell-Baron
Indlæg: 568
Tilmeldt: 04 jun 2009 19:35

Re: Fullbody program - comments?

Indlægaf LRohrP » 14 feb 2010 14:42

KnudKnudsen skrev:
LRohrP skrev:
KnudKnudsen skrev:Der er den inge, diskutionen om hvad der er pull-ups og hvad der er chin-ups. men det er en grunden ikke se relevant da bagge øvelser primært rammer latissimus dorsi, og aktiverer samme stabilisatormuskler. så Jonas: pull-ups kan aldrig blive en isoleret bicepsøvelse (om du så tager den smalt/bredt, håndfladen ind/ud) så er og bliver det altså en rygøvelse ;)


Den bliver da ikke ramt dynamisk i chin-ups .. men er da fuldkommen klar over at den rammer latissimus dorsi statisk :)


det gør den så jo ;) http://www.exrx.net/WeightExercises/Lat ... hinup.html

primærte muskel: latissimus dorsi



Nej .. den bliver ikke Dynamisk .. det kan du selv se nede på siden .. + jeg siger at den også tar en del af latissimus dorsi, men den rammer også biceps en del ! :)
Licensløfter i VSS

-> Min log viewtopic.php?f=6&t=22965

-Kig i artiklerne, før du spørger :)

KnudKnudsen
Kagearm
Indlæg: 55
Tilmeldt: 16 sep 2009 09:52

Re: Fullbody program - comments?

Indlægaf KnudKnudsen » 14 feb 2010 14:44

LRohrP skrev:http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/BWUnderhandChinup.html

Den er inde under "biceps" øvelser.. og ved godt den rammer ryggen .. :) og biceps og triceps, er det eneste der står under "dynamic" .. men den er target .. så den bliver brugt en del .. men tror de fleste vil bruge den til biceps :)


selvfølglig bliver den brugt en del, lige så vel som triceps bliver aktiveret hårdt under bænkpress, men det gør stadig ikke at øvelsen er en tricepsøvelse :)

LRohrP
Barbell-Baron
Indlæg: 568
Tilmeldt: 04 jun 2009 19:35

Re: Fullbody program - comments?

Indlægaf LRohrP » 14 feb 2010 14:47

KnudKnudsen skrev:
LRohrP skrev:http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/BWUnderhandChinup.html

Den er inde under "biceps" øvelser.. og ved godt den rammer ryggen .. :) og biceps og triceps, er det eneste der står under "dynamic" .. men den er target .. så den bliver brugt en del .. men tror de fleste vil bruge den til biceps :)


selvfølglig bliver den brugt en del, lige så vel som triceps bliver aktiveret hårdt under bænkpress, men det gør stadig ikke at øvelsen er en tricepsøvelse :)


Det har du også ret i ! :). vedkommende har bare valgt at lægge den ind som en biceps øvelse .. og i den video du har linket til, er det også overhåndsgreb.. og chin-ups er med underhånd :)
Licensløfter i VSS

-> Min log viewtopic.php?f=6&t=22965

-Kig i artiklerne, før du spørger :)


Tilbage til "Begynder forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 81 gæster

cron